Kaleseramik, İtalya 'da Cersaie Fuarı 'na katıldı!
Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, 'İtalya;da yaptığımız bu yatırım büyüme ve gelişme stratejimizin devamı niteliğindedir. Tasarım ve inovasyon odaklı üretim ve hizmet yaklaşımımızı ileriye taşıyacağına inandığımız bir projedir' dedi
Kaleseramik 'in, İtalya 'nın Bolonya şehrindeki seramik sektörünün
dünyadaki en önemli buluşma noktası olan Cersaie Fuarı 'na katılması dolayısıyla
basın toplantısı düzenleyen Kale Grup Başkanı Zeynep Bodur Okyay, bu yıl 29.su
düzenlenen fuara binin üzerinde firmanın katıldığını belirtti. İtalya dışından,
tüm dünyadan 264 firmanın fuarda yer aldığını kaydeden Okyay, Türk seramik
sektöründen ilk kez fuara kendilerinin katıldığını ve 1987 yılından bu yana
fuarda yer aldıklarını söyledi.
Kale Grubu olarak İtalya;daki seramik endüstrisi ile uzun yıllara dayanan
köklü ve güçlü bir işbirliği içinde bulunduklarını belirten Okyay şunları
söyledi:
'Türkiye İtalya ilişkilerini kültürel ve sosyal anlamda da geliştirmek
için aile olarak büyük çaba harcadık. 1996 yılından bu yana DEİK Türk İtalyan İş
Konseyi Başkanlığını, 2007 yılından bu yana da Türkiye;deki seramik sektöründeki
tüm dernek ve birlikleri çatısı altında toplayan Türkiye Seramik Federasyonu;nun
Başkanlığını yürütüyorum. Bu süreçte Ceram-Unie;nin ve dolayısıyla AB seramik
endüstrisinin bir üyesi olarak projelerin ve kararların içinde yer alıyoruz.
Dünya seramik sektörü, toplam 140 milyar dolarlık bir pazar. Bu pazarın
en büyük bölümünü teşkil eden, 65 milyar dolarlık seramik karo sektörü ağırlıkla
İtalya, İspanya, Türkiye, Brezilya ve çin;in egemenliği altındadır. Bu ülkeler,
toplam üretimin yüzde 59;unu gerçekleştirmektedir.
Modern teknoloji yatırımları ve artan tasarım gücü ile ülkemizin yüksek
kalitedeki ham madde rezervlerini işleyerek değere dönüştüren, yıllık 2,6 milyar
dolardan fazla üretim değeri ve 1 milyar dolara yaklaşan ihracatı ile Türk
seramik sektörü, ülkemizin önde gelen sektörlerinden ve dünya pazarlarında
rekabet gücümüzün en yüksek olduğu alanlardan birisidir.'
Türk seramik karo sektörünün dünya çapında, üretimde 9. ihracatta 4.
sırada bulunduğunu hatırlatan Okyay, Kale Grubu 'nun bugün Türkiye seramik sektörü
ihracatının yüzde 20;sini gerçekleştirdiğini belirterek şöyle devam etti.
' Türkiye;de lider olan Grubumuz Avrupa;nın 3. dünyanın 13. büyük
seramik karo üreticisidir. 66 milyon metrekare kaplamalık seramik üretimiyle tek
çatı altında toplanmış dünyanın en büyük ve en modern fabrikalarından birine
sahiptir. Yaptığımız stratejik ortaklıklar ile know-how paylaşımı yanı sıra
üretim ve dağıtım kanallarımızı optimize bir şekilde kullanılarak nihai
müşterilerimize yaratacağımız katma değeri arttırmayı hedefliyoruz.'
KALE GRUBU 'NUN İTALYAN MARKALARI:EDILCUOGHI, EDILGRES, CAMPANI
Cersaie Fuarı 'nda çanakkale Seramik, Kalebodur ve Kale markalarının yanı
sıra Edilcuoghi ve Edilgres markalarımızın ürünlerinin de sergilendiğini söyleyen
Zeynep Bodur Okyay, Kale Grubu 'nun İtalya 'daki dış alımlarını ve hedeflerini
anlattı.
'Önümüzdeki yıl Suudi Arabistan;da 10 milyon dolar yatırımla bir yapı
kimyasalı şirketiyle ortaklık planlıyoruz. Seramik alanında ise yine Ortadoğu;da
30 milyon Euro yatırım hedefliyoruz. Grubumuzun kapasitesini arttırmak ve
pazardaki marka imajını güçlendirmek amacıyla yakın coğrafyada da tümüyle Kale
ürünlerinden oluşan showroomlar açılmaktadır. Erbil, Bakü ve Abhazya;da açılan
konsept mağazalarımızı Trablus, Atina, Riyad, Beyrut, Tiflis ve Cidde;de
açacağımız mağazalar izleyecektir.
