Keçiören Metro Hattı yıl sonunda açılacak!
Bakan Arslan, Atatürk Kültür Merkezi ile Keçiören arasında yapımı devam eden Keçiören Metrosu’yla ilgili açıklamalarda bulundu. Arslan, Ankaralıların yıllardır beklediği Keçiören Metro Hattı'nın, yıl sonunda hizmete gireceğini bildirdi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankaralıların yıllardır beklediği Keçiören Metro Hattı'nın, yıl sonunda hizmete gireceğini bildirdi.
Bakan Arslan, Atatürk Kültür Merkezi ile Keçiören arasında yapımı devam eden 9,2 kilometrelik Keçiören Metrosu’yla ilgili AA muhabirine açıklamalarda bulundu. Arslan, Başbakan Binali Yıldırım’ın Bakanlığı döneminde özellikle toplu taşıma yükünün karayollarından alınarak, deniz ya da demiryollarına kaydırılması için çalışmalar yapıldığını, yüksek hızlı trenler ve şehirlerarası yolları rahatlatmaya başladıklarını söyledi.
Eskişehir, Konya, Ankara ve İstanbul hatlarından sonra devam eden diğer hatları da bir bir devreye alarak karayollarının şehirlerarası toplu taşıma yükünü azaltmış olacaklarını vurgulayan Arslan, “Marmaray, Egeray gibi şehir içi demiryolu hatlarının yanı sıra yeni metro hatlarını da devreye alarak büyükşehirlerde keşmekeşe dönen şehir içi ulaşım çilesine de artık bir son vermek istiyoruz. Bizim asıl gayemiz, Türkiye'mizde sürücü ve yolcuların can ve mal güvenliğini en üst düzeyde sağlandığı, konforlu yolculuklara olanak sağlayan ulaşım şebekeleri kurmak.” diye konuştu.
"Keçiören-Batıkent metro bağlantısı tamam"
Bakan Arslan, Ankara’daki metro hatlarını tamamlanma işinin 2011 yılında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğüne devredildiğini anımsatarak, "Genel Müdürlüğüm döneminde ilk adımını atmak Sayın Başbakanımız Binali Yıldırım’ın liderliğinde bize nasip olmuştu. Umuyoruz ki Keçiören hattını da tamamlamak yine bizlere nasip olacak” dedi.
Arslan, Keçiören’in Ankara’nın en büyük ilçesi olduğunu ve bu nedenle günün her saatinde trafik çilesine maruz kalındığını anlatarak, özellikle Fatih Köprüsü üzerinde sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğu nedeniyle tüm Ankaralıların en büyük beklentisinin, bu metro hattının bir an önce hizmete girmesi olduğunu söyledi.
Projenin tamamlanıp hattın hizmete alınması için gerekli tedbirlerin gözden geçirildiğini belirten Arslan, hattın Keçiören'de Gazino istasyonundan başlayıp, Dutluk, Kuyubaşı, Mecidiye, Keçiören Belediyesi, Meteoroloji, Dışkapı, ASKİ, Atatürk Kültür Merkezi'ne ve burada mevcut metrolara bağlandığını ifade etti.
Bakan Arslan, hattın toplam uzunluğunun 9,2 kilometre olduğunu, hizmete girip tam kapasite çalıştığında Keçiören'den Ankara'nın merkezine günde 700-800 bin, saatte ise 50 bin yolcunun seyahat edebileceğini kaydetti.
"Sinyalizasyon sistemleri kuruluyor"
Keçiören Metro Hattında inşaat çalışmalarının yüzde 100’ünün tamamlandığını belirten Arslan, şunları kaydetti:
"Şu anda metroların birbiriyle uyum içinde çalışmasını sağlayacak sinyal sistemi ve elektro mekanik işlerini yapıyoruz. Sinyalizasyon sistem kurulumlarının yüzde 81’ini tamamladık. İnanıyorum ki bu yılın sonunda milyonlarca Ankaralının beklediği bu hattı hizmete alarak vatandaşımızın hayatını kolaylaştıracağız. Ankaralı hemşehrilerimizin şehir içi seyahatlerini eziyetten keyfe dönüştüreceğiz."
AA
Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Ankara’da yapımı yılan hikayesine dönen ve Başbakan Binali Yıldırım’ın da “Aşkınız Keçiören Metrosu gibi olsun, hiç bitmesin” dediği Keçiören Metrosu inşaatında yeni bir tarih daha açıklandı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, metronun 2016’nın sonunda hizmete gireceğini söyledi. Ancak, daha önceki açıklamalar, akıllara “Acaba bu tarih tutacak mı?” sorusunu getirdi.
Ankara Keçiören Metrosu'nun temeli 2003 yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından atıldı. O dönem inşaata asılan tabelada iş bitim tarihi olarak 15.07.2005 yazıyordu. Büyükşehir Belediyesi'nin inşaatları uzun yıllar bitirememesinin ardından 2011 yılında Başkent'teki metro inşaatları Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredildi.
İLK AÇIKLAMA 2014
Devir töreninde konuşan dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Keçiören Metrosu'nun 3 yıl içinde biteceğini söyledi. Recep Tayyip Erdoğan da Başbakanlığı döneminde, Aralık 2013'te metronun 2014'te hizmete gireceğini açıkladı.
2015’E KALDI
Ancak aradan yaklaşık üç aylık bir süre geçtikten sonra Şubat 2014'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan yaptığı bir konuşmada, Keçiören Metrosu'nu 2015'te hizmete alacaklarını söyledi. Aralık 2014'te de dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan Keçiören Metrosu'nun 2015'te açılacağını bir kez daha duyurdu.
BİR YIL DAHA ATTI
Tarihler Ağustos 2015'i gösterdiğinde Keçiören Metrosu hala açılmamıştı. Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak, o tarihte yaptığı bir açıklamada, metronun hizmete giