Perakende

Kartopu, hobi-tuhafiye mağazaları açacak!

Yılların yün markası Kartopu, büyük projelere soyundu. Hobi ve tuhafiye ürünlerinde dünya devleri ile anlaşmalar imzalayan Kartopu’nun yeni konsepti modern tuhafiyeler olacak , Kartopu, hobi-tuhafiye mağazaları açacak


Şişt! Şişt! Gördün mü? Kartopu alıp ördün mü?”… 1980’li yıllardaki bu slogan ile herkesin aklına kazınan Kartopu, yeni bir döneme başlıyor. Yeni dönemin sloganı ise: “Şişt, şişt gördün mü Kartopu büyüyor gördün mü?”. Yılların yün markası Kartopu, hobi ve tuhafiye dünyasının tozunu attıracak büyük projelere soyundu. Hobi tutkunlarının tüm ihtiyaçlarına cevap verecek profesyonel ürünleri Türkiye pazarına sokmak için dünyaca ünlü markalarla anlaşmalar imzalayan Kartopu, hobi-tuhafiye mağazaları açacak. Şirketin ilk pilot mağazasını İstanbul’da devreye sokacak.  Şirket, yeni projesi için önce sratejik ortaklık ve sonrasında girişimci görüşmeleri yapmayı planlıyor.


Kartopu artık sadece yün değil


Temelleri 1952 yılında atılan Kartopu’nun değişen trendler nedeniyle zaman içinde sönen yıldızı 2005 yılında Karabel Ailesi’nin markayı satın alması ile yeniden parladı. 2006’da da ailenin ikinci kuşak temsilcisi Kemal Karabel öncülüğünde Kartopu’nda başlayan yeniden yapılanma kapsamında ürün portföyü 4 binin üzerine çıkarıldı. Geçmişte sadece el yünleri markası olan Kartopu bünyesinde artık makastan, özel iğnelere, fermuardan makasa, düğmeden ödüllü özel tasarım ürünlere kadar ne ararsan var. Perakendede yeni bir doğuşa imza atacaklarını açıklayan Kartopu Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Karabel, “Artık portföyümüzde bir tuhafiye mağazasında satılacak ürünlerin tamamı var. Hedefimiz Kartopu’nu el yünleri markası olmaktan ziyade tuhafiye ve hobi markası şeklinde konumlandırmak. Başlattığımız perakendeleşme süreci kapsamında marka çalışmalarına ve yer arayışlarına yoğunlaştık. İlk pilot mağazamızı İstanbul’da Kadıköy ya da Bakırköy’de açmayı planlıyoruz” açıklamasını yapıyor.  


Dünya örneklerini inceledi


Yeni projeleri için stratejik ortaklıklara sıcak baktıklarını belirten Karabel, ilk mağazanın açılmasından sonra girişimcilerle buluşmanın planlarını yaptıklarını açıklıyor. Dünyada hobi mağazacılığının artık hipermarket boyutuna kadar taşındığını ve sosyalleşme alanları haline geldiğini kaydeden Karabel, bu konuda Kartopu olarak Türkiye’de butik hobi mağazacılığı ile bir ilke imza atacaklarını anlatıyor. Karabel, en iyi modeli ortaya çıkarabilmek için dünya çapındaki örnekleri gidip yerinde incelediklerine dikkat çekiyor.


2014’te yüzde 15 büyüyecek


Odak noktalarının ‘inovasyon ile modayı bütünleştirmek’ olduğunu kaydeden Karabel, toplam cirolarının yüzde 20’sini Ar-Ge’ye ayırdıklarına dikkat çekiyor. Yeni sezona 26 yeni ürünle başlayarak sektörde bir ilke imza attıklarını açıklayan Karabel, “Kartopu el örgü ipliği sektöründe tasarım, Ar-Ge, üretim ve koleksiyonu ile dünyada trend belirleyici haline geldi” açıklamasını yapıyor. 2013 yılında 35 milyon TL ciroya ulaştıklarını anlatan Karabel, “2014 hedefimiz yüzde 15 büyüyerek 40 milyon TL ciroya ulaşmak” diyor.  Toplam cirosunun yüzde 30’unu ihracattan elde eden Kartopu, başta İngiltere, Rusya olmak üzere pek çok ülkeye ihracat yapıyor. Şirket bu yıl Hırvatistan, İsrail, Norveç, Bosna Hersek gibi yeni pazarlara da açılacak.



Dünya