Kayseri'de 6.7 milyon TL'ye icradan satılık fabrika ve arsası!
Kayseri Gayrimenkul Satış İcra Dairesi, Melikgazi İlçesi, Anbar Mahallesi'nde bulunan karma tek katlı fabrika binası ve üç katlı idari bina ve arsası vasfındaki taşınmazı satışa çıkardı. Söz konusu arsanın satış bedeli 6 milyon 713 bin 968 TL olarak belirlendi.
Kayseri Gayrimenkul Satış İcra Dairesi, Melikgazi İlçesi, Anbar Mahallesi'nde bulunan karma tek katlı fabrika binası ve üç katlı idari bina ve arsası vasfındaki taşınmazı 6 milyon 713 bin 968 TL'ye satışa çıkardı. Söz konusu gayrimenkulün ihalesi 17 Mart 2020 günü gerçekleşecek.
T.C. KAYSERİ GAYRİMENKUL SATIŞ İCRA DAİRESİ TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI
Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri : 1 No'lu Taşınmazın Özellikleri :
Kayseri İli, Melikgazi İlçesi, Anbar Mah. 7265 ada, 3 parselde kayıtlı, 9.995,80 metrekare yüzölçümlü, karma tek katlı fabrika binası ve üç katlı idari bina ve arsası vasfındaki taşınmazdır. Taşınmaz üzerinde bulunan tesis 4 ana hangardan oluşmaktadır. Bunlardan kuzey hangarın doğu cephesine bitişik üç katlı idare binasından, yine kuzey hangar içerisindeki ara kattan, hangarların batı cephesindeki yardımcı yapılardan oluşan bir tesistir. Tesisin tahminen 3-6 yıllık bir tesistir.Taşınmazın iki yola cepheli olan kuzey ve doğu cephesinde beton dökme duvarlar bulunmaktadır. Yapıların çevresinde ve yapılar dışında kalan bölümlerde, tesviye ve dolgu işleri ile beton parke taşından saha kaplamaları yapılmıştır. Doğu cepheden taşınmaz girişinde tek katlı kargir danışma binası bulunmaktadır. Hangarlardan oluşan ana fabrika binasının temeli betonarme yapı tarzında inşa edilmiştir. Aaşık, makas ve kolondan oluşan taşıyıcısı sistemi ve çatı sistemi, prefabrike betonarme yapı elemanları ile yapılmıştır. Çatı kaplaması, ısı yalıtımlı sandviç panellerden yapılmıştır. Pencere doğramaları, pvcden yapılmıştır. Duvarları, içten ve dıştan sıvalı, kısmen boyalı kısmen boyasızdır. Büyük araç girişine imkan veren büyüklükte otomatik kapılar bulunmaktadır. Ayrıca küçük profil demir ve saçtan yapılmış kapılar da bulunmaktadır. Zeminleri vakumlu beton kaplamalıdır. İdare binası, kuzeydeki prefabrike betonarme ana hangarın doğu tarafına, üç katlı olarak inşa edilmiştir. Alt katı, ofis, yemekhane, takım odası, lv&wc ve giriş bölümlerinden, orta katı,ofis bölümlerinden, üst katı, depodan oluşmaktadır. Yemekhane ve ıslak zeminleri ile odalar dışındaki yerlerin zeminlerine seramik kaplama, odalara laminat parke kaplama yapılmıştır. Tavanlarda dekoratif kartonpiyer ulgulamaları bulunmaktadır. Kapı ve pencere doğramaları nitelikli malzemelerden monte edilmiştir. Bireysel doğalgaz kombi ile ısıtılacak işlerlerindir. Taşınmaz kentsel kamu hizmetlerinden faydalanmaktadır.
Adresi : Organize Sanayi Bölgesi 18. Cadde No:16 Melikgazi / KAYSERİ
İmar Durumu : 1/1000 ölçekli Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Uygulama İmar planı içerisinde sanayi parseli olarak ayrılmış alanda kalmaktadır.
