Karasu Limanı'nın ana mendirek inşaatı tamamlandı
Sakarya'nın kuzey ilçelerinden Karasu'da ağır sanayinin alt yapısı kuruluyor.
1994 yılında yapımına başlanan Karasu Limanı büyük bir ulaşım merkezi olma yolunda ilerliyor. AK Parti Sakarya Milletvekili Hasan Ali
Çelik, Karasu Limanının, Haydarpaşa Limanının yükünün büyük bir bölümünü üstlenen önemli bir merkez haline geleceğini söyledi.
Çelik, yaptığı açıklamada, Haydarpaşa Limanı'nın artık
sıkıştığını ve şehir içinde kaldığını kaydetti.
Haydarpaşa Limanı'nın başka amaçlarla kullanılmak istendiğini ifade eden
Çelik, "Haydarpaşa Limanı'na bu arada da alternatif yerler aranıyor.
Karasu Limanı'nın İstanbul'a yakın olması, deniz trafiğindeki
sıkıntısızlığı ve ulaşım bağlarıyla büyük bir avantaja sahip" dedi.
Karasu Limanı ve demiryolu ağının eş zamanlı faaliyete geçeceğini
belirten Çelik, sözlerine şöyle devam etti:
"Karasu Limanı, Haydarpaşa Limanının yükünün büyük bir bölümünü
üstlenen önemli bir merkez haline gelecek
Bütün hepsi taşınamaz ama büyük bir yükü alacak. Karasu Limanı'nda
çalışmalar devam ediyor. Rıhtım düzenlemesi ve betonlaması için ihale
yapılacak. Bu işler tamamlandıktan sonra faaliyete geçecek. Fakat
limanın bitip kullanılıp hale gelmesi de yeterli değil. Demiryolunda
yapılması lazım. Eğer limanın var ama demiryolunun yoksa bu çok işlevsel
bir durum olmuyor. Demiryolu ağımız Karasu Limanı'nı uluslararası
camiaya kavuşturacak adım. 2009'da bu faaliyetlere başlanacak.
Böylelikle Karasu limanı Haydarpaşa Limanı'nın büyük bir yükünü alacak.
Bu liman Türkiye'nin en büyük hareket merkezlerinden biri olacak Faaliyetler buraya aktarılacak. Şu anda Karasu Limanı Haydarpaşa
Limanı'nın yükünü tamamıyla alacak kapasitede değil, Karasu Limanı
kapasitesi yaklaşık 15 bin ton indirme yükleme yapılabilecek bir yer."
"ÖZEL SEKTÖRDEN LİMAN TALEPLERİ VAR"
Özel sektörün liman yapmak için talebi olduğunu kaydeden Çelik,
sözlerine şöyle devam etti:
"Kibar Holding bize (mevcut limanı 4-5 sene kullanabilirim,
kapasitemizi artıracağımız için ondan sonra kendi limanımızı yapmak
istiyoruz) dediler. Kibar Holding yıllık 2 milyon ton civarında üretim
planlıyor. 50- 60 bin tonluk gemilerin yanaşabileceği deniz derinliğinin
15 metre ile 25 metre arasında değişeceği bir liman yapmak istiyorlar.
Devletin yaptığı limanın derinliği 12 metre. Tuzla'daki yat
sanayicilerin bir kısmı Karasu'yu gezdiler gördüler ve yer istiyorlar.
Büyük ihtimal onlara da yer vereceğiz."
Diğer yandan, yapımına 1994 yılında balıkçı barınağı olarak başlanan
Karasu Limanı'nda 1565 metrelik ana mendirek ve müzvar inşaatı
tamamlandı. Liman inşaatı kapsamında tali mendirek ve kronman
betonlarıyla iskeleler ile geri saha çalışmaları için ihale açılması
bekleniyor.