Kanal İstanbul’a 2060 teknelik marina!
Çılgın proje Kanal İstanbul kapsamında, deniz turizminden elde edilen gelirin artırılması için 2 yat limanı yapılması planlanıyor.
Kanal İstanbul Projesi ile genel turizm gelirleri içinde şu anda yüzde 20 olan deniz turizminin payının artırılması planlanıyor. Akşam gazetesinde yer alan habere göre, bu kapsamda İstanbul’daki mevcut talebi ve Kanal İstanbul Projesi kapsamında oluşacak ilerideki talepleri karşılayabilmek için proje kapsamında 2 adet yat limanı inşa edilecek.
DENİZ KÜLTÜRÜNE KATKI
Küçükçekmece Yat Limanı bin 200 tekne kapasiteli olarak planlanırken, Sazlıdere Yat Limanı ise 860 tekne kapasiteli olarak hayata geçirilecek. Proje kapsamında yapılacak iki adet yat limanının toplam 2 bin 60 olan yat kapasitesi “2035 yılında 60 bin yat limanı” hedefine ulaşmak için de yüksek bir katkı sayılmamakla hedefleniyor. Ayrıca yapılacak yat limanlarının Türkiye’nin nüfusunun yaklaşık yüzde 20’sinin yaşadığı ve turizm sebebiyle ciddi günlük nüfus hareketinin yoğun olduğu bir ilde yapılması nedeniyle yat turizmi anlamında önemli fonksiyonlar üstleneceği de açıklanıyor.
3. HAVALİMANI SINIRINDA
Bunun yanında deniz kültürü yaratılarak yat turizmine talebin artırılması yönünde de katkılara sebep olması da hedefleniyor. Taşıma zincirinin deniz ayağını oluşturan limanların da ülke ekonomisinin gelişmesindeki önemli rolü göz önüne alınarak Kanal İstanbul kapsamında iki de Konteyner Liman inşa edilecek. Karadeniz Konteyner Limanı, Kanal İstanbul’un Kuzey girişinin doğusunda yapılacak. Böylece planlanan liman dünyanın en büyük havalimanı olan 3. Havalimanı sınırında da yer almış olacak.
AKARYAKITA İZİN YOK
Limanın havalimanına yakınlığı sebebiyle liman alanında parlayıcı ve patlayıcı akaryakıt tesisi ve depolarının yapılmasına izin verilmeyecek.
Karadeniz’deki ticarete büyük hareket getirecek
Bunun yanında Karadeniz’in Doğu kıyısında Türkiye sınırına yaklaşık 150 kilometre uzaklıkta yapımına başlanan Gürcistan Anaklia Limanı ile de Karadeniz Bölgesi’nin ticaretinin hareketlenmesi planlanıyor. Anaklia’nın bitmesiyle Karadeniz’deki limanlarla işbirliği imkanı doğacak. Rıhtımın toplam uzunluğu 4 bin 800 metre olacak.
Marmara konteyner limanı
Marmara Konteyner Limanı projesiyle birlikte ise Marmara Bölgesi yük taşıma kapasitesi artırılacak. Marmara girişinde planlanan limanda her biri 360 metre uzunluğunda 4 adet yanaşma alanı bulunacak. Toplam yanaşma uzunluğu bin 440 metre olacak limanın terminal sahası ise 18 hektar olacak.