Karadeniz-Akdeniz Yolu, Karadeniz ekonomisini canlandıracak!
Karadeniz ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi önümüzdeki yıl hayata geçecek. 28 tünelin bulunduğu ve 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesi ile Karadeniz ekonomisi şaha kalkacak.
Karadeniz ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi önümüzdeki yıl hayata geçecek. 28 tünelin bulunduğu ve 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesi ile Karadeniz ekonomisi şaha kalkacak. Dev proje, Türkiye ihracatının alternatif pazarlara açılması açısından da büyük önem taşıyor. Rusya’ya yapılamayan narenciye ihracatı Ukrayna’ya Karadeniz üzerinden yapılabilecek.
Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017'de hizmete girecek. Karadeniz başta olmak üzere tüm Türkiye ekonomisini olumlu yönde etkileyecek olan asrın projesi Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı yapacak. Dev proje ile ilgili açıklamalarda bulunan Karadenizli İşadamları Derneği (KAİAD) Başkanı Murat Camadan “Dünya ticaretine yeni bir soluk getirecek, Türkiye’nin gücüne güç katacak, ülkemizi dünyanın en büyük 17. ekonomisinden ilk 10’a sokacak olan 140 yıllık hayalin gerçekleşmesine çok az kaldı” dedi.
Proje hakkında bilgi veren Camadan, toplam 28 tünelin yer alacağı Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun 88 kilometrelik Ordu bölümünün bu yıl içinde, diğer etaplarının ise 2017 sonunda tamamlanacağını söyledi.
Murat Camadan “Asrın projelerinden birisi olacak bu yol GAP’ı Karadeniz’e bağlayarak sadece Karadeniz’in değil etkileyeceği 40 ille birlikte tüm Türkiye’nin ticaretini canlandıracağına inancım tamdır” dedi.
RUSYA KRİZİNE ÇARE OLACAK
Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin Rusya krizine de çare olabileceğini söyleyen Camadan “Proje bittiğinde bu güzergâh çok kazançlı bir seçenek olarak görülecektir. Örneğin Akdeniz'den Ukrayna ve komşu ülkelere ihraç edilecek narenciye sevkiyatı daha ucuz ve kolay olacaktır. Bu sayede son günlerde Rusya ile yaşanan krizin ticari sonuçları çok daha fazlası ile telafi edilebileceğini inanmaktayız” diye konuştu.
Ordu–İskenderun hattı dışında Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak diğer 17 ana karayolu güzergâhıyla ilgili yürütülen proje çalışmalarının da Ulaştırma Bakanlığı tarafından tamamlandığını belirten Camadan “Toplam uzunluğu 11 bin 842 kilometre olacak projeler tamamlandığında iller arası ulaşım daha da kısalacak. İller arasındaki ticaretin çok gelişecek” dedi.
TÜM İLLER FAYDALANACAK
KAİAD Başkanı Camadan, Ulaştırma Bakanlığının uzun süredir üzerinde çalıştığı ve bir taraftan da inşaatına devam ettiği Karadeniz ile Akdeniz’i birleştirecek 18 ana karayolu koridorunun geçeceği güzergâhların belirlenmesinin memnuniyet verici olduğunu belirterek, ilk projede 12 olarak belirlenen güzergâh sayısının 18’e çıkarıldığını dikkat çekti. Böylece, kuzey-güney yönünde belirlenen 18 güzergâhın toplam uzunluğu da (tek ve duble yol) 11 bin 842 kilometre olacak ve proje tamamlandığında kuzey-güney yönünde 10 bin 453 kilometre duble yol, bin 299 kilometre de tek yol hizmete sunulacak” dedi.
Milliyet
Haber Star'da şöyle yer aldı;
Karadeniz ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi önümüzdeki yıl hayata geçecek. 28 tünelin bulunduğu ve 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesi ile Karadeniz ekonomisi şaha kalkacak. Dev proje, Türkiye ihracatının alternatif pazarlara açılması açısından da büyük önem taşıyor. Rusya’ya yapılamayan narenciye ihracatı Ukrayna’ya Karadeniz üzerinden yapılabilecek. Karadenizli İşadamları Derneği (KAİAD) Başkanı Murat Camadan “140 yıllık hayalin gerçekleşmesine çok az kaldı” dedi.
