Kanal İstanbul için YİD'deki yasaya düzenleme getirilecek!
Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapılması planlanan Kanal İstanbul için, YİD'deki ilgili yasaya düzenleme getirilerek 'kanal” ifadesi eklenecek. Böylece ihale süreci hızlandırılıp projenin ilk etabının 2023'e yetiştirilmesi öngörülüyor.
Kanal İstanbul'un Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle hayata geçirilmesinin önündeki engeller, ilgili kanunda yapılacak düzenlemelerle aşılacak. “Çılgın proje” olarak bilinen Kanal İstanbul, Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun açıkladığı 64. Hükümet 2016 Yılı Eylem Planı'nda yer aldı. Planda, Kanal İstanbul'un yapımı ve işletilmesiyle ilgili yasal düzenlemeye de atıfta bulunuldu. 'Bazı Yatırım ve Hizmetlerin YİD Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun'da “kanal” ifadesi yer almadığı için YİD modeliyle ihaleye çıkılamayan Kanal İstanbul için yasal düzenleme yapılarak “kanal” ifadesi eklenecek ve ihale süreci hızlandırılacak.
İKİ KENTTEN BİRİ 2023'E HAZIR
Kanal İstanbul, şehrin Avrupa yakasında hayata geçirilecek. Kanalın, Marmara Denizi ile birleştiği noktada 2023 yılına kadar, öngörülen iki yeni kentten biri kurulacak. Kanalın uzunluğu 43 kilometre, genişliği yüzeyde 500 metre, tabanda 400 metrede olacak. Suyun derinliği ise 25 metreyi bulacak.
Kanal Istanbul Tanıtım Filmi
Yeni Şafak
Haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
2011’de tanıtılan Çılgın Proje Kanal İstanbul’un Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçirilmesinin önündeki engeller, yasal düzenlemelerle aşılacak. Kanuna ‘kanal’ ifadesi eklenerek ihale sürecinin hızlandırılması planlanıyor.
Kanal İstanbul’un Yap-İşlet- Devret (YİD) modeliyle hayata geçirilmesinin önündeki engeller, ilgili kanunda yapılacak düzenlemelerle aşılacak. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 2011 yılında Başbakan iken “Çılgın Proje” olarak tanıttığı Kanal İstanbul, Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından açıklanan 64. Hükümet 2016 Yılı Eylem Planı’nda yer aldı. Planda, Kanal İstanbul’un yapımı ve işletilmesiyle ilgili yapılacak yasal düzenlemeye de atıfta bulunuldu.
İFADE EKLENECEK
Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun’da “kanal” ifadesi yer almadığı için YİD modeliyle ihaleye çıkılamayan Kanal İstanbul için yasal düzenleme yapılacak. İlgili kanuna “kanal” ifadesi eklenecek ve ihale süreci hızlandırılacak. Kanal İstanbul’un yol yapımıyla ilgili çalışmaları Karayolları Genel Müdürlüğü, deniz ve altyapıyla ilgili çalışmaları ise Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek. Kanal İstanbul, şehrin Avrupa Yakası’nda hayata geçirilecek. Karadeniz ile Akdeniz arasında alternatifsiz bir geçit olan İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğini rahatlatmak için Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay su yolu açılacak.
Habertürk
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2011 yılında Başbakan iken "çılgın proje" olarak tanıttığı Kanal İstanbul, Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından açıklanan 64. Hükümet 2016 Yılı Eylem Planı'nda yer aldı. Planda, Kanal İstanbul'un yapımı ve işletilmesiyle ilgili yapılacak yasal düzenlemeye de atıfta bulunuldu. Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun'da 'kanal' ifadesi yer almadığı için YİD modeliyle ihaleye çıkılamayan Kanal İstanbul için düzenleme yapılacak.
İHALE SÜRECİ HIZLANACAK
İlgili kanuna "kanal" ifadesi eklenecek ve ihale süreci hızlandırılacak. Kanal İstanbul'un yol yapımıyla ilgili çalışmaları Karayolları Genel Müdürlüğü, deniz ve altyapıyla ilgili çalışmaları ise Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek.
Karadeniz ve Marmara yapay boğazla bağlanacak
Kanal İstanbul, şehrin Avrupa yakasında hayata geçirilecek. Karadeniz ile Akdeniz arasında alternatifsiz bir geçit olan İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğini rahatlatmak adına Karadeniz ile Marmara arasında yapay bir su yolu açılacak.
Toplam uzunluk 43 kilometre
Kanalın, Marmara Denizi ile birleştiği noktada 2023 yılına kadar, öngörülen iki yeni kentten biri kurulacak. Kanalın uzunluğu 43 kilometre, genişliği yüzeyde 500 metre, tabanda 400 metrede olacak. Suyun derinliği 25 metreyi bulacak.
Altyapıya önem
453 milyon metrekareye kurulması planlanan yeni şehrin 30 milyon metrekaresini Kanal İstanbul oluşturacak. Projede, 78 milyon metrekare havalimanı, 33 milyon metrekare Ispartakule ve Bahçeşehir, 108 milyon metrekare yollar, 167 milyon metrekare imar parselleri ve 37 milyon metrekare ise ortak yeşil alan için ayrıldı.
Akşam