Kanyon AVM 650 bin metrekarelik kiralanabilir alana ulaştı!
Şişli-Levent hattında 650 bin metrekarelik kiralanabilir alana ulaşıldığını belirten Kanyon Genel Müdürü Cem Eriç, “10 yıl önce Kanyon açıldığında bu rakam 200 bin metrekareydi” dedi
Eczacıbaşı İlaç-İş GYO işbirliğiyle 2006’da kapılarını açan alışveriş merkezi (AVM) Kanyon, ilk döneminde yıllık 7 milyon ziyaretçi çekerken 10. yılında bu rakam 14 milyona yükseldi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Başkan Yardımcısı ve Kanyon Genel Müdürü Cem Eriç, “Türkiye’de AVM sektörü çok hızlı büyüdü. Özellikle Kanyon’un yer aldığı İstanbul’daki Şişli- Levent hattında ciddi bir arz var. 2006’da bu bölgede toplam 200 bin metrekare kiralanabilir alan oluşturan AVM vardı. Bugün ise 3 kat artışla 650 bin metrekareye kadar yükseldi” dedi.
Kanyon hayata geçirilirken bölgede bu kadar sert bir rekabet beklenmediğini dile getiren Eriç, şöyle devam etti: “Son olarak Zincirlikuyu’daki Zorlu Center da devreye girdi. Elbette pasta gittikçe bölünüyor. Ancak Kanyon bu bakımdan beklentileri aşan bir proje oldu. Yıllık ziyaretçi sayımız 7-8 milyondan 14 milyona yükseldi. Buradan da anlaşılıyor ki rekabette ayrışabildik. 10 yılda toplam 110 milyon kişi Kanyon’u ziyaret etti.”
‘İLK 4 AY ZOR GEÇTİ’
Kanyon’un yarattığı toplam ticaret hacminin 2015 itibarıyla 550 milyon TL olduğunu açıklayan Eriç, 2014’e kıyasla yüzde 9 büyüme elde edildiğini kaydetti. Terör olayları ve yükselen kurla 2016’nın ilk 4 ayının zor geçtiğini ifade eden Eriç, “Perakendeciler kampanya ve indirimlerle, kârdan feragat ederek bu dönemi geçirmeye çalışıyorlar. Biz de gereken yerlerde destek sağlıyoruz. İlk 4 ay yüzde 7 büyüdük. Yazın gelmesiyle herkes normalleşme bekliyor” dedi.
UNDER ARMOUR’U GETİRİYOR
Bugüne kadar 316 markaya ev sahipliği yapan Kanyon’un yeni kiracıları arasında Doğuş Grubu’nun Türkiye’ye getirdiği spor giyim markası Under Armour, ABD’li Cole Haan ve Asics olduğunu kaydeden Cem Eriç, hazırgiyim ve moda markalarının ciroda yüzde 60 pay sahibi olduğunu, yeme içme alanlarının yüzde 20’yi oluşturduğunu belirtti. Eriç, 10’uncu yıl etkinlikleri kapsamında 11-31 Mayıs tarihlerini kapsayan Tamer Yılmaz’ın objektifinden İstanbul Yansımaları Sergisi, 27-28-29 Mayıs’ta İstanbul Lezzetleri etkinliği ve 31 Mayıs’ta İstanbul şarkılarının söyleneceği büyük bir konser düzenleneceğini açıkladı.
EGE PERLA'YI DA YÖNETECEK
Kanyon’un yönetim ve işletmesini de Kanyon AŞ’nin yaptığını ve bu alanda artık daha fazla projede çalışacaklarını belirten Cem Eriç, “İş GYO’nun İzmir’deki Ege Perla projesinde de AVM’nin yönetim ve işletmesini yapacağız. Geliştireceğimiz bir alan olacak” dedi.
