Kent Haberleri

Kanal İstanbul Çalıştayı'nda neler konuşuldu?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından düzenlenen Kanal İstanbul Çalıştayı'nda bilim insanları, Kanal İstanbul'un depremi tetikleme ihtimalini konuştu...

Sözcü gazetesi yazarı Çiğdem Toker, bugünkü yazısında Kanal İstanbul çalıştayını yazdı. Çiğdem Toker'in bilim insanlarının Kanal İstanbul'la ilgili sunumlarından başlıkları da paylaştığı yazısı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nce (İBB) düzenlenen Kanal İstanbul Çalıştayı, alanında yetkin bilim insanı, hukukçu ve uzmanların görüşlerini demokratik bir ortamda ifade etmesine zemin oluşturdu.

Önemli not: Sekiz başlıkta 40 konuşmacı konuştu. Ama projeyi destekleyen bilim insanlarından kimse yoktu. Sebebi mi? Davet edildikleri halde katılmadılar. Sunumların bir kısmından başlıklar paylaşalım:

Nusret Suna (İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı): Akla zarar bir projeyi konuşmak ve neden yapılmaması gerektiğini yetkili mercilere anlatmak çok yorucu.

Prof. Naci Görür: Kanal Küçükçekmece/Marmara arasındaki en zayıf
halkaya yapılıyor. Bu kesim depremden en şiddetli şekilde etkilenecek.

Prof. Haluk Eyidoğan: Dinamit atımı, sismik enerji olarak 3.8
büyüklüğünde depreme eş değer enerji çıkacak. Öncelik İstanbul'u depreme hazırlamak olmalı, coğrafyamızı parçalayan kanala değil.

Prof. Murat Balamir: 75 milyar TL paramız varsa, bu parayı İstanbul'un gelecekteki büyük depreme hazırlanması ve yıkım ve ölüm risklerinin azaltılması için harcayalım.

Doç. Ceren Zeynep Pirim: Montrö Boğazlar Sözleşmesi'nin iptali, savaş
uçaklarının Boğazlar'dan geçememe kuralının yok olmasına sonuç açacaktır.

Dr. Rıza Türmen: Boğazın yanına paralel bir kanal açma girişiminin
dünyada eşi benzeri yok. Montrö'nün ortadan kalkması Rusya'nın Karadeniz anlayışının değişmesine yol açacak.

Av. Mehmet Durakoğlu: Kanal İstanbul kente karşı işlenmiş bir suçtur.
Baromuz takipçisi olacaktır.

Em. Tuğamiral Türker Ertürk: Kanal İstanbul, ABD'nin tüm dünyada
rahatça giremediği tek deniz olan Karadeniz'de hakimiyetini artırma sonucu doğuracak.

Prof. Haluk Gerçek: İstanbul Boğazı trafiği artmadı, azaldı. Nedenler: Petrol rezervlerinin azalması, Rusya'nın petrol ihracatını Baltık Denizi'nde yapması, Kuzey Buzulları'nın erimesi, boru hatları ve gemi boyutlarının büyümesi.

 

Kanal İstanbul, asıl boğazın yerini tutmaz!

Gün gün Kanal İstanbul planı!

Kanal İstanbul için ilginç tespit!