Kale Seramik, dünyada en etkin şirket olmayı hedefliyor!
Dünya seramik üretiminde 9'uncu, ihracatında da 4'üncü olan Türk seramik sektörü, son dönemde AR-GE, tasarım ve iletişim kanallarına yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor
1990'lı yılların başından itibaren hızla büyüyen Türk seramik sektörü, bugün 2 milyar dolara yaklaşan bir ticaret hacmine ulaşmış durumda. Yurtdışında rekabet deneyimine sahip en önemli alanlardan biri olan seramik sektörü, yüzde 95 gibi büyük bir oranda yerli hammadde kullanımıyla üretim yaparak fark yaratıyor. 24 üreticinin yer aldığı sektör 30 bin kişilik de istihdam sağlıyor. Son 20 yılda dünyanın en önemli üretici ve ihracatçıları arasına giren Türkiye, ihracatının yüzde 60’a yakınını AB ülkelerine gerçekleştiriyor. Yıllık üretimi 250 milyon metrekare civarında olan sektörün ihracatı ise 100 milyon metrekare seviyelerinde. Dünya seramik üretiminde 9’uncu olan, ihracatıyla da 4’üncü sırada yer alan Türk seramik sanayisi, katma değer açısından da ülkemizin önde Türkiye seramik kaplama malzemeleri sektöründe dünya üretiminin yüzde 3.2’sini, Avrupa üretiminin ise yüzde ll’ini karşılıyor. Son dönemde pazarlama ve iletişim kampanyalarına büyük bütçelerin aktarıldığının gözlemlendiği sektörde aynı zamanda Ar-Ge ve Ur-Ge yatırımlarının da ağırlık kazanmaya başladı... Biz de seramik alanının önde gelen markalarıyla son dönem çalışmalarını ve hedeflerini konuştuk...
Kaleseramik Avrupa üçüncüsü
İbrahim Bodur tarafından 1957'de Çanakkale Seramik Fabrikaları A.Ş. ile temelleri atılan Kale Grubu, Türkiye’nin ilk yer karosu üreticisi Kalebodur Seramik Sanayi A.Ş.’yi kurdu. İki firma 2000 yılında Kaleseramik ismiyle tek çatı altında birleştirildi. Çanakkale’nin Çan ilçesinde, 1 milyon 250 bin metrekare açık alan ve 650 bin metrekare kapalı alanda kurulu 50 fabrikada üretim gerçekleştiren şirket 27.5 milyon metrekare/yıl duvar karosu, 32 milyon metrekare yer karosu ve 6.5 milyon metrekare granit seramik üretimi yapıyor. Şirket aynı zamanda seramik kaplama malzemelerinde üretim kapasitesi ve fmansal büyüklük bazında bugün Türkiye’de birinci, Avrupa’da 3’üncü ve dünyada ise 13’üncü... Kaleseramik bünyesinde toplamda 3 bin adet ürün gamı ile seramik karo, vitıifiye, banyo ve mutfak mekanı çözümü sunan ürünleri en güncel teknoloji ile ürettiklerini dile getiren Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Ihsan Karagöz, sektörde nasıl fark yarattıklarını şöyle anlatıyor:
Kale Grubu olarak, tasarım yönetimi ve inovasyonu odaklanma alanı dahilinde görüyoruz. Beş senelik bir zaman diliminde tasarım odak alanımızı destekler şekilde birçok ünlü tasarımcı ile işbirliği yaptık ve uluslararası ödüller kazandık. Türkiye’de bir ilk olan ‘Tasarım ve Inovasyondan Sorumlu Başkan Yardımcılığı’ pozisyonunu oluşturduk ve bu pozisyona Sertaç Ersayın’ı atandı. Bünyemizdeki tasarını ekibini ayrıca daha da güçlendirdik. 100 kişilik bir AR-Ge ekibi ile de tüm markalarımıza hizmet vermek üzere yeniden yapılandırdığımız ve Mayıs ayında Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün katılımıyla açılışını yaptığımız Kaleseramik Ar-Ge Merkezimiz ile yeni markalarımızın ve İtalya'da satın aldığımız Fincuoghi şirketinin yetkinliklerini birleştirmeyi amaçlıyoruz. Böylelikle, tasarım ve inovasyonun nabzını İtalya ile eş zamanlı olarak tutarak, ArGe merkezimizdeki çalışmalarla birlikte teknolojik öncülük ve yenilikçilik anlamında çıtayı daha da yukarı çekeceğimize inanıyoruz.
100 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Karagöz, ‘Yüzde 50’sini Avrupa Birliği ülkelerine, yüzde 20'sini Ortadoğu ülkelerine, yüzde 10’unu Kuzey Amerika’ya ve geri kalan yüzde 20’sini diğer ülkelere yapıyoruz. Türkiye pazarındaki payımız ise yüzde 30. Bu rakamı yılsorıunda yüzde 35’e çıkarmayı hedefliyoruz.
Avrupa'nın sektörel üssü olabiliriz
Türkiye’nin, yüksek kaliteli büyük hammadde kaynaklan, yüksek eğitimli ve nitelikli işgücü imkanı ile seramik üretimi açısından avantajlı bir ülke olduğuna değinen Karagöz, sektörün son yıllardaki gelişimini ise şöyle değerlendiriyor:
İçinde bulunduğumuz yapı sektörü kriz sonrasında toparlanmaya başlamış, lokomotif sektör olma özelliğini devam ettirdi. Kriz öncesi rakamlarına ulaşamasa da yapı sektöründe ihracatın arttığını ve büyümenin sürdüğünü görüyoruz. Önümüzdeki beş sene de inşaat sektörünü parlak bir dönem bekliyor. Türk inşaat malzemeleri sektörü 2009-2014 dönemi arasındaki ortalama bileşik büyüme oranı vüzde 8.5 seviyesinde bekleniyor. Bölgeler bazında kıyaslandığında Türkiye’deki bu oran oldukça agresif bir büyümeye işaret ediyor. İnşaat sektöründeki bu agresif büyüme beklentisi ağırlıklı olarak, artan kentsel dönüşüm projeleri, doğrudan yabancı yatırımlar ve yenilenebilir enerji yatırımları ile hızlanan konut talebinden geliyor.
Türk seramik sektörünün Avrupa'nın en büyük sektörül üssü olabileceğine dikkat çeken Karagöz, şöyle devam ediyor:
Kaleseramik olarak bu sene belki de sektörde ilk kez ürünlerin tüketicisine odaklanarak, onların beklentileri doğrultusunda ve kendilerince onaylanmış ürünler yarattık. Sektörün uzun zamandır eksikliğini duyduğu konu da bu, pazarlama yaklaşımı. Bu ve benzeri uygulamalarla önümüzdeki 4-5 yıl içinde dünyada en etkin pazarlamayı yapan seramik şirketi olmayı hedefliyoruz.
Platin