İtalya;da yaptığımız bu yatırım büyüme ve gelişme stratejimizin devamı
niteliğindedir. Tasarım ve inovasyon odaklı üretim ve hizmet yaklaşımımızı
ileriye taşıyacağına inandığımız bir projedir.
Yeni şirketimiz uluslararası alanda çok deneyimli bir şirket. 1968
yılında 'Edilcuoghi' arkası altında seramik üretimine başlayan şirket, 1993
yılında yine İtalya;da 1959 yılından bu yana üretim yapan ve köklü marka
'Edilgres'i ve 'Campani' markasını satın almıştır.
İtalya 'daki seramik üretiminin yaklaşık yüzde 4 'ünü üreten şirketin, 12
milyon metrekarelik üretim kapasitesi, 150 bin metrekaresi kapalı, toplam 300 bin
metrekarelik 3 üretim ve 2 lojistik tesisi bulunuyor'
Edilcuoghi 'nin güçlü bir dağıtım ağının yanı sıra tasarım geleneğine de
sahip olduğunu belirten Okyay, 'Edilgres ve Campani markaları, uluslararası
büyük fuarlarda uzun yılladır boy göstermektedirler. Ayrıca markaların tümü
yıllar boyunca sürekli tanıtıma yönelik yatırımlarla da desteklenerek piyasalarda
tanınır hale gelmiş ve takdir toplamıştır. Türkiye;deki lider markalarımıza şimdi
de satın aldığımız Edilcuoghi ve Edilgres markalarını ekleyerek, gerek Türkiye;de
ve gerekse tüm ihraç pazarlarında üst segmentteki rekabetimizi güçlendirmeyi,
yeni markalarımızla portföyümüze önemli bir katkı sağlamayı ve marka mimarimizi
güçlendirmeyi hedeflemekteyiz.
Dünya ekonomisindeki çalkantılara rağmen dinamik ekonomisi ve 2011
yılının ilk altı ayında yüzde 10,8;lik büyüme hızıyla halen Avrupa;nın ve
Ortadoğu;nun en hızlı büyüyen ekonomisi olan büyük Türkiye pazarında, İtalyan
seramik endüstrisinin önemli oyuncuları olan bu yeni markalarımız büyümemize
önemli bir katkı sağlayacaktır' dedi.
Ayrıca Rusya, Kafkas ve Orta Asya Cumhuriyetleri ile Ortadoğu ülkelerinin
halen inşaat sektörünün en hızlı büyüdüğü coğrafyalar olduğunu kaydeden Okyay,
Türkiye;nin bu bölgelere coğrafi ve kültürel yakınlığı sayesinde yeni
markalarının bölgede yaygınlaşması açısından da büyük bir fırsat ve sinerji
yaratacağını belirtti.
Toplam yatırım tutarının 5 yıllık dönemde 25 milyon Euro olduğunu
söyleyen Okyay, bu yatırımlarıyla 70 milyon euroluk ek ciro artışı
hedeflediklerini, toplam ciroda yüzde 25, yurt dışı satışlarında da yüzde 100 'lük
bir artış beklediklerini kaydetti.
'KALEITALIA GENEL MÜDÜRÜ BURAK ORHUN'
İtalya 'daki yatırımların başına Burak Orhun 'u getirdiklerini söyleyen
Okyay şöyle devam etti:
'Kaleitalia adı altında yöneteceğimiz şirketimize Genel Müdür olarak
grubumuzda 15 yıldan bu yana bir çok alanda başarı ile hizmet vermiş olan Sayın
Burak Orhun;u atadık. Pennsylvania Eyalet Üniversitesinde işletme yüksek
öğrenimi, Northeastern Üniversitesi MBA programı, Sabancı Üniversitesi Executive
MBA programını tamamlayan Burak Orhun, iş hayatına Phoenix de Circle K firmasında
2 yıl süre ile stratejik pazarlama üzerinde çalışarak başlamıştır. 15 yıldan bu
yana Kaleseramik;in ürün yönetimi, marka yönetimi, satış ve pazarlama
fonksiyonlarında çeşitli görevlerde çalışan Orhun, son olarak Kaleseramik
Pazarlama Müdürü olarak görev yapmıştır.'
AA