Habertürk/Menekşe Ataselim
Haber Milliyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Eczacıbaşı Topluluğu ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı’yla 2006 yılında İstanbul Levent’te açılan Kanyon Alışveriş Merkezi, 10 yılda 110 milyon ziyaretçiyi konuk etti.
10’uncu yaşını kutlayan AVM, yeni dönemde de hedef büyüttü. Kanyon Genel Müdürü Cem Eriç, Kanyon’un İstanbul’un sembol markalarından biri haline geldiğini belirterek, “Mimari konsepti ve markalarıyla İstanbullular Kanyon’u sevdi. 10 yılda 110 milyon ziyaretçi ağırladık. Son dönemde yıllık ziyaretçi sayımız 14 milyona ulaştı” dedi.
Eriç, finansal rakamlarına da değinerek, geçen yıl cirolarında yüzde 9’luk artış olduğunu söyledi. Eriç, “Her yıl büyüyoruz. Bu yılın da ilk dört ayında yüzde 7 oranında büyüdük. Yıl genelinde enflasyonun biraz üzerinde büyüme planlıyoruz. 2016, kolay bir yıl olmayacak ama temkinli iyimserliğimizi koruyoruz. 2015 yılında AVM’nin ticari hacmi 550 milyon TL olarak gerçekleşti” diye konuştu.
Yeni markalar geliyor
AVM’de yiyecek içecek, hazır giyim ve eğlence kategorilerindeki markaların dengeli bir dağılımının olduğunu dile getiren Cem Eriç, şunları söyledi: “Bünyemizde 120 marka var. Çoğu uluslararası marka Türkiye’deki ilk mağazasını burada açtı. Şu anda doluluğumuz yüzde yüz. Harvey Nichols, Cinemaximum gibi kurulduğumuzdan beri var olan markalar var. Ayrıca her yıl yeni markalara da yer veriyoruz. Zaten her AVM’de her yıl yüzde 10 civarında marka konumlamasında değişiklik olur. Geçen yıl ve bu yıl da yeni markalar AVM’de mağaza açtı. spor giyim markası Asics’in ilk mağazası burada. Lüks ayakkabı zinciri Cole Haan da ilk mağazasını burada açıyor. Spor markası Under Armour ise Türkiye’deki ikinci mağazasını açtı.”
Eriç, ayrıca online satış yapan ve fiziksel mağaza açmak isteyen pek çok firmanın da kendi AVM’lerini tercih ettiğini söyledi.
1 milyon turist çekti
10 yılda Kanyon’un ulaştığı istaistikler şöyle: “316 markaya evsahipliği yaptı. 610 adet konser düzenledi. 110 milyon misafir ağırladı. 1 milyon turist çekti. 2.450 gün etkinlik. 82 milyon 120 bin adet kahve. 61 adet uluslararası ödül. 24 bin adet ağaç ve çiçek dikimi. 1 milyon 460 bin hamburger tüketimi. 13 milyon salata. 3 milyon 200 bin sinema bileti.”
İstanbul temalı etkinlikler
Kanyon, 10. yıl kutlamaları için ‘İstanbul’ temasını belirledi. Cem Eriç, İstanbul temasının seçimiyle ilgili, “İstanbul’a, İstanbulluya, yolu İstanbul’dan geçenlere ve İstanbul seven yerli yabancı herkese 10 yıldır kucak açan, onların enerjisinden beslenen Kanyon, şehrin sembol markalarından biri olmanın gururunu yaşıyor” dedi.
11-31 Mayıs tarihleri arasında Tamer Yılmaz objektifinden İstanbul Yansımaları Sergisi ile açılışı yapılan etkinliklerin devamında 27-28-29 Mayıs’ta “İstanbul Lezzetleri Kanyon Sokakları”nda ağırlanacak.
