Sektörel

Kavacık'ın değeri 3. köprü ile çok artacak!

Üçünçü köprünün güzerfgahının açıklanması Beykoz Kavacık'ın değerini artırdı

Üçüncü köprünün güzergâhı açıklandı, tartışma iyice alevlendi. Üçüncü köprünün ormanlara zarar vereceği kesin. Gayrimenkul sektörü ise 'Hangi bölge değerlenir' diye tartışıyor. Avrupa yakasında Bahçeköy, Zekeriyaköy ve Başakşehir; Anadolu yakasında Riva, Çekmeköy, Taşdelen, Kurtköy ve Kavacık'ın adı geçiyor. Kavacık'ta proje geliştiren Meriç İnşaat'm Yönetim Kurulu Başkanı Gençağa Meriç, "İkinci köprünün yıldızı Kavacık, üçüncü köprü ile süperstar olacak" diye iddialı konuşuyor.
 
İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprü, büyük bir çoğunluk için 'sürpriz' olarak nitelenen bir güzergahtan geçiyor. İki yakanın birbirine en çok yaklaştığı Kavak mevkii düşünülürken, Garipçe-Poyrazköy açıklandı. Karadeniz'e bu kadar yakın bir lokasyonu kimse beklemiyordu. Century 21 Genel Müdür Yardımcısı Önder Çoban, çevre kaygısı nedeniyle gösterilen tepkinin doğal olduğunu söylüyor ve "Bu tercihte başlıca neden hiç şüphesiz kamulaştırma bedelinin düşüklüğü. Belirtilen koridorda, alanın yüzde 75'i kamuya ait, yani bu bölge yakın zamana kadar orman vasfını taşımış, halen çevresi İstanbul'un en zengin bitki örtüsü ile çevrili alanı. Daha önce bahsi geçen bölgelerden geçmesinin ise şehrin dokusuna zarar vereceği düşünülmüş olabilir" diye konuşuyor.

Önemli bağlantı noktası
İkinci köprünün öne çıkardığı ve bir dönem, Anadolu yakasının en önemli ofis merkezi olan Beykoz-Kavacık da, yeni köprü ile çok daha önemli bir bağlantı noktası haline gelecek. 2000'lerden sonra ülkeye gelen yabancı firma sayısının her geçen yıl artması, inşaat maliyetinin yanı sıra, arsa fiyatlarının Avrupa yakasındaki merkezlere oranda daha uygun olması, daha büyük arsalarda, daha geniş taban alanlı binalarda ve özellikle müstakil plazalarda yer almak isteyen şirketleri Anadolu yakasına ve bir dönem daha çok da Kavacık'a çekmişti.

Kaderi köprüyle değişti
Böylece, bu gelişme sonrası 'yıldız'laşan Kavacık'ta imar problemi yüzünden daha sonra bir yavaşlama yaşandı, sorunsuz arsa bulmak zorlaştı. Bugün de Anadolu yakasının ofis anlamında en önemli 3 lokasyonu arasında yer alan Kavacık'ta lojistik-kargo-ilaç-kozmetik sektörleri ağırlıkta. Kavacık'ta, 185 ile 410 metrekare arasında değişen 3+1, 4+1,5+2 dubleks ve 6+2 dubleks lüks daire seçenekleri sunulan 62 konutluk Maritza Evleri'ni yapan Meriç İnşaat'ın Yönetim Kurulu Başkanı Gençağa Meriç, "İkinci köprüyle kaderi bir anda değişen Kavacık'ın yıldızı iyice parlayacak. Kavacık ikinci köprüyle yıldız olmuştu, şimdi 'süperstar' olacak" diye iddialı konuşuyor.

Önemli bir ofis bölgesi
10 yıl öncesine kıyasla sayılamayacak kadar çok şeyin değiştiği Kavacık'ta bugün birbirinden güzel projelerin yükseldiğini hatırlatan Gençağa Meriç, "Köprünün ayağı olduğu için Anadolu yakasının en kolay ulaşılan, popüler iş merkezi Kavacık'ta sadece ofis bloklarına değil, nitelikli konutlara da ihtiyaç vardı. Biz de sektörde 40 yılı geride bırakan bir firma olarak Kavacık'ın bu konumunu değerlendirmek için Maritza Evleri projesine yoğunlaştık" diyor.

Kavacık yeni köprü ile de gündemde
Kavacık, B+ve A gelir grubuna hitap eden villa ve rezidanslardan oluşan sitelerin ağırlıklı olarak yer aldığı bir bölge. Şehrin merkezinde sayfiye ortamı yaşatıyor. Beykoz Konakları, Acarkent, Çubuklu Vadi Konaklan gibi seçkin konut projelerine, son dönemde Maritza Evleri gibi projeler de ekleniyor. Gençağa Meriç, "Çevredeki villalarda ailesi, akrabası ya da arkadaş çevresi olanlar tarafından tercih edilen projemiz, butik ve prestijli bir proje olarak müstakil villa konforunu aratmıyor. 2010yazmda hayatın başlayacağı sitede, yabancılara da satış yapıyoruz. Son olarak Türkmenistan vatandaşı bir işadamı daire satın aldı" dedi.

