Kanal İstanbul kendi kendini finanse edecek!
Çılgın proje Kanal İstanbul için start verildi. Dün Kanal İstanbul'un ilk köprüsünün temeli atıldı. Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, projeyle ilgili ayrıntılı bilgiler paylaşırken, dikkat çeken açıklamalar yaptı.
Çılgın proje Kanal İstanbul için start verildi. Dün Kanal İstanbul'un ilk köprüsünün temeli atıldı. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü Temel Atma Töreni yapıldı.
Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü Temel Atma Töreni'nde dikkat çeken açıklamalar yaptı. Kanal İstanbul'un ilk köprüsünün temelini attıklarına dikkat çeken Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Türkiye'nin bu süreçte yaşadığı iç ve dış badireler sebebiyle maalesef projenin ilerlemesi biraz gecikti" dedi.
"Güzergah en makul ve verimli hat olarak seçildi"
Cumhurbaşkanı Erdoğan, mevcut güzergahın 5 ayrı alternatifin arasından bilimsel çalışmalara göre en makul ve verimli hat olarak tercih edildiğine dikkat çekti ve şunları kaydetti:
"Sadece proje çalışmalarında 11 ayrı üniversiteden 51 bilim insanıyla toplamda 204 uzman görev yaptı. Kanal hattı boyunca 304 ayrı yerde 17 bin metrenin üzerinde sondaj, 248 adet jeofizik etüt gerçekleştirildi. Modelle çalışmalarında dünyanın en önde gelen mühendislik merkezi bünyesinde 35 ayrı ülkeden 3 bin 500 kişi görev aldı Bay Kemal. Biz neyi, nerede, kiminle yapacağımızı çok iyi biliriz. Bak bu bir çeşme açılış töreni değil, bir çeşme musluk takma töreni de değil. Dünyada örnek kanallardan bir tanesinin bugün temelini atıyoruz. Kanaldan geçecek gemi boyutları ve trafik kapasitesi Boğaz'daki mevcut trafiğin yüzde 99'unu karşılayacak şekilde tespit edildi."
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbullulara ve tüm vatandaşlara seslendi ve şöyle konuştu:
"Kanalın uzunluğu 45 kilometre. Taban genişliği minimum 275 metre. Derinliği, küsuratı söylemiyorum, 21 metre olarak belirlendi. Bir başka ifadeyle 275 metre uzunluğa kadar petrol tankerleri ve 350 metre uzunluğa kadar olan konteynır gemileri bu kanaldan geçebilecek. Bunları İstanbul'dan kazasız belasız geçirmek öyle kolay iş değil. Her an her türlü riski taşıyorduk. Yapılan etütler Kanal İstanbul'daki gemi trafiğinin Boğaz'a göre, dikkat edin 13 kat daha güvenli gerçekleşeceğini gösterdi."
"500 bin nüfuslu yerleşim alanları İstanbul'un merkezindeki baskıyı ortadan kaldıracak"
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kanal İstanbul projesi üzerinde biri bugün temeli atılan olacak şekilde toplamda 6 köprünün yapılacağını dile getirdi.
Mevcut ana kara yolu ulaşım hatlarının tamamı için kanalın üzerinden köprüyle geçişin öngörüldüğüne vurgu yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ayrıca demir yolundan içme suyu ve atık suya, doğalgazdan elektriğe kadar birçok farklı alandaki 25 alt yapı tesisinin hepsinin de kanal geçiş projelerinin, kanal kazısına başlanmadan önce bitirilecek şekilde hazırlandığını belirtti.
Kanalın, Karadeniz çıkışının hemen sağında konumlanacak konteyner limanı ve lojistik merkezinin, ülkenin dış ticaretine yeni bir nefes olacağına vurgu yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Karadeniz çıkışının solunda bulunan rekreasyon ve yenilenebilir enerji alanının da İstanbul'a değer sunacağının altını çizdi.
Kanal İstanbul sadece Türkiye'nin değil belki de dünyanın en çevreci projesi olarak hayata geçirilecektir. Proje alanının yüzde 52'si bu doğrultuda kullanılacaktır. Kanal İstanbul'un her biri ayrı emek gerektiren tüm mühendislik ve ÇED çalışmalarının, bilimin ve tekniğin ışığında, hukukun izinde yürütüldüğünün altını tekrar çizmek istiyorum. Bir şeyi daha bilmeleri lazım, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı dediğimiz zaman bir duracaksın. ÇED raporlarını rahatlıkla Çevre ve Şehircilik Bakanlığı verir, verebilir. Bunu da öğreneceksiniz" açıklamasını yapan Erdoğan, bütün bu süreçte görevde bulunan, sorumluluk alan, katkı sunan bakanlara , belediye başkanlarına, firmalara, mühendislere ve uzmanlara şükranlarını iletti.
Erdoğan, şunları kaydetti:
"Buradan geçecek gemilerden sağlanacak gelir ve proje kapsamındaki liman başta olmak üzere, diğer unsurlardan elde edilecek kazançlarla Kanal İstanbul kendi kendini rahatlıkla finanse edecektir. Böylece Türkiye, devletin ve milletin kasasından, kesesinden 5 kuruş çıkmadan, kendi gelirleri ile finanse edilerek dünya çapında bir esere daha kavuşacaktır. Projenin bugüne kadar mevcut sürecini nasıl adım adım takip ettiysek, bundan sonra da tamamlanana kadar hassasiyetle takibini sürdüreceğiz.
Türkiye'ye sağlayacağı katkılar, proje maliyetiyle kıyaslanamayacak kadar yüksek olan Kanal İstanbul, ülkemizin en önemli değerlerinden biri olarak tarihteki yerini alacaktır. Rabb'ime bizlere bugünleri gösterdiği için hamdediyorum."
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kanal İstanbul projesi için ilk köprünün temelini attıklarına vurgu yaparak, şu açıklamalarda bulundu:
"Yarın altyapı işlerine başlayacak, öbür gün kanalın kazmasını vuracak, makinaları çalıştıracak ve böylece bir abide eseri inşallah milletimizin emrine vereceğiz. Fatih, İstanbul'u fethederken, gemileri karadan yürüterek dünyayı kendine hayran bırakmıştı. Boğazın üzerine birer kandil gibi astığımız köprülerle biz de dünyayı kendimize hayran bıraktık. İşte şimdi Çanakkale 18 Mart Köprüsü yapılıyor mu? Yapılıyor. O da bir altın boynuz gibi Çanakkale'yi süsleyecek. Marmaray ve Avrasya Tüneli'yle boğazın altından iki kıtayı birleştirerek dünyayı kendimize hayran bıraktık. Şimdi de Marmara ve Karadeniz'i yeni bir Boğaz'la Kanal İstanbul'la birbirine bağlayarak bir kez daha dünyayı kendimize hayran bırakacağız. Rabbim yar ve yardımcımız olsun diyorum."
Adil Karaismailoğlu: Kanal İstanbul Boğaz'dan 13 kat daha güvenli olacak!
Kanal İstanbul'un temeli atıldı!