Genel

Kalekim yurt dışında büyümeye devam edecek!

Kalekim Genel Müdürü Altuğ Akbaş yaptığı açıklamada "Kalekim olarak özellikle Balkanlar ve Afrika'da farklı açılımlara ağırlık veriyoruz. Yatırım planlarımızda bir sonraki rotamız Kenya, Arnavutluk ve Cezayir olacak. Bu bölgelerde de yatırım ortaklığı modeliyle ilerleyeceğiz." dedi.

Kalekim Genel Müdürü Altuğ Akbaş Anadolu Ajansı muhabirine, yapı kimyasalları sektörü ve Kalekim'in yeni dönem yatırımlarına ilişkin değerlendirmeler yaptı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Kale Grubu şirketlerinden Kalekim olarak 46. yılı geride bıraktıklarını söyleyen Akbaş, inşaat sektöründe kullanılan seramik yapıştırıcısından derz dolguya, ısı ve su yalıtımı ürünlerinden dekoratif sıva ve boyaya, endüstriyel zemin ürünlerinden her türlü harç ve katkı malzemelerine kadar çok geniş yelpazede üretim yaptıklarını belirtti.

Akbaş, Kalekim'in Türkiye’de yüzde 50’ye yakın pazar payına sahip olduğunu söyleyerek, Türkiye'de neredeyse her iki yapıdan birinde Kalekim ürünlerinin kullanılmasının da pazardaki güçlerini ortaya koyduğunu dile getirdi.

Üretimlerini Türkiye'nin 7 şehrindeki fabrikalarında gerçekleştirdiklerini söyleyen Akbaş, "Üretim faaliyetlerimizi İstanbul, Balıkesir, Yozgat, Isparta, Mersin, Erzurum ve Mardin tesislerimizde sürdürüyoruz. Toplam 1 milyon ton üretim kapasitesine sahibiz. Balıkesir'de 45 milyon lira yatırımla hizmete açılan 7'nci fabrikada, her türlü yapı kimyasalları ve boya üretiliyor. Teknoloji yoğun üretime geçilen fabrikada, toplam ciro hedefi 100 milyon lira seviyesinde." şeklinde konuştu.

Akbaş, Türkiye'nin 7 bölgesindeki fabrikalarıyla hem ham maddeye hem de müşteriye yakın olduklarını dile getirerek, lojistik avantajlarla karbon salımının azaltılmasına da katkıda bulunduklarını söyledi.


- "Balkanlar ve Afrika'da farklı açılımlara ağırlık veriyoruz"

Kalekim Genel Müdürü Altuğ Akbaş, güçlü bir dağıtım ağıyla, ürünlerini 80 ülkede tüketici ve profesyonellerle buluşturduklarını söyleyerek, ihracatlarının yüzde 6'sını Avrupa Birliği ülkelerine, yüzde 35'ini Orta Doğu'ya, geri kalanını tüm dünyaya gerçekleştirdiklerini belirtti.

Şirketin yurt dışı yatırımlarıyla ilgili de konuşan Akbaş, "Yurt dışı pazarlarda yerinde üretime yönelerek küresel bir marka olma yolunda ilerliyoruz. Kalekim olarak özellikle Balkanlar ve Afrika'da farklı açılımlara ağırlık veriyoruz. Yatırım planlarımızda Kenya'dan sonraki rotamız Arnavutluk ve Cezayir oldu. Bu bölgelerde de yatırım ortaklığı modeliyle ilerleyeceğiz." dedi. 

Akbaş, şöyle konuştu:

"Bizim ürünlerimiz pahada hafif, yükte ağır. Uzaklara taşındıkça maliyetten dolayı karlılığını yitirir. Biz de gözümüzü, ihracat yapmaktan çok yurt dışında büyümeye çevirdik. Yurt dışı pazarlarında yerinde üretim yapmayı kendimize hedef edindik. Bu kapsamda ilk aksiyonumuz Kenya'da başlattık. 2016 yılında Kenya'da bir yatırım projemiz başladı. Burada yerel iş birlikleri kurarak, lisanslı üretim ve know-how transferiyle faaliyet gösteriyoruz. Doğu Afrika pazarına, Kenya'dan açılarak pazar genişletme operasyonu gerçekleştirdik." 


- Batı Afrika, Orta Doğu ve Yakın Doğu'da da birer fabrika hedefi

Akbaş, bir diğer yatırımlarının da Balkanlara açılmalarını sağlayacak olan Arnavutluk'ta olacağını belirterek, geçen haftalarda ortaklık sözleşmesinin imzalandığını ve gelecek aylarda tesisin üretime başlayacağını belirtti.

Kuzey Afrika pazarına da Cezayirli bir ortakla gireceklerini söyleyen Akbaş, 13 milyon dolarlık yatırım bedeliyle, bu yılın sonunda fabrikayı devreye alacaklarını belirtti.

Akbaş, gelecek dönemde Batı Afrika, Orta Doğu ve Yakın Doğu'da da birer fabrika açmayı planladıklarını söyleyerek, yurt dışında büyüme modellerinin bu bölgeler üzerinden devam edeceklerini belirtti.

- Kalekim'in yeni boya markası Bi'Boya

Kalekim Genel Müdürü Akbaş, boya üretimlerini yeni boya markaları "Bi’Boya" adı altında iş modeliyle büyüteceklerini dile getirerek, boya üretimini bir merkeze topladıklarını ve yeni bir faza geçtiklerini belirtti.

Bi’Boya ile aynı zamanda yeni dijital uygulamaları da hayata geçirdikleri söyleyen Akbaş, "Bi'Boya, sadece bir boya markası olmanın ötesinde, ülkemizde online satış yapan bir boya platformu oldu. Bi'Boya, enerjik ve yenilikçi bakış açımızı simgeliyor. Bi'Boya, e-ticaret sistemiyle hayatı kolaylaştıran, enerjik ve güvenilir bir marka olarak pazarda fark yaratacak. Ustaların mesleki bilgi ve becerilerini de geliştiren bu sistem, aynı zamanda tüketicinin hayatını kolaylaştırıyor. Bi’Boya, alanında öncü olan bu sistemi, daha fazla usta ile Türkiye genelinde yaymayı hedefliyor." değerlendirmesini yaptı.