Sektörel

Kapalıçarşı, İhya projesiyle dünya markası olacak!

Kapalıçarşı Yönetim Kurulu tarafından hayata geçirilecek "Kapalıçarşı'yı İhya Projesi" ile tarihi çarşının dünya markaları arasında ön sıralara taşınması ve dünyanın her yerinde isminin bilinir hale gelmesi hedefleniyor.

Kapalıçarşı yönetimi tarafından hayata geçirilecek proje ile çarşının dünya markaları arasında ön sıralara taşınması ve adının dünyanın her yerinde bilinir hale gelmesi hedefleniyor.


Kapalıçarşı Yönetim Kurulu tarafından hayata geçirilecek "Kapalıçarşı'yı İhya Projesi" ile tarihi çarşının dünya markaları arasında ön sıralara taşınması ve dünyanın her yerinde isminin bilinir hale gelmesi hedefleniyor.


Kapalıçarşı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kökler, uzun süredir üzerinde çalıştıkları ve Kapalıçarşı Restorasyon Projesi ile birlikte hayata geçirmek istedikleri Kapalıçarşı'yı İhya Projesi'ne ilişkin, dünyanın ilk alışveriş merkezi olan Kapalıçarşı'nın, 555 yıllık tarihe sahip ve "adeta yaşayan bir müze" olduğunu söyledi.


Ahmet Kökler, Kapalıçarşı'nın artık dünyadaki yenilikleri daha fazla takip edeceğini ve güncelden kopmayacağını belirterek, "Teknolojiyi, ticaretin ve güvenliğin içerisinde en iyi şekilde kullanacağız. Proje ile çarşının dünya değişimine ayak uydurması için gerekli çalışmaları yapıyoruz." dedi.


Sosyal medya ve internet aracılığıyla Kapalıçarşı'da faaliyete devam eden meslekleri tüm dünyaya tanıtacaklarını, bu mesleklerin yok olmadığını meraklılarına duyuracaklarını bildiren Kökler, yine teknoloji sayesinde son sistemleri kullanarak Kapalıçarşı'yı daha da güvenli hale getireceklerini söyledi.


"Kurumsal kimlik ve logo hazırlanıyor"

Kapalıçarşı Yönetim Kurulu Başkanı Kökler, Kapalıçarşı'nın bir dünya markası olduğunu, ancak bilinirliği ve marka değerini daha da ileriye götürmek için ellerinden geleni yapacaklarını, bu kapsamda zaman zaman çarşı esnafının görüşüne başvurduklarını, her türlü öneriye açık olduklarını söyledi.


Kurumsal kimlik, logo ve iç tüzüğün hazırlandığını dile getiren Kökler, Kapalıçarşı'ya gelen misafirlerin rahat etmesini sağlayacak her türlü hizmet ve teknik imkanları kullanacaklarını bildirdi. Kökler, hazırlanacak logonun Kapalıçarşı'da üretilen herhangi bir hediyelik eşya veya ürünün üzerinde bulunacağını, bu logonun da tanıtımını yapacaklarını, böylece dünyanın neresine gidilirse gidilsin o eşyanın Kapalıçarşı'dan alındığının bilineceğini kaydetti.


Kapalıçarşı'nın Türk ekonomisine turizm alanında önemli katkı sunduğunu, Kapalıçarşı'ya gelen turistlerin ciddi harcamalar yapabildiğini ifade ederek, "Şu anda turizmin getirisi geçmiş yıllara oranla düştü. Bu oranı artırmaya niyetliyiz. Kapalıçarşı'yı İhya Projesi ile daha fazla turist çekip, onların daha fazla harcama yapmasını sağlayacağız. Çarşının ticaret hacminin iki kat artmasını hedefliyoruz." diye konuştu.


AA