Ulaşım

Karşıyaka Tramvayı Projesi için mahkemeye başvuruldu!

Karşıyaka Demokratik Kitle Örgütleri, Büyükşehir Belediyesi'nin Karşıyaka Tramvayı ihalesinin yürütmesinin durdurulması istemiyle İzmir İdari Mahkemesi'ne başvurdu.

Peş peşe güzergah değişiklikleri yapılması dolayısıyla meslek odalarınca eleştirilen İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin tramvay projesi şimdi de yargıya taşınıyor. Karşıyaka Demokratik Kitle Örgütleri, Karşıyaka Tramvayı'nın yapımına imkan tanıyan ihalenin yürütmesinin durdurulması ve projenin iptali istemiyle İzmir İdari Mahkemesi'ne başvurdu. Karşıyaka Birliği ve Dayanışma Derneği Başkanı Mehmet Yıldırım, düzenlenen basın toplantısında, hiçbir siyasi ve kişisel çıkar gözetmediklerinin altını çizdi. Yıldırım, Büyükşehir'in tramvay değil elektrikli tren yapmaya çalıştığını ancak "tramvay" diyerek "kelime oyunu ile kamuoyunu kandırdığını" savundu. 


DAYATMACI TAVIR 

Her defasında demokrasiyi ve katılımcı yönetim ilkelerini benimsediğini ifade eden Büyükşehir Belediyesinin, bu proje ve detayları hakkında vatandaşlardan hiçbir şekilde görüş almadığını, bilgilendirme dahi yapmadığını dile getiren Yıldırım, ilçeye güneş enerjisi ile çalışan, çevreye duyarlı, sürati 5-10 kilometreyi geçmeyen tramvay istediklerini anlatarak şunları söyledi: "Ama maalesef İzmir Büyükşehir Belediyesi her zamanki dayatmacı tavrı ile halka sormadan bilimsel hiçbir açıklaması olmayan mekanik demir yığınını reva gördü. Üstelik bunu halkın en çok yaşadığı, en çok hava aldığı, en fazla yararlandığı bölgede inşa etmeye kalktı. Bu treni yapmak için binlerce ağacı katlettiler, hala katletmeye de devam ediyorlar. Kaldırımları, insanların yaşam alanlarını mahvettiler, hala da mahvetmeye devam ediyorlar. Bunu da hiçbir Karşıyakalıya, İzmiriliye sormadan yaptılar." Söz konusu projenin iptali talebiyle İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığına 17 Ağustos 2015 tarihinde başvurduklarını belirten Yıldırım, "Ancak bu zamana kadar ne yazık ki başvurumuzla ilgili bir cevap verilmedi. Kentin kaynakları, doğru olmayan bir projeye yönlendiriliyor. Mevcut proje inşaatı nedeniyle sıkışan ve daralan şeritler içinden çıkılmaz bir trafik sıkışıklığına yol açacak. Döşenecek elektrik telleri 11-17 bin volt arasında elektrik taşıyacak. Bu da büyük tehlike arz etmektedir. Bu trenler ancak AVM'lerin çıkarlarına hizmet eder"diye konuştu. Yıldırım, ÇED raporu da alınmayan projenin yürütmesini durdurulması ve iptali istemiyle mahkemeye başvurduklarını bildirdi. Bostanlı Esnafı Sanayici ve İş adamları Derneği Başkanı Feyyaz Sungur da "Burada en büyük eksik, güzergah belirlenirken bizlere sorulmamasıdır. Biz esnaf olarak projeyi Bostanlı Çarşısı'na sokmama kararı aldık. Şu aşamada da girmeyecek. Ama haftada bir proje değişiyor"diye konuştu. 


Sabah Egeli