Ulaşım nereye giderse yerleşim oraya gider, dikkatli olmalıyız
Century 21 Genel Müdür Yardımcısı Önder Çoban, üçüncü köprü tartışmalarına farklı bir boyut getiriyor. Önder Çoban, "Toplam kamulaştırılacak bina adedinin 222 oluşu düşündürücü. Bu bölgenin bugüne kadar öyle ya da böyle korunduğunu gösterir. 'Bu orman arazisi orman anlamına gelmiyor, ormana ait arazi ama bütün bu arazinin birçok kısmı artık orman vasfını yitirmiş arazilerdir' deniliyor. Bu bölge İstanbul'a yakın en zengin orman arazisi" diyor. "Bazı bölgelerin orman vasfını yitirmeye yüz tutmasının sorumluları Dileriz, bu hatamızı telafi etmeyi tercih etmeliyiz" diyen Önder Çoban şöyle devam etti: "Belgrad, Fatih Polonezköy ve milli parklarının özellikle orman alanlarından mümkün mertebe uzak bir güzergah tercih edilmeye çalışılıyor. Bu ne kadar yeterli olacak bilemeyiz. Ormanlık alanlar, çölde vahalar gibi küçük küçük parçalar halinde korunmamalı. Bu alanlar genişletilerek korunmaya çalışılmalı. Nokta nokta bölgeleri göstererek, şu bölgeleri koruduk diyemezseniz, zamanla o bölgeleri de kaybedeceğiz. Şu da unutulmamalı, ulaşım nereye giderse yerleşim de oraya gider. Zamanla bu bölgeler de yerleşim olmamasını nasıl garanti edebileceğiz. Seçim dönemlerinde bu bölgelerin korunabileceğini kim garanti edebilir. Bunun örneklerini geçmişte de yaşadık. Gelişmiş ülkeler, büyük şehirlere yakın doğal bölgeleri korumak için daha fazla çaba sarfediyor. Bir ya da iki büyük şehrin değil diğer şehirlerinde kalkınması için çaba sarfediyorlar. Biz neden yeni yatırımları Çanakkale tarafına düşünmeyelim. İstanbul'a yatırım hem kolay hem de cazip, bunu bekleyen çok insan var... Trakya'dan İzmir, Balıkesir, Antalya tarafına yani güneye gidecek tüm araçlar Çanakkale'den de geçebilir. Bu köprü ile öncelikle transit geçiş düşünüldüğü unutulmamalı. Bu proje sadece köprüden oluşmuyor, ciddi bir otoyol, sayısız bağlantı yolu, kavşak, viyadük ve tünel yapılacak. Asıl zararı bu ek yapılar verecek."

Hangi bölgelere yarar?
Ulaşım götürmekle, en temel yatırımın yapıldığına işaret eden Önder Çoban, "İstanbul'u rahatlatmayı hedefliyoruz ancak artık insanlar yatırım yapılan bölgelere kayıyor. Yeni köprü ile de Avrupa Yakasında özellikle Kemerburgaz-Göktürk bölgesine katkı sağlanması beklenebilir. Zekeriyaköy, Bahçeköy ve bağlantı yolu ile Başakşehir düşünülmüş. Başakşehir'in prim yapması muhtemel. Anadolu yakasında ise Çekmeköy, Taşdelen ve Kurtköy bölgeleri en fazla etkilenecek alanlar gibi görünüyor " dedi.
Önder Çoban, asıl faydayı Riva'nın sağlayacağını belirterek, "Yıllardır, yolların yeterince tamamlanmadığı, projelerin başlamadığı Riva'nın yıldızı parlayacak. Yakın zamanda burada arazilerin ciddi prim yapması muhtemel. Bekleyen projelerin başlaması da kaçınılmaz" diye konuştu.

Avrupa yakasından müşteri çekiyor
Kavacık'ın Anadolu yakasında olmasına rağmen Fatih Sultan Mehmet Köprüsü sayesinde Levent ve Maslak gibi iş merkezlerine çok kolay ulaşım imkanı sunduğunu da hatırlatan Meriç İnşaat Yönetim Kurulu Başkam Gençağa Meriç, "Kavacık'tan Avrupa yakasına ulaşmak çok kolay. Maritza Evleri, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne 3 dakika mesafede. İşyeri Avrupa yakasında olanlar bile, sırf bu özelliği nedeniyle projemize ve bölgeye sıcak bakıyor. Şehrin gürültüsünden kaçıp, ormana bakan bir sitede ferahlayabilmek için kilometrelerce yol yapmak gerekmiyor" diye konuşuyor.

Kavacık'ta, projelerinin villalar bölgesi olarak adlandırılan Beykoz Konakları ve Acarkent'e komşu olduğunu söyleyen Gençağa Meriç, Kavacık'ın geleceğine çok inanıyor. Meriç, "İkinci köprü ile çok hızlı gelişen bölge, üçüncü köprü ile yıldızı parlayacağı söylenen Riva'ya ve Kuzey Marmara Otoyolu'na doğru yapılan bağlantı yolları ile öne çıkıyor. Bu lokasyonda, bizim projemizdeki gibi nitelikli projelere, akıllı binalara ilgi artacak. Villa bölgesinde lüks apartman projesi yaptık" diyor.
Ali Öztürk/Hürriyet