Kentsel Dönüşüm

Karadeniz Sahil Yolu planı 8 yıl sonra iptal edildi!

Karadeniz Sahil Yolu projesinin Fındıklı ve Ardeşen geçişlerine yargıdan iptal kararı çıktı. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı tarafından yapılan imar planına karşı Fındıklı ve Ardeşen'de yaşayanlar 2005 yılında Danıştay'a ayrı ayrı dava açtı...

Karadeniz Sahil Yolu planında her iki ilçede yaşayanlar da dava dilekçelerinde sahil yolunun vereceği zararları tek tek anlattı, Dilekçelerde sahil yoluna alternatif güzergâhlar olduğu vurgulandı. Projenin şehircilik ilkelerine aykırı olduğu, planlamanın yanlış olduğu, görüntü ve gürültü kirliliğine neden olacağı anlatıldı. Ayrıca sahil yolunun denizle yerleşim yeri arasında bir bariyer görevi göreceğini, deniz varlığının bölgenin gelişiminde etkili olduğu ve bunun unutulmaması gerektiği ifade edildi. Danıştay, 2009'da iki davada da aynı kararı verip yolun imar planlarını iptal etti. 

Bakanlık itiraz etti Dönemin Bayındırlık, günümüzün Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kararı temyiz etti. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, davayı 8 yıl sonra karara bağladı. Kurul, Karadeniz Sahil Yolu projesinin imar planlarını iptal eden Danıştay kararını onadı. Karadeniz Sahil Yolu'nu plansız hale düşüren karar, oy birliği ile alındı. Davayı açan Karadenizliler, yargı yoluyla kazandıkları başarıyı yola karşı mücadele veren ancak 2005'te uğradığı silahlı saldırı sonucu hayatım kaybeden avukat Cihan Eren'e ithaf etti. 

Etkisiz karar Karadeniz Sahil Yolu 2007'de tamamlandı. Yol hizmete açıldı. Davanın avukatlarından Yakup Okumuşoğlu şunları söyledi: "Karar, ne yazık ki icrası mümkün olmayan 'etkisiz yargı' kararlarına eklenen yeni bir örnek olarak arşivimizde yer alacak. Kararı uygulamak, uygulatmak için davayı kazanmak yetmiyor. Bize bir de hukuka bağlı idare lazım. Bu dünyada kararın uygulanacağına dair umudumuz ise yok. Bu sebeple kararın icrasını biz artık öbür dünyaya bıraktık.'' 


Radikal