Karsan 2022'den umutlu! Cirosunu ikiye katlayacak!
Renault Megane Sedan'ın yeni üretimine başlanacağı hakkında bazı açıklamalarda bulunan Karsan CEO'su Okan Baş, bu üretimle birlikte yeni istihdam sağlayacağını açıklayarak otomobil şirketinin 2022 senesi ile ihracatı ve ciroyu ikiye katlayacağını öngördüklerini bildirdi.Otomobil şirketinin bu amaçlarını gerçekleştirmesinde üretimine başladıkları Renault Megane Sedan'ın payı büyük olacak
Türkiye otomobil sektörleri arasında önde gelen kuruluşlarından Karsan, 2022 senesinde karlık, ihracat, istihdam ve cira rakamlarını ikiye katlamayı amaçlıyor. Otomobil şirketinin bu amaçlarını gerçekleştirmesinde üretimine başladıkları Renault Megane Sedan'ın payı büyük olacak. Karsan, Renault Megane ile Oyak Renault Sedan modeli otomobil üretimi için geçtiğimiz sene bir anlaşma imzalamıştı.
Türkiye Megane Sedan modeli otomobil üretiminden yalnız Karsan fabrikası sorumlu olacağı bildirildi. Karsan CEO'su Okan Baş, Bursa'da Sedan modeli otomobillerin üretimine başlayacağını bildirerek sözlerine şöyle devam etti: “Bu, 5 yıllık bir proje. Yıllık 55 bin adet üretimi hedefliyoruz. Bu projenin imzasını attıktan sonra hızla o hattın organizasyonu, hazır hale getirilmesi ve üretime hazırlanması süreci başladı. Eylül ayında seri üretime başlayacak şekilde hızla devam ediyoruz. Şu anda ilk gövde üretimini yaptık. Tesisler de kuruluyor”
Karsan, kaç kişilik istihdam sağlayacak? Detaylar haberimizde...
Otomobil şirketi bu yatırımları ile 1.150 kişilik istihdamını da bu senenin sonuna kadar 2.000 kişiye kadar çıkarmayı amaçlıyor. Karsan, Megane Sedan modeli otomobil ile ilk kez binek araç üretimine geçiş yapmış olacak. Okan Baş, gelecek zamanlar için farklı işbirliklerine açık olduklarını ve uzun süre içerisinde Karsan markası adı altında olan binek otomobilleri de üretebileceklerini belirtti.
Okan Baş, kısa süre içerisinde Karsan markası adı altında olan projelerinin olmadığını vurgulayarak, “Bizim öncelikli hedefimiz toplu ulaşım. Sonuçta vizyonumuz mobilitenin geleceğinde bir adım önce olmak. Toplu ulaşımda otonom, sürücüsüz araçlar çok daha hızlı gelişecek. Şimdilik bizim binek projemiz yok diyebilirim. Ama olmayacak anlamında da değil” ifadelerini kullandı.
Okan Baş, açıklamalarına devam etti...
2021 senesini yüzde 30 oranında büyüme ve 2 milyar Türk Lirasının üzerinde ciro ile bitirdiklerini ve bu rakamın yüzde 70 oranının ihracattan geldiğini söyleyen Okan Baş, “Bu yıl elektrikli araçlarda da en az iki katı büyüme hedefliyoruz. Kartlar yeniden karılıyor ve elektrikli gelişim vizyonumuz e-Volution ile Karsan markasını Avrupa’da ilk 5 oyuncu arasında konumlandıracağız.
Ayrıca Kuzey Amerika’ya da Avrupa’daki gibi e-JEST ile gireceğiz. Ayrıca bu yıl ciroda, istihdamda, karlılıkta ve Ar-Ge kapasitesinde durumumuzu ikiye katlayacağız. Kısacası, bu yıla ilişkin Karsan’ın hedefi çarpı iki” diye konuşarak sözlerine şöyle devam etti: “Hedefimize ürünlerimizi elektrikli yapmakla ulaşamayacağımızı biliyoruz, bu ara bir istasyon”
Korsan, hangi ülkelerde satışa çıkarılacak? Sorusunun cevabı haberimizde...
Dünya'dan Aysel Yüzel'in haberine göre, 306 tane Karsan elektrikli otomobilin Romanya, Almanya, Fransa ve Portekiz ülkeleri ilk sırada olmak üzere toplam 16 ülkede satışa sunulduğunu anlatan Okan Baş, “Adetsel olarak baktığımızda 2021’de ihracatımızı bir önceki yıla göre iki kat artırdık. Geçen sene 330 Karsan ürününü Avrupa’ya sattık. Karsan e-JEST’in pazar payını her yıl daha da artırıyor.
6 metrelik e-JEST 2020’de yüzde 43 pay ile tüm Avrupa’da segment lideri oldu. e-JEST bu alandaki pazar payını 2021’de yüzde 51’e yükselterek bir kez daha zirvede yer aldı. 2 yıl üst üste Avrupa pazarında e-JEST segment lideri oldu. e-JEST’in pazara daha çok hakim olduğunu gösteren bu rakamları daha da yukarılara çıkaracağız. Karsan e-ATAK ise elektrikli şehir içi midibüs segmentinde yüzde 30 pay ile Avrupa’da sınıfının lideri oldu” dedi.