Kıymeti : 6.713.968,00 TL
KDV Oranı : Yüzde 18
Kaydındaki Şerhler : Taşınmaz kaydı üzerinde "4562 Sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanununun 18. Maddesi uyarınca devir ve temlik edilemez" şerhi ve "Katılımcılara geri alım hakkı şerhi kaldırılarak tapu verilmesi durumunda tapu kaydına taşınmazın icra yoluyla satışı dahil 3. Kişilere devrinde osb den uygunluk görüşü alınması zorunludur. Bu durumda eski katılımcının vermiş olduğu taahhütler yeni alıcı tarafından da aynen kabil edilmiş sayılır" şerhi bulunmaktadır. Diğer şerhler tapu kaydındaki gibidir.
1. Satış Günü : 17/03/2020 günü 11:40 - 11:45 arası
2. Satış Günü : 15/04/2020 günü 11:40 - 11:45 arası
Satış Yeri : Kayseri Bölge Adliye Mahkeme Binası Zemin Kat İcra Daireleri Satış Odası-1 - Sümer Mahallesi Erkilet Bulvarı No:8 MERKEZ / KAYSERİ
Satış şartları :
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin yüzde 50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir.Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin yüzde 50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin yüzde 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV,1/2 tapu harcı ile teslim masrafları alıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)
3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5- 15/04/2000 Tarihinde resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu hükümlerine tabi, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi dahilinde bulunan Kayseri ili Melikgazi ilçesi, Anbar Mh. 7265 ada, 3 parselde kayıtlı taşınmazın kaydında "Taşınmazın İcra yoluyla satışı dahil üçüncü kişilere devrinde OSB' den uygunluk görüşü alınması zorunludur" şerhi gereği icra satışları dahil 3. Kişilere devrinde Kayseri OSB' den uygunluk şartı aranacak olup arsanın 4562 sayılı OSB kanunu uygulama yönetmeliğinin; 109. Madde 5 nolu bendinde "OSB'ce teminat gösterilen ve bu nedenle satışına karar verilen veya katılımcıların borcundan dolayı satışına karar verilen gayrimenkullerin icra yoluyla satışı halinde;Bakanlık ve OSB alacaklarının öncelikle ödenmesi koşuluyla, OSB'nin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip alıcılara veya kredi alacaklısı kuruluşa satışı yapılabilir.Satış ilanında kuruluş protokolünde yer alan katılımcı niteliklerine de yer verilir." maddesi gereği Kayseri OSB Kuruluş Protokolünde öngörülen niteliklere sahip alıcılara satış yapılacaktır. Arsa 4562 sayılı Kanun statüsünde olup, Yönetmeliğin 101. Maddesinde karma organize sanayi bölgelerinde katılımcıların kuramayacakları tesisler, 102. maddede OSB'de arsa tahsisi için kurulacak tesislerde aranan şartlar belirtilmiştir. Organize Bölgeleri Yönetmeliğinin 101. maddesinde belirtilen kurulamayacak tesisler;"a) Karma ve ihtisas OSB'lerde;1) Rafineriler, gazlaştırma ve sıvılaştırma tesisleri,1.a) Ham petrol rafinerileri,1.b) Kömür veya bitümlü şistin sıvılaştırıldığı ve gazlaştırıldığı tesisler, 1.c) Sıvılaştırılmış petrol gazı dolum ve depolama tesisleri,2) Çimento fabrikaları, beton santralleri, çimento klingeri üreten tesisler, 3) Nükleer güç santralleri ile diğer nükleer reaktörler,4) Radyoaktif atıkların depolanması, bertarafı ve işlenmesi amacıyla projelendirilen tesisler ve benzeri radyoaktif atık tesisleri,5) Nükleer yakıtların üretilmesi veya zenginleştirilmesi ile ilgili tesisler,6) Endüstriyel nitelikli, sintine ve benzeri atık suların geri kazanım tesisleri,7) Çevre ve Orman Bakanlığının olumlu görüşü