Kartal-Kaynarca metro tünelinin kazı çalışmaları tamamlandı!
2012’de hizmete giren Kadıköy-Kartal hattının devamı olan Kartal-Kaynarca metro tünelinin kazı çalışmalarında sona yaklaşıldı. İBB Başkanı Kadir Topbaş, metro inşaatında incelemelerde bulundu..
2012’de hizmete giren Kadıköy-Kartal hattının devamı olan Kartal-Kaynarca metro tünelinin kazı çalışmalarında sona yaklaşıldı. Metro inşaatında incelemelerde bulunan Kadir Topbaş, “105,6 milyon dolara mal olan yeni metro hattıyla birlikte Hacıosman’dan Tuzla’ya kesintisiz ulaşım sağlanacak” dedi.
Anadolu yakasının ilk metrosu olan Kadıköy-Kartal hattı Kaynarca'ya uzandı. Başkan Kadir Topbaş 38 metre derinliğindeki metro tüneline inip incelemelerde bulunurken basın mensuplarına bilgi verdi.
68, MİLYAR LİRA YATIRIM YAPTIK
İstanbul'a her alanda 68,5 milyar lira yatırım yaptıklarını belirten Topbaş, “2019 yılında 400 kilometrelik raylı sisteme ulaşmayı hedefliyoruz. İstanbul'a kaliteli ve konforlu ulaşım sistemini halkımızla buluşturuyoruz. Gelecek planlarımızda her mahalleye yarım saat yürüme mesafesinde metro durağı yapmak yer alıyor. Buradaki Kaynarca durağı son hat değil. Bu hat Tuzla'ya kadar ulaşacak. Yıl sonunda bu metro istasyonuna vagonları indirip test sürüşlerinin yapılacağını hep birlikte göreceğiz” ifadelerini kullandı.
SAATTE 70 BİN YOLCU TAŞINACAK
21,7 kilometre uzunluğundaki 16 istasyona sahip Kadıköy-Kartal metro hattı, Kartal-Kaynarca metro tüneliyle birlikte toplam 26,5 kilometreye ve 19 istasyona ulaşacak. Yıl sonunda test sürüşlerinin yapılması planlanan Kartal-Kaynarca metro hattı ile birlikte Kadıköy-Kaynarca arasında tek seferde saatte 70 bin yolcu taşınabilecek. Yeni yapılacak metro hattıyla beraber Kadıköy-Kaynarca arası yolculuk süresi 38 buçuk dakikaya inecek.
Fotoğraflı iz bırakacaklar
Dünyanın ikinci metrosu olma özelliğini taşıyan Tünel hakkında bilgi veren Başkan Topbaş, restorasyon çalışmaları sırasında sökülen panellerden birinin arkasından sigara kağıdı çıktığını söyledi. Sigara kağıdının iz bırakmak için bir çalışan tarafından konulduğunu kaydeden Topbaş, “Emek vermiş. Bugün de emeğini kullanıyoruz. Sizler de bir emek veriyorsunuz. Bir iş yapıyorsunuz. Yıllar sonra, belki bir asır sonra burada metrolar işlerken milyonlarca insan bu şehirde yer altından ulaşım sistemlerini kullanırken sadece bizi hayırla yâd edecekler ama bireysel olarak bilmeyecekler. Sizler de buraya emeklerinizi koyuyorsunuz” dedi. Metronun inşaatında çalışanlarla çektirecekleri bir toplu fotoğrafı kaplamalardan birinin arkasına koyacaklarını ifade eden Topbaş, yıllar sonra yapılacak bir değişim sırasında bulunacak bu fotoğrafın kendilerini hatırlatacağını vurguladı. İstanbul'un en kısa metrosu olan Tünel inşaatı, 1873'te başladı ve 1976 yılında tamamlandı.
Yeni Şafak