Star
Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Karadeniz ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi gelecek yıl hayata geçecek.
28 tünelin bulunduğu ve 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesi ile Karadeniz ekonomisi şaha kalkacak. Dev proje, Türkiye ihracatının alternatif pazarlara açılması açısından da büyük önem taşıyor. Rusya’ya yapılamayan narenciye ihracatı Ukrayna’ya Karadeniz üzerinden yapılabilecek.
Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017'de hizmete girecek. Karadeniz başta olmak üzere tüm Türkiye ekonomisini olumlu yönde etkileyecek olan asrın projesi Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı yapacak. Dev proje ile ilgili açıklamalarda bulunan Karadenizli İşadamları Derneği (KAİAD) Başkanı Murat Camadan “Dünya ticaretine yeni bir soluk getirecek, Türkiye’nin gücüne güç katacak, ülkemizi dünyanın en büyük 17. ekonomisinden ilk 10’a sokacak olan 140 yıllık hayalin gerçekleşmesine çok az kaldı” dedi.
Proje hakkında bilgi veren Camadan, toplam 28 tünelin yer alacağı Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun 88 kilometrelik Ordu bölümünün bu yıl içinde, diğer etaplarının ise 2017 sonunda tamamlanacağını söyledi. Camadan bu yolun asrın projelerinden biri olacağını belirterek, “Bu yol GAP’ı Karadeniz’e bağlayarak sadece Karadeniz’in değil etkileyeceği 40 ille birlikte tüm Türkiye’nin ticaretini canlandıracağına inancım tamdır” diye konuştu.
RUSYA KRİZİNE ÇARE OLACAK
Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin Rusya krizine de çare olabileceğini söyleyen Camadan “Proje bittiğinde bu güzergah çok kazançlı bir seçenek olarak görülecektir. Örneğin Akdeniz'den Ukrayna ve komşu ülkelere ihraç edilecek narenciye sevkıyatı daha ucuz ve kolay olacaktır. Bu sayede son günlerde Rusya ile yaşanan krizin ticari sonuçları çok daha fazlası ile telafi edilebileceğini inanmaktayız” şeklinde konuştu.
Ordu-İskenderun hattı dışında Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak diğer 17 ana karayolu güzergahıyla ilgili yürütülen proje çalışmalarının da Ulaştırma Bakanlığı tarafından tamamlandığını belirten Camadan “Toplam uzunluğu 11 bin 842 kilometre olacak projeler tamamlandığında iller arası ulaşım daha da kısalacak. İller arasındaki ticaretin çok gelişecek” ifadelerini kullandı.
TÜM İLLER FAYDALANACAK
KAİAD Başkanı Camadan, Ulaştırma Bakanlığı'nın uzun süredir üzerinde çalıştığı ve bir taraftan da inşaatına devam ettiği Karadeniz ile Akdeniz’i birleştirecek 18 ana karayolu koridorunun geçeceği güzergahların belirlenmesinin memnuniyet verici olduğunu belirterek, ilk projede 12 olarak belirlenen güzergah sayısının 18’e çıkarıldığını dikkat çekti. Camadan sözlerini şöyle tamamladı: "Böylece, kuzey-güney yönünde belirlenen 18 güzergahın toplam uzunluğu da (tek ve duble yol) 11 bin 842 kilometre olacak ve proje tamamlandığında kuzey-güney yönünde 10 bin 453 kilometre duble yol, bin 299 kilometre de tek yol hizmete sunulacak.”
Akşam
Bu haber Vatan Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017'de hizmete girecek. 28 tünelin bulunduğu ve 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesi ile Karadeniz ekonomisi şaha kalkacak.
