Kanal İstanbul'un güzergahında son aşamaya gelindi!
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul’a ilişkin merak edilenleri anlattı. Bakan Arslan, “Güzergah seçiminde son aşamaya geldik. En çevreci projelerden olacak ve aynen Marmaray'daki gibi tatlı su kanalın altından geçirilecek” açıklaması yaptı.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul Projesi hakkında “tatlı su kaynaklarına zarar verecek” iddialarına yanıt verdi. Arslan, Kanal İstanbul’un altından sarnıç yöntemiyle batı tarafta kalan tatlı suyun İstanbul istikametine akışını da sağlayacak çalışmalar da yürüttüklerini belirterek, “Aynen Marmaray gibi tatlı su kanalın altından geçirilecek” açıklaması yaptı.
Tatlı su kanaldan geçecek
Kanal İstanbul’un altından sarnıç yöntemiyle batı tarafta kalan tatlı suyun İstanbul istikametine akışını da sağlayacak çalışmalar da yürüttüklerini anlatan Bakan Arslan, “Çünkü zaman zaman söyleniyor ‘tatlı su kaynaklarına zarar verecekler, engelleyecekler’ hayır onları da çalışıyoruz. Aynen Marmaray gibi tatlı su kanalın altından geçirilecek. Ya da Melen Çayı’ndan DSİ su getirdi ya boğazın altından geçirdi. Onun gibi kanalın altından geçireceğiz suyu” açıklaması yaptı.
EKOLOJİK DENGE KORUNUYOR
Kanal İstanbul Projesi ile daha fazla ağaçlandırma yapacaklarını kaydeden Arslan, “Yapacağımız düzenlemelerle rekreasyonlarla da insanların nefes alabileceği alanlar kazandırmış olacağız" dedi.
Trafik aksamayacak
Arslan, Kanal İstanbul’dan önce köprü inşaatlarını tamamlamayı planladıklarını ifade ederek, “Çünkü önce köprüler yapılmak zorunda ki oradaki trafik akışı aksamasın" dedi.
Marmara denizine liman
Adalarla birlikte Marmara denizinde kruvaziyer liman yapmayı da öngördüklerini söyleyen Arslan, ancak Karadeniz tarafında liman ya da ada yapılması konusunda henüz karar alınmadığını ifade etti.
10 kat büyümeyi konuşurduk
Bakan Arslan, referandumda “evet” çıkacağına yönelik kanaatinin tam olduğunu ifade ederken, “1999-2002 arası çok başlılıktan kaynaklı bu ülkenin yaşadığı sıkıntıların bizzat tanığı olan sayın Devlet Bahçeli'nin desteğiyle evet çıkmasının yeterli olacağını düşünüyorum. Yeni sistemle daha hızlı karar alabileceğiz.
Özellikle bürokratik oligarşiden kaynaklı bir yavaşlama var. Buna karşı da bir tez var ‘Güzel de zaten 14 yıldır istediğinizi yapıyorsunuz, ülke 3 kat büyüdü, devam edin.’ Biz de diyoruz ki istediğimiz hızda iş yapabilseydik bugün 10 kat büyümeyi konuşuyor olurduk” diye konuştu.
İki köprüde tren bağlantısı olacak
Kanal İstanbul için yapılması planlanan 5 köprünün 2’sinden tren geçeceğini söyleyen Arslan, “Kanaldan önce ikisini birleştirme alternatifi de çalışılıyor. Eğer kanaldan önce iki demiryolu bağlanmış olursa bir ama kanaldan sonra bağlanacak olursa iki olacak. Kınalı’da birleşebilir. İki alternatifi de çalışıyoruz. Halkalı’da birleşirse tek geçiş, Kınalı’da birleşirse çift geçiş olacak” diye konuştu.
Varlık Fonu’na başvurmadık
Arslan, şu ana kadar mega projeler için Varlık Fonu’na herhangi bir başvurularının bulunmadığını belirterek, “Büyük projelerimizde varlık fonunun bize ciddi katkısı olacak. Kanal İstanbul’da mevcut finansman modelinde çok uygun bir şey ortaya çıkmaz ve buna ilave bir şey katmak gerekir dersek o zaman varlık fonu alternatifi de değerlendiririz” açıklamasını yaptı.
Çok daha hızlı iş yapılacak
Çalışmadığı için görevden alınmak istenen kişilerin yargı yoluyla tekrar görevlerine gönderildiğini söyleyen Arslan, “Mahkeme diyor ki ‘hata yapmamış eksikliği yok’. İyi de adam çalışmamış ki hata yapsın. Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemiyle yürütmeye yönelik işlemler tek merkezden yapılacağı için çok daha hızlı iş yapacağız” dedi.
