Kasap Döner Kıbrıs'ta ikinci şubesini açtı!
Global Restoran Yatırımları'nın 5 yılda 15 milyon dolar yatırım yaptığı zinciri Kasap Döner'in KKTC'deki ikinci şubesi açıldı. Agresif büyüyen markanın bu yıl içinde İngiltere ve ABD'de boy göstermesi bekleniyor.
Türkiye'de geleneksel 'fast food'un en çok tercih edilen lezzetlerinden döner, son yıllarda markalı zincir restoranların hızla gelişim gösterdiği bir alan olarak dikkat çekiyor. Bu sektörün önde gelen oyuncularından Kasap Döner, İstanbul'da ulaştığı 33 restoranın ardından gözünü Anadolu'ya ve yurtdışına çevirmiş durumda. Kasap Döner'i çatısı altında bulunduran Global Restoran Yatırımları bir yandan gelen franchise taleplerini değerlendiriyor, diğer yandan da bazı ülkelere adım atmak için bizzat yatırım planları yapıyor.
Global Restoran Yatırımları Genel Müdürü Bahar Özürün, franchise taleplerinin büyük bölümünün dönerlerinin tadına bakan yatırımcılardan geldiğini belirterek, "Ortadoğulu bir üniversite öğrencisi dönerimizi yemiş ve çok sevmiş. Gelip bizden ülkesi için master franchise istedi" dedi. Geçtiğimiz hafta KKTC'de ikinci şubesini açan Kasap Döner'in adaya girişi de yine böyle olmuş. KKTC'de Kasap Döner'in master franchise'ı, Chateau Lambousa Hotel, Camelot Restaurant, Barn Kebap, Prestige Brands Corporation gibi kuruluşlarla pek çok farklı sektörde faaliyet gösteren, aynı zamanda Girne Amerikan Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanlığı'nı da yapan Memduh Erdal'a ait. Grubun tepe yöneticilerinden Erhan Başay, Kasap Döner'in tadına İstanbul'da bakmış ve adaya dönerken yanına aldığı üç şeyden biri master franchise belgesi olmuş. Önce Lefkoşa'da, ardından da Girne'de Kasap Döner açtıklarını belirten Başay, üçüncü şubeyi de düşündüklerini ancak asıl kendilerini heyecanlandıranın Kasap Döner'i bu yıl İngiltere'ye taşıma planı olduğunu anlattı. Başay'ın verdiği bilgiye göre, KKTC'li grup, İngiltere'de de Kasap Döner'in master franchise'ı olacak.
5. Cadde'de restoran açıyor
Global Restoran Yatırımları Genel Müdürü Bahar Özürün, kuruluşundan bu yana toplam 15 milyon liraya yatırım yaptıkları Kasap Döner'in "sürekli ve agresif " büyüyen bir marka olduğunu söyledi. 2015'te toplam 400 ton döner sattıklarını belirten Özürün şöyle konuştu:
"2014'te 12 milyon lira ciro yapmıştık. 2015'te bu rakamı 36.5 milyon liraya yükselttik. Dolayısıyla 2015 yılında bir önceki yılın cirosunu üçe katladık. 2011 yılında Üsküdar'daki bir tek mağazayla yola çıkmıştık. 2013 sonunda 13 restorana, 2015 sonunda 33 restorana geldik. Önümüzdeki iki ay içinde üç restoranımızı daha açacağız. İstanbul'da artık bizi bilmeyen yok. Artık Anadolu'ya açılmayı planlıyoruz. Zira Anadolu'da çok fazla döner zinciri yok. Yurtdışındaki şube sayımızı da artırıyoruz. Nisan ayı içinde Katar'daki şubemizi açacağız. En büyük idealimiz ABD'de bir şube açmak. New York'ta 5. Cadde'de bir Kasap Döner açmak üzerine sonlandırmaya çok yaklaştığımız bir projemiz var." Kasap Döner ürünleri, dananın but kısmındaki beşli takım denilen etten üretiliyor ve "Bifteklik etten" mottosunu taşıyor. Bu kalite standardı, belirli bir fiyat skalasını beraberinde getiriyor; 100 gramlık porsiyon 17.80 liraya tüketiciye sunuluyor. Özürün, bu fiyatın Anadolu'da kendilerini zorlayıp zorlamayacağına ilişkin soru üzerine, "Fiyatlarımız, porsiyon ağırlığına ve sunumuna göre farklılık gösteriyor. Ayrıca artık Kasap Döner restoranlarında tavuk döner de satılacak. Böylece daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşacağız" dedi. Yıllık franchise bedellerinin 50 bin dolar olduğunu, Türkiye'nin her yerinden franchise başvurusu aldıklarını belirten Özürün, açılış takviminde Antalya'nın ön sıralarda bulunduğunu bildirdi.
İkiSatır Beylikdüzü açıldı
Global Restoran Yatırımları'nın bünyesinde Kasap Döner'in yanı sıra iki restoran zinciri daha bulunuyor. Köylü Güzeli, köy tavuğunu tüketiciyle buluştururken İkiSatır'da steak ve köfte çeşitleri sunuluyor. Dördüncü şubesi geçtiğimiz günlerde Beylikdüzü'nde açan İkiSatır, bu yıl İstanbul, İzmir, Ankara, Eskişehir ve Antalya'da yeni noktalarda boy göstermeyi planlıyor. Restoran başına 1 milyon lira yatırım yapılan İkiSatır'a ilişkin ana strateji, restoranın tüm marka caddelerde yerini alması.
Dünya