Karadeniz ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi önümüzdeki yıl hayata geçecek. 28 tünelin bulunduğu ve 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesi ile Karadeniz ekonomisi şaha kalkacak. Dev proje, Türkiye ihracatının alternatif pazarlara açılması açısından da büyük önem taşıyor. Rusya’ya yapılamayan narenciye ihracatı Ukrayna’ya Karadeniz üzerinden yapılabilecek.
Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017'de hizmete girecek. Karadeniz başta olmak üzere tüm Türkiye ekonomisini olumlu yönde etkileyecek olan asrın projesi Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı yapacak. Dev proje ile ilgili açıklamalarda bulunan Karadenizli İşadamları Derneği (KAİAD) Başkanı Murat Camadan “Dünya ticaretine yeni bir soluk getirecek, Türkiye’nin gücüne güç katacak, ülkemizi dünyanın en büyük 17. ekonomisinden ilk 10’a sokacak olan 140 yıllık hayalin gerçekleşmesine çok az kaldı” dedi.
Proje hakkında bilgi veren Camadan, toplam 28 tünelin yer alacağı Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun 88 kilometrelik Ordu bölümünün bu yıl içinde, diğer etaplarının ise 2017 sonunda tamamlanacağını söyledi.
Murat Camadan “Asrın projelerinden birisi olacak bu yol GAP’ı Karadeniz’e bağlayarak sadece Karadeniz’in değil etkileyeceği 40 ille birlikte tüm Türkiye’nin ticaretini canlandıracağına inancım tamdır” dedi.
RUSYA KRİZİNE ÇARE OLACAK
Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin Rusya krizine de çare olabileceğini söyleyen Camadan “Proje bittiğinde bu güzergâh çok kazançlı bir seçenek olarak görülecektir. Örneğin Akdeniz'den Ukrayna ve komşu ülkelere ihraç edilecek narenciye sevkiyatı daha ucuz ve kolay olacaktır. Bu sayede son günlerde Rusya ile yaşanan krizin ticari sonuçları çok daha fazlası ile telafi edilebileceğini inanmaktayız” diye konuştu.
Ordu–İskenderun hattı dışında Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak diğer 17 ana karayolu güzergâhıyla ilgili yürütülen proje çalışmalarının da Ulaştırma Bakanlığı tarafından tamamlandığını belirten Camadan “Toplam uzunluğu 11 bin 842 kilometre olacak projeler tamamlandığında iller arası ulaşım daha da kısalacak. İller arasındaki ticaretin çok gelişecek” dedi.
TÜM İLLER FAYDALANACAK
KAİAD Başkanı Camadan, Ulaştırma Bakanlığının uzun süredir üzerinde çalıştığı ve bir taraftan da inşaatına devam ettiği Karadeniz ile Akdeniz’i birleştirecek 18 ana karayolu koridorunun geçeceği güzergâhların belirlenmesinin memnuniyet verici olduğunu belirterek, ilk projede 12 olarak belirlenen güzergâh sayısının 18’e çıkarıldığını dikkat çekti. Böylece, kuzey-güney yönünde belirlenen 18 güzergâhın toplam uzunluğu da (tek ve duble yol) 11 bin 842 kilometre olacak ve proje tamamlandığında kuzey-güney yönünde 10 bin 453 kilometre duble yol, bin 299 kilometre de tek yol hizmete sunulacak” dedi.
Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Karadeniz ile Akdeniz'i birbirine bağlayacak Karadeniz- Akdeniz Yolu projesi önümüzdeki yıl hayata geçecek. 28 tünelin bulunduğu ve 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesi ile Karadeniz ekonomisi şaha kalkacak. Proje ile ilgili açıklamalarda bulunan Karadenizli İşadamları Derneği (KAİAD) Başkanı Murat Camadan "Proje bittiğinde bu güzergâh çok kazançlı bir seçenek olarak görülecektir. Örneğin Akdeniz'den Ukrayna ve komşu ülkelere ihraç edilecek narenciye sevkiyatı daha ucuz ve kolay olacaktır. Bu sayede son günlerde Rusya ile yaşanan krizin ticari sonuçları çok daha fazlası ile telafi edilebileceğini inanmaktayız" diye konuştu.
Sabah