Akşam
Haber Yeni Şafak'ta şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma Bakanı Arslan, Kanal İstanbul’un tatlı su kaynaklarına zarar vermeyeceğini belirterek, “Kanalın altından sarnıç yöntemiyle batıda kalan tatlı suyu İstanbul istikametine akıtacağız” dedi
Bir grup gazeteciyle sohbet toplantısı düzenleyen Bakan Arslan, "Kanal İstanbul'dan çıkacak malzemeyi kullanarak adalar yapacağız" dedi. Kanal İstanbul'la büyük bir ağaçlandırma seferberliği başlatılacağını söyleyen Arslan, "Yapacağımız düzenlemelerle rekreasyonlarla da insanların nefes alabileceği alanlar kazandırmış olacağız. Ekolojik dengenin korunması için konunun uzmanı üniversiteler ve üniversite hocalarıyla çalışıyoruz. Ekolojik dengeyi bozmayacak, hem ekolojik dengeyi gözeten hem de gemi geçişini kolaylaştıran bir derinlikle çalışmayı öngörüyoruz" diye konuştu. Süveyş ve Panama Kanalları gibi büyük ölçekli projeleri de incelediklerini ifade eden Arslan, "Önemli olan benzer projelerdeki tecrübelerden yararlanarak en faydalı modeli ortaya koymak" dedi.
MARMARA'YA LİMAN
Adalarla birlikte Marmara Denizi'nde kruvaziyer liman yapmayı öngördüklerini söyleyen Arslan, şunları anlattı: "Karadeniz tarafında liman ya da ada yapılması konusunda henüz karar alınmadı. Karadeniz tarafına dolgu şeklinde ileriye doğru doldurma da ada da olabilir. Bunların fizibilitesi çalışılıyor." Arslan, Kanal İstanbul'da mevcut finansman modelinde uygun bir seçenek çıkmazsa Varlık Fonu alternatifini değerlendireceklerini söyledi.
ÖNCE KÖPRÜLER YAPILACAK
Bakan Arslan, Kanal İstanbul'dan önce geçiş için köprü inşaatlarını tamamlamayı planladıklarını ifade ederek, "Bir de Kuzey Marmara otoyolu yapıyoruz şimdi orası da ilave bir güzergâh olarak geliyor. Havalimanından başlayarak Edirne istikametinde gidecek olan tren hattı var. Edirne'ye hızlı tren hattını bu sene ihale edeceğiz" dedi. Sabah'ın haberine göre, Kanal İstanbul için yapılması planlanan 5 köprünün 2'sinden tren geçeceğini söyleyen Arslan, "Kanaldan önce ikisini birleştirme alternatifi de çalışılıyor. Eğer kanaldan önce iki demiryolu bağlanmış olursa bir, ama kanaldan sonra bağlanacak olursa iki olacak. Kanaldan önce gelip ikisi birleşirse mesela Anadolu yakasında gelecek Çayırova'da veya Akyazı'da birleşecek, aynı şekilde Halkalı'da ya da Kınalı'da birleşebilir, çalışıyoruz" diye konuştu.
BÜROKRATİK OLİGARŞİDEN ŞİKÂYET ETTİ
"Evet" çıkacağına yönelik kanaatinin tam olduğunu ifade ederken, "1999-2002 arası çok başlılıktan kaynaklı bu ülkenin yaşadığı sıkıntıların bizzat tanığı olan sayın Devlet Bahçeli'nin desteği ile evet çıkacağını düşünüyorum" dedi. Bakanlık olarak büyük projelerin hayata geçirilmesi noktasında çift başlılıktan kurtulmak istediklerini kaydeden Arslan, "Yeni sistemle daha hızlı karar alabileceğiz. Özellikle bürokratik oligarşiden kaynaklı bir yavaşlama var. Buna karşı da bir tez var 'güzel de zaten 14 yıldır istediğinizi yapıyorsunuz, ülke 3 kat büyüdü, devam edin.' Biz de diyoruz ki istediğimiz hızda iş yapabilseydik bugün 10 kat büyümeyi konuşuyor olurduk" diye konuştu. Koalisyon dönemlerinden bakanlık olarak çok çektiklerini ifade eden Arslan, "Herhangi bir iş yaptığınızda bir defa kalkınma, maliye, çevre ve şehircilik ile orman ve su işleri bakanlıkları ile ilgilisiniz. Bir bakanlıktan izin istediğinizde 'ulaştırma bu işi yaparsa onların partisine mal olacak, ben buna izin vermeyeyim' diyordu. Şimdi öyle değil. İstikrarlı bir süreçle tek merkezden yönetilince herkes kendi üzerine düşeni yapıyor" dedi.