Milliyet
Haber Cumhuriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Yılın ilk 4 ayında ziyaretçi sayıları yüzde 10 gerileyen AVM'ler kârdan feragat ederek kampanyalı büyüme yoluna girdi. Kanyon AVM Genel Müdürü Cem Eriç, "Sektör açısından kârsız büyüme bir sorun olarak devam ediyor. Umut yaz aylarında toparlanma yönünde" dedi. Bu yıl 10'uncu yılını kutlayan İŞ GYO ile Eczacıbaşı'nın ortak yatırımı Kanyon AVM için 2016'da yüzde 9 oranında büyüme beklediklerini söyleyen Eriç, 10 yılda 110 milyon ziyaretçi ağırladıklarını kaydetti. Geçen yıl 11 milyon ziyaretçi ağırlayan Kanyon AVM'nin 2015 cirosu ise 550 milyon TL oldu.
Cumhuriyet
Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
ZİYARETÇİ sayısı yüzde 10 gerileyen AVM'ler kârdan feragat ederek kampanyalarla büyümeye odaklandı. Dünyada hız kesen lüks tüketim harcamaları, Türkiye'de ise kampanyalı ancak kârsız büyüme gösteriyor. Terör olayları nedeni ile ziyaretçi sayılarının yüzde 10 azalış gösterdiğini, markaların ise büyüme için hızlı bir kampanya dönemi geçirdiğini kaydeden Kanyon AVM Genel Müdürü Cem Eriç, "Sektör açısından arka planda kârsız büyüme bir sorun olarak devam ediyor" dedi.
KÂRDAN FERAGAT EDİLDİ
Bu yıl 10'uncu yılını kutlayan İŞ GYO ile Eczacıbaşı'nın ortak yatırımı Kanyon AVM ile ilgili önceki gün bir basın toplantısı düzenleyen Eriç, bu yıl ortalama yüzde 9 oranında büyüme beklediklerini söyledi. Yılın ilk 4 ayında yaşanan güvenlik sorunları ve turist sayısındaki düşüş nedeni ile mart ve nisan ayında ziyaretçi sayısının yüzde 10 düştüğünü kaydeden Eriç, şu açıklamalarda bulundu: "Perakende sektöründe yoğun bir promosyon ve kampanya dönemi devam ediyor. Yaşanan olaylar henüz satışlara yansımış değil. Ancak firmalar kârdan feragat ederek bu durumu sürdürmeye çalışıyorlar. Umut, yaz ayları ile birlikte toparlanma olması yönünde. Turistlere dönük satışlarımız toplam ciroda yüzde 10'un altında. Bu nedenle turist sayısındaki düşüşten çok fazla etkilenmedik."
Sözcü
Haber Dünya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Bu yıl, 10. yaşını kutlayan Kanyon AVM, geçen yıl 550 milyon TL ticaret hacmine ulaştı. Kanyon'da cironun yüzde 60'ı hazır giyim ve modadan geliyor.
İŞ GYO ile Eczacıbaşı'nın ortak yatırımı Kanyon AVM, bu yıl 10'uncu yılını kutluyor. Kanyon, 10 yılda 110 milyon ziyaretçi ağırladı. Yıllık ziyaretçi sayısı açılış yıllarında 7-8 milyon kişi iken, son yıllara 14 milyon kişiye ulaştı Geçtiğimiz yıl yüzde 9'luk artışla 550 milyon ticaret hacmine ulaşan Kanyon'da, cironun yüzde 60'ı hazır giyim ve modadan geliyor. Bugüne kadar 300'ün üzerinde markaya ev sahipliği yapan AVM'nin cirosu yılın ilk 4 ayında yüzde 7 arttı. Önceki gün bir basın toplantısı ile Kanyon'un 10 yılını değerlendiren Kanyon Genel Müdürü Cem Eriç, bu yıl ziyaretçi hedeflerinin 14 milyon olduğunu ve her yıl enflasyon oranında ciroların arttığını açıkladı.
