Genel

Karadeniz-Akdeniz yolundaki çalışmalar devam ediyor!

Osmanlı padişahı İkinci Abdülhamid döneminde yapımı planlanan, Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin Ordu ayağındaki çalışmalar kapsamında 18'nci tünelin tamamlandığı bildirildi...


Osmanlı padişahı İkinci Abdülhamid döneminde yapımı planlanan, Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin Ordu ayağındaki çalışmalar kapsamında 18'nci tünelin tamamlandığı bildirildi. 


1880 yılında gündeme getirilen yaklaşık 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin yapım çalışmalarının devam ediyor. 


Ordu Valisi Kenan Çiftçi, beraberinde Karayolları Samsun Bölge Müdürü Mehmet Çetin, DSİ Samsun Bölge Müdürü Mevlut Pehlivan birlikte yol çalışmalarını yerinde inceledi. 


İncelemeler kapsamında yapımı tamamlanan 18'nci tünelin açılışını da gerçekleştiren Vali Çiftçi, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, Karadeniz-Akdeniz yolu ile bölgenin ekonomisinde daha da gelişme olacağını belirtti. 


- 88 kilometrelik yolda 22 tünel


Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin Mesudiye ilçesine kadar 6 etap halinde, 88 kilometre olduğunu ve güzergahta 22 tünel bulunduğunu belirten Vali Kenan Çiftçi, "Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi, bölgemiz için olmazsa olmazımızdır. Karadeniz coğrafyasında tüneller olmadığı takdirde bir yerden bir yere çok zor gidersiniz. Karadeniz'de başka türlü yolları buluşturamazsınız. Şu anda üstünde bulunduğumuz etap 15 kilometre. Bunu normal yoldan 1 saatte gidersiniz ama yol bittiğinde burası 15 dakikaya inecektir. Ordu il sınırları içerisinde kalan 88 kilometrelik bölünmüş yolda çalışmalar hızla devam ediyor. Proje maliyeti ise yaklaşık 450 milyon lira" dedi. 


-"Proje Fransız mühendislere çizdirildi"-


Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi'nin ilk kez Osmanlı İmparatorluğu döneminde Sultan Abdülhamit tarafından 1870 yılında Fransız mühendislere çizdirmesiyle başladığını söyleyen Vali Çiftçi, şöyle devam etti:


"Ekonomik zorluklar veya farklı nedenlerden dolayı proje o dönemlerde gerçekleşemiyor. Ordu, 1920'lerde Trabzon' a bağlı bir kaza. O yıllarda Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi yine gündeme geliyor. Sivas ile Ordu arası ise 6 gün sürüyor. Mecliste yapılan tartışmalar sonucunda hem Ordu'nun, hem Sivas'ın ekonomik canlılığı adına Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yapılmasının ne kadar önemli olduğu gerçeğine vurgu yapılıyor, ancak bütçe imkanları yetmiyor, yapamıyorlar. Samsun ve İnebolu limanı var ama kışın buralardan gemi açılamıyor. Bu nedenle mutlaka Vona limanını, şimdiki Perşembe limanını kullanmamız gerekir deniyor ve Ordulu kardeşlerimiz 2 bin tane kazma, kürek alarak Karadeniz'i İç Anadolu'ya, oradan da Akdeniz'e bağlayacak olan Karadeniz-Akdeniz Yolu için mücadeleye başlıyorlar. Bugün gelinen noktada projenin Ordu ayağında planlanan 22 tünelin 18'ncisi tamamlandı. Çalışmalar bütün hızıyla sürüyor."


Projenin tamamlanmasını heyecanla beklediklerini de anlatan Çiftçi, "Ordu, 2015 yılının sonunda Sivas'a bağlanacak ama bunu sadece Sivas'a bağlanan bir yol olarak görmüyoruz. Bu aynı zamanda Karadeniz ile Akdeniz'in buluşmasıdır. İstanbul için Marmaray projesi neyse, Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi de bizim için aynıdır. Ticaretimiz, sosyal aktivitemiz ve buraların canlanması için çok önemlidir" diye konuştu. 


- Ordu-Sivas arası 2,5 saate düşecek


Karadeniz-Akdeniz Yolu projesi Şantiye Şefi Öner İsmail Günaydın ise Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun açılmasıyla birlikte Ordu-Sivas arası 2,5 saate düşeceğini bildirerek, "Şu anda çalıştığımız 4 tünel var, toplam uzunluğu 2 bin 200 metre. Mesudiye'ye kadar toplam uzunlukları ise 13 kilometreyi bulan 22 tünel olacak. Bizim projemiz Ulubey yol ayrımından başlayıp, Gümüşköy'de bitiyor. İlk etap 2014 yılı Ekim ayında bitecek" dedi. 



AA