23 / 11 / 2024

Kaleseramik, İtalya 'da Cersaie Fuarı 'na katıldı!

Kaleseramik, İtalya 'da Cersaie Fuarı 'na katıldı!

Kale Grubu Başkanı Zeynep  Bodur Okyay, 'İtalya;da yaptığımız bu yatırım büyüme ve gelişme stratejimizin  devamı niteliğindedir. Tasarım ve inovasyon odaklı üretim ve hizmet yaklaşımımızı  ileriye taşıyacağına inandığımız bir projedir' dedi




                Kaleseramik 'in, İtalya 'nın Bolonya şehrindeki seramik sektörünün
 dünyadaki en önemli buluşma noktası olan Cersaie Fuarı 'na katılması dolayısıyla
 basın toplantısı düzenleyen Kale Grup Başkanı Zeynep Bodur Okyay, bu yıl 29.su
 düzenlenen fuara binin üzerinde firmanın katıldığını belirtti. İtalya dışından,
 tüm dünyadan 264 firmanın fuarda yer aldığını kaydeden Okyay, Türk seramik
 sektöründen ilk kez fuara kendilerinin katıldığını ve 1987 yılından bu yana
 fuarda yer aldıklarını söyledi.

                Kale Grubu olarak İtalya;daki seramik endüstrisi ile uzun yıllara dayanan
 köklü ve güçlü bir işbirliği içinde bulunduklarını belirten Okyay şunları
 söyledi:
                'Türkiye İtalya ilişkilerini kültürel ve sosyal anlamda da geliştirmek
 için aile olarak büyük çaba harcadık. 1996 yılından bu yana DEİK Türk İtalyan İş
 Konseyi Başkanlığını, 2007 yılından bu yana da Türkiye;deki seramik sektöründeki
 tüm dernek ve birlikleri çatısı altında toplayan Türkiye Seramik Federasyonu;nun
 Başkanlığını yürütüyorum. Bu süreçte Ceram-Unie;nin ve dolayısıyla AB seramik
 endüstrisinin bir üyesi olarak projelerin ve kararların içinde yer alıyoruz.

              Dünya seramik sektörü, toplam 140 milyar dolarlık bir pazar. Bu pazarın
 en büyük bölümünü teşkil eden, 65 milyar dolarlık seramik karo sektörü ağırlıkla
 İtalya, İspanya, Türkiye, Brezilya ve çin;in egemenliği altındadır. Bu ülkeler,
 toplam üretimin yüzde 59;unu gerçekleştirmektedir.
                Modern teknoloji yatırımları ve artan tasarım gücü ile ülkemizin yüksek
 kalitedeki ham madde rezervlerini işleyerek değere dönüştüren, yıllık 2,6 milyar
 dolardan fazla üretim değeri ve 1 milyar dolara yaklaşan ihracatı ile Türk
 seramik sektörü, ülkemizin önde gelen sektörlerinden ve dünya pazarlarında
 rekabet gücümüzün en yüksek olduğu alanlardan birisidir.'

                Türk seramik karo sektörünün dünya çapında, üretimde 9. ihracatta 4.
 sırada bulunduğunu hatırlatan Okyay, Kale Grubu 'nun bugün Türkiye seramik sektörü
 ihracatının yüzde 20;sini gerçekleştirdiğini belirterek şöyle devam etti.
                ' Türkiye;de lider olan Grubumuz Avrupa;nın 3. dünyanın 13. büyük
 seramik karo üreticisidir. 66 milyon metrekare kaplamalık seramik üretimiyle tek
 çatı altında toplanmış dünyanın en büyük ve en modern fabrikalarından birine
 sahiptir. Yaptığımız stratejik ortaklıklar ile know-how paylaşımı yanı sıra
 üretim ve dağıtım kanallarımızı optimize bir şekilde kullanılarak nihai
 müşterilerimize yaratacağımız katma değeri arttırmayı hedefliyoruz.'

                KALE GRUBU 'NUN İTALYAN MARKALARI:EDILCUOGHI, EDILGRES, CAMPANI
                Cersaie Fuarı 'nda çanakkale Seramik, Kalebodur ve Kale markalarının yanı
 sıra Edilcuoghi ve Edilgres markalarımızın ürünlerinin de sergilendiğini söyleyen
 Zeynep Bodur Okyay, Kale Grubu 'nun İtalya 'daki dış alımlarını ve hedeflerini
 anlattı.
                'Önümüzdeki yıl Suudi Arabistan;da 10 milyon dolar yatırımla bir yapı
 kimyasalı şirketiyle ortaklık planlıyoruz. Seramik alanında ise yine Ortadoğu;da
 30 milyon Euro yatırım hedefliyoruz. Grubumuzun kapasitesini arttırmak ve
 pazardaki marka imajını güçlendirmek amacıyla yakın coğrafyada da tümüyle Kale
 ürünlerinden oluşan showroomlar açılmaktadır. Erbil, Bakü ve Abhazya;da açılan
 konsept mağazalarımızı Trablus, Atina, Riyad, Beyrut, Tiflis ve Cidde;de
 açacağımız mağazalar izleyecektir.