Şu anda tüm kiralanabilir alanların dolu olduğunu söyleyen Eriç, "Mevcut 160'a yakın markanın yüzde 40'ı açılışından bu yana devam ediyor. Mağaza sirkülasyonu her alışveriş merkezinde, yıllık ortalama %10 civarında olur, Kanyon'da da marka değişimleri bu civarda seyrediyor" dedi. Bu yıl Kanyon'a yeni markaların da katıldığını söyleyen Eriç, "Spor ayakkabı ve aktif giyim markası Asics ve ABD'li ayakkabı markası Cole Haan, Türkiye'deki ilk mağazalarını, Türkiye'ye Doğuş Grubu'nun getirdiği spor giyim markası Under Armour ise 2'nci mağazasını Kanyon'da açıyor" diye konuştu. Kanyon pop-up store konseptini Türkiye'de yaygınlaştıran ilk platform olduğunu hatırlatan Eriç, 11'e yakın pop-up alanı olduğunu ve markalar tarafından büyük ilgi gördüğünü belirtti.Online alışveriş sitelerinin fiziki mağazalarını Kanyon'da açma öncülüğünün devam ettiğini kaydeden Eriç, Bonvagon'un fiziki mağazasının devam ettiğini ve Pera Bulvarı ile de benzer bir işbirliği yapacaklarını söyledi.
Perakende de geçmiş 10 yıl içinde küçük mağazalardan büyük mağazalara doğru kayış olduğunu kaydeden Meriç, İstanbul Büyükdere Caddesi'nin AVM'ler açısından önemli bir lokasyon haline geldiğini, büyümelerin ise AVM arzına paralel gitmediğini kaydetti. 10 yıl önce Şişli Levent bölgesinde 200 bin metrekare bir AVM alanı varken bunun şimdilerde 650 bin metrekareye çıktığını anlatan Meriç, "AVM alanı 3 kat artmış durumda. Ziyaretçi sayıları ise 7.5-8 milyondan 14 milyona gelmiş. Bu bizi rekabette ayrıştırıyor. Ancak bölgede bu kadar hızı bir arz artışı beklemiyorduk" dedi. Önümüzdeki günlerde İş GYO'nun İzmir projesini de yöneteceklerini anlatan Meriç, "AVM yönetimi başarılı yaptığımız bir iş. Doğru gayrimenkulü doğru zamanda bulduğunuzda sürdürülebilir bir iş modeli yaratıyoruz" dedi. Meriç, Kanyon'un 10'uncu yılını mayıs ayı sonuna kadar İstanbul'un sembolü olan kültürel etkinlikler ile kutlamalar yapacaklarını söyledi.
Kampanyalı büyüme kârda düşüş getirdi
Dünyada hız kesen lüks tüketim harcamaları, Türkiye'de ise kampanyalı ancak kârsız büyüme gösteriyor. Terör olayları nedeni ile ziyaretçi sayılarının yüzde 10 oranında azalış gösterdiğini, markaların ise büyüme için hızlı bir kampanya dönemi geçirdiğini kaydeden Kanyon AVM Genel Müdürü Cem Meriç, "Sektör açısından arka planda kârsız büyüme bir sorun olarak devam ediyor" diye konuştu. Meriç, bu yıl ortalama yüzde 9 oranında büyüme beklediklerini söyledi. Yılın ilk 4 ayında yaşanan güvenlik sorunları ve turist sayısındaki düşüş nedeni ile mart ve nisan ayında ziyaretçi sayısının yüzde 10 düştüğünü kaydeden Meriç, "Perakende sektöründe yoğun bir promosyon ve kampanya dönemi devam ediyor. Satışlar artmaya devam ediyor. Yaşanan olaylar henüz satışlara yansımış değil. Ancak firmalar kârdan feragat ederek bu durumu sürdürmeye çalışıyorlar. Umut, yaz ayları ile birlikte toparlanma olması yönünde. Turistlere dönük satışlarımız toplam cironun yüzde 10'nun altında bu nedenle turist sayısındaki düşüşten çok fazla etkilenmedik" diye konuştu.
Dünya