doğrultusunda OSB tarafından kurulmasına izin verilen; kullanılmış yağın yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı, metal, plastik, ahşap, naylon, lastik, kauçuk, kağıt, karton, cam, iplik ve benzeri atık ve hurdaları ara veya nihai ürüne çeviren tesisler hariç olmak üzere, her türlü atığın; geri kazanımı, ayrıştırılması, yakılması, gazlaştırılması, kimyasal yolla arıtılması, nihai ve/veya ara depolanması ve/veya araziye gömülmesine ilişkin tesisler.b) Karma OSB'lerde;1)Parlayıcı/patlayıcı/yakıcı maddelerin üretildiği ve dolumunun yapıldığı tesisler,2) Petrokimya kompleksleri,3) Üretiminde kapalı proses, gaz veya sıvı yakıt ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; tuğla ve kiremit fabrikaları, kömür yıkama kireç, alçı ve zımpara tesisleri,4) Entegre şeker fabrikaları,5) Klor-alkali tesisleri, gliserin, yağ asitleri, sülfürik asit, fosforik asit, hidroklorik asit, klor ve benzeri kimyasal maddeler üreten yerler, azot sanayi ve bu sanayi ile entegre gübre fabrikaları,6) Zirai mücadele ilaçları için hammadde üretimi yapan tesisler,7) Asbest, asbest içeren ürünlerin işlenmesi veya dönüştürülmesi yapılan tesisler,8) Selüloz ve selüloit üretim yapan tesisler,9) OSB'nin kanal deşarj standardına uygun atıksu arıtma tesisi kuran tesisler hariç olmak üzere; kağıt hamurundan her çeşit kağıt üretimi yapan tesisler,10) Ham deri işleme, padok ve hayvan kesimi yapılan tesisler,11) Maya ve tuz üretim tesisleri,12) Talk, barit, kalsit, antimuan ve benzeri kırma ve öğütme tesisleri.OSB, yukarıda belirtilen tesislerin dışında, OSB'de kurulu tesislerin sektör yapısını ve OSB altyapı tesislerine etkilerini dikkate alarak kurulmasında sakınca gördüğü diğer tesisler için üniversite ve benzeri kuruluşlardan alınacak raporlar çerçevesinde karar verir."OSB Yönetmeliğinin 101 ve 102. Maddelerinde belirtilen şartlar gereği katılımcıların uygunluk şartı aranacak, OSB yönetmeliği 101. Madde de belirtilen kurulamayacak tesisler haricinde firma ve şahıslara satışının yapılmasında sakınca bulunmadığı Kayseri OSB Yönetim Kurulu tarafından yazılan yazı ile Esas İcra Dairesine bildirilmiştir. İhaleye katılacaklarda Kayseri OSB Müdürlüğü'nce hazırlanacak "UYGUNLUK YAZISI"istenecek olup uygunluk yazısı ibraz etmeyen alıcılar ihaleye katılamayacaklardır.Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği'nin 101 ve 102. maddeleri gereği katılımcıların uygunluk niteliklerine uymaları gerekmekte olup; aksi halde OSB Kanununun 18. Maddasi ve OSB Uygulama Yönetmeliğinin 109. Maddesinin 7. Fıkrası uyarınca bu husustaki yasalara aykırılığın mahkemece tespiti halinde, arsa kimin tasarrufunda olursa olsun Tahsis veya satış tarihindeki bedeliyle geri alınarak bir başka katılımcıya tahsis ve satış yapılabilecektir. İpotek alacaklısı banka yönünden ise; OSB Yönetmeliği 109.madde 6. Bendinde "Taşınmazların kredi alacaklısı kuruluşa satılması halinde kredi alacaklısı kuruluş satın aldığı taşınmazı sadece OSB'nin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip gerçek veya tüzel kişilere en geç 2 yıl içerisinde satması veya aynı nitelikteki gerçek veya tüzel kişilere kiraya vermesi zorunludur." denilmekte olup; bu şartlar dahilinde ipotek alacaklısı bankanın ihaleye girmesinde bir sakınca bulunmamaktadır.
6-Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir. 7-Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2019/507 Esas sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.