03 / 05 / 2024

Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydı!

Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydı!

Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydı, kontrol usul ve esasları Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydına ilişkin yönetmelik kapsamında yer alıyor. İşte yönetmelikte yer alan yasal hükümler...



Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydı!

Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydı, kontrol usul ve esasları Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydına ilişkin yönetmelik kapsamında yer alıyor. Yönetmelikte, genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri ile bu idarelere bağlı ve Kanun kapsamında olan kurum ve kuruluşların mülkiyetinde, yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazların kaydına ve icmal cetvellerinin düzenleniyor.


Kayıt ve kontrol işlemleri:

Taşınmaz kayıt ve kontrol işlemleri, kamu idarelerine ait taşınmazların mevcutlarla birlikte içinde bulunulan yılda çeşitli yollarla edinilenlerin ve elden çıkarılanların miktar olarak takip edilmesi amacıyla kayıt altına alınmasıdır. Kayıtların belgeye dayanması esastır.


Kayıt işlemleri; taşınmaz giriş ve çıkış kayıtlarının tutulması ve ilgili cetvellere kaydedilmesi süreçlerini kapsar.


Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin mülkiyetinde, idaresinde ve kullanımında bulunan taşınmazların kaydı ve yönetimi ile ilgili olarak bu Yönetmelik gereğince yapılması gereken kayıt ve kontrol işlemleri; kuruluş kanunları ile özel mevzuatlarındaki hükümler uyarınca, bu idarelerin yetkili ve görevli birimleri tarafından yapılır.


Taşınmaz kayıt ve kontrol işlemleri, bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara göre, harcama yetkilileri tarafından görevlendirilecek personele yaptırılabilir.



Taşınmaz kayıt ve kontrol işlemleriyle ilgili görev, yetki ve sorumluluklar:


Taşınmaz kayıt ve kontrol işlemleri ile görevli birim ve personel;

- Kayıtların mevzuata uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını ve bu kayıtlara ilişkin bilgisayar programı, defter ve belgelerin denetime hazır şekilde muhafaza edilmesini sağlamakla,


- Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda kayıt, defter ve belgelerini devir ve teslim etmek, göreve başladıklarında devir ve teslim almakla,


- Yapılan kayıt ve işlemlerden dolayı harcama yetkililerine karşı sorumlu olup, bu Yönetmelik ve ilgili mevzuatı gereğince harcama yetkilisi adına hazırlayacakları Ek 1’deki kayıt planına göre oluşturulan formları, mali yılı takip eden ay sonuna kadar mali hizmetler birimine göndermekle, yükümlü oluyor.


Kamu idarelerine ait taşınmazların kaydına ilişkin yönetmelik!



Geri Dön