                İtalya;da yaptığımız bu yatırım büyüme ve gelişme stratejimizin devamı
 niteliğindedir. Tasarım ve inovasyon odaklı üretim ve hizmet yaklaşımımızı
 ileriye taşıyacağına inandığımız bir projedir.
                Yeni şirketimiz uluslararası alanda çok deneyimli bir şirket. 1968
 yılında 'Edilcuoghi' arkası altında seramik üretimine başlayan şirket, 1993
 yılında yine İtalya;da 1959 yılından bu yana üretim yapan ve köklü marka
 'Edilgres'i ve 'Campani' markasını satın almıştır.

                İtalya 'daki seramik üretiminin yaklaşık yüzde 4 'ünü üreten şirketin, 12
 milyon metrekarelik üretim kapasitesi, 150 bin metrekaresi kapalı, toplam 300 bin
 metrekarelik 3 üretim ve 2 lojistik tesisi bulunuyor'
                Edilcuoghi 'nin güçlü bir dağıtım ağının yanı sıra tasarım geleneğine de
 sahip olduğunu belirten Okyay, 'Edilgres ve Campani markaları, uluslararası
 büyük fuarlarda uzun yılladır boy göstermektedirler. Ayrıca markaların tümü
 yıllar boyunca sürekli tanıtıma yönelik yatırımlarla da desteklenerek piyasalarda
 tanınır hale gelmiş ve takdir toplamıştır. Türkiye;deki lider markalarımıza şimdi
 de satın aldığımız Edilcuoghi ve Edilgres markalarını ekleyerek, gerek Türkiye;de
 ve gerekse tüm ihraç pazarlarında üst segmentteki rekabetimizi güçlendirmeyi,
 yeni markalarımızla portföyümüze önemli bir katkı sağlamayı ve marka mimarimizi
 güçlendirmeyi hedeflemekteyiz.

                Dünya ekonomisindeki çalkantılara rağmen dinamik ekonomisi ve 2011
 yılının ilk altı ayında yüzde 10,8;lik büyüme hızıyla halen Avrupa;nın ve
 Ortadoğu;nun en hızlı büyüyen ekonomisi olan büyük Türkiye pazarında, İtalyan
 seramik endüstrisinin önemli oyuncuları olan bu yeni markalarımız büyümemize
 önemli bir katkı sağlayacaktır' dedi.

                Ayrıca Rusya, Kafkas ve Orta Asya Cumhuriyetleri ile Ortadoğu ülkelerinin
 halen inşaat sektörünün en hızlı büyüdüğü coğrafyalar olduğunu kaydeden Okyay,
 Türkiye;nin bu bölgelere coğrafi ve kültürel yakınlığı sayesinde yeni
 markalarının bölgede yaygınlaşması açısından da büyük bir fırsat ve sinerji
 yaratacağını belirtti.
                Toplam yatırım tutarının 5 yıllık dönemde 25 milyon Euro olduğunu
 söyleyen Okyay, bu yatırımlarıyla 70 milyon euroluk ek ciro artışı
 hedeflediklerini, toplam ciroda yüzde 25, yurt dışı satışlarında da yüzde 100 'lük
 bir artış beklediklerini kaydetti.

                  'KALEITALIA GENEL MÜDÜRÜ BURAK ORHUN'
                İtalya 'daki yatırımların başına Burak Orhun 'u getirdiklerini söyleyen
 Okyay şöyle devam etti:
                'Kaleitalia adı altında yöneteceğimiz şirketimize Genel Müdür olarak
 grubumuzda   15 yıldan bu yana bir çok alanda başarı ile hizmet vermiş olan Sayın
 Burak Orhun;u atadık. Pennsylvania Eyalet Üniversitesinde işletme yüksek
 öğrenimi, Northeastern Üniversitesi MBA programı, Sabancı Üniversitesi Executive
 MBA programını tamamlayan Burak Orhun, iş hayatına Phoenix de Circle K firmasında
 2 yıl süre ile stratejik pazarlama üzerinde çalışarak başlamıştır. 15 yıldan bu
 yana Kaleseramik;in ürün yönetimi, marka yönetimi, satış ve pazarlama
 fonksiyonlarında çeşitli görevlerde çalışan Orhun, son olarak Kaleseramik
 Pazarlama Müdürü olarak görev yapmıştır.'
                AA


Geri Dön