Sektörel

Kardemir Filyos Limanı'nın üstyapı ihalesine odaklandı!

Karabük Demir Çelik Fabrikalarının (KARDEMİR) 19. olağan genel kurulu başladı. 2020'ye kadar personelini 3 bine düşürüp verimliliğini artıracak olan Kardemir, Filyos Limanı'nın üstyapı ihalesine odaklandı...


2020'ye kadar personelini 3 bine düşürüp verimliliğini artıracak olan Karabük Demir Çelik Fabrikaları, Filyos Limanı'nın üstyapı ihalesine odaklandı.


Karabük Demir Çelik Fabrikalarının (KARDEMİR) 19. olağan genel kurulu başladı.


KARDEMİR Eğitim ve Kültür Merkezi'nde yapılan genel kurulda konuşan Genel Müdür Fadıl Demirel, değişimi yönettiklerini ve şirketi aldıkları yerle götürmek istedikleri yerin kafalarında çok net olduğunu söyledi.


Şirketi, hızla değişik alanlarda güçlü, rekabet edebilir ve sosyal paydaşlarını tatmin eden konumuna getirdiklerini anlatan Demirel, şöyle konuştu:


"Yaptığımız çalışmalarda sadece tek tarafın tatmini söz konusu değildir. Devletten aldığımızda fabrika, mamul olarak 500-600 bin ton ürün alıyordu. 2010'lu yıllara gelindiğinde bu sayı bir milyon tonlara çıkmıştı. 'Bunu 3 milyon tona çıkaralım' dedik. Bu yolda birçok ünite inşa ettik. 3 milyon hevesimize ulaşmak için üniteleri kademe kademe devreye almaya devam ediyoruz. Şu an fiili üretimimiz 2 milyon tonun biraz üzerinde. 5. yüksek fırın ve çelikhane inşaatının bitmesi ile 7. ayın sonunda 3 milyon ton hedefimize ulaşmış olacağız. Böyle planladık. Hayal gibi görülen bu hadise, fabrikayı realize etmiş oldu.  Türkiye'nin sanayileşmesine ve gelişmesine paralel, bizden başka ülkemizde kimsenin yapamayacağı ürünler var."


Türkiye'nin bugüne kadar ray çeliğini yapmakla övündüğüne dikkati çeken Demirel, bu üretimin artık sıradanlaştığını kaydetti.


Otomobil lastiklerinde kullanılan çeliği üretmek amacıyla yola çıktıklarını aktaran Demirel, "Bunlardan ülkemiz 91 bin ton ithal etmiş. Bu lastik çeliklerinin üretimi ve dökümü için tesisimiz uygun. Yeni kurduğumuz haddehane, dünyanın en iyisi. Bundan ülkemizde ikincisi yok. 700 bin ton kapasitelidir. Bu tür ürünlerin yapılabilmesi için çeliğin iç temizliği çok önemli. Bazı çelikleri bu fabrikanın dışında ülkemizde bizden başka kimse yapamaz" değerlendirmesinde bulundu.


Yeni fabrika müjdesi


Geçen yıl 190 bin tonun üzerinde ray sattıklarını anlatan Demirel, tren tekeri üretmek için fabrika kurduklarını, yılda 200 bin adet üretileceğini, her dakika hattan bir teker düşeceğini belirtti.


Demirel, 2020'ye kadar personelin 3 bine düşürüleceğini, verimliliğinin arttırılacağını dile getirerek, şöyle dedi:


"İstihdam artırmayı fabrikadan değil, dolaylı yollardan yapmak istiyoruz. Artık Karabük'te 3 milyon tonun üzerinde üretim yapmak mümkün değil. Tüm sınırları bölge bölge kullandık. Budan sonra kafamızda Filyos Limanı var. Oranın altyapı ihalesi yapıldı. Üstyapı ihalesi var. Biz bu ihalede şirket olarak olacağız. En büyük idealimiz ve hevesimiz de artık 3 milyonluk fabrikadan sonra 6 milyon tonluk fabrikayı Filyos'ta kafamızda şekillendiriyoruz. Bunun projelerini arkadaşlarımız hemen hemen çizmişlerdir. Bunları fazla hayal görmeyin. 3 milyon hedefi konuşulduğu zaman çoğu kişi gerçekten gırgır geçer gibi bize gülerek baktı. 3 milyon tonun dengesi, yüzde 95'i bitti. Artık bunlar hayal olmadığı için 6 milyonluk fabrika da hayal değildir. Bu çalışma birliği ile bu fabrika, inşallah 6 milyon tonu da yapar."


Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kamil Güleç ise 1994 yılında ekonomik ve teknolojik ömrünü doldurduğu ve rekabet gücünü yitirdiği gerekçesiyle yıl sonuna kadar özelleştirilemediği taktirde kapatılmasına karar verilen fabrikanın, şehrin tüm kesimleriyle, inanmışlıkla verdikleri mücadele sonucunda kurtarıldığını ifade etti.


Güleç, sözlerini şöyle tamamladı:


"Bu işletme, Türkiye'nin ilk entegre işletme tesisidir. Çok köklü sanayi kültürüne sahip olan bu işletmenin yapılacak yatırımlarla ülke ekonomisine kazandırılacağına yürekten inanmıştık. Özelleştirmeyle teknolojik altyapıyı değiştirmeye başladık. Bugün geldiğimiz noktada üretimimizi 3 milyon tona çıkarabilecek fabrika haline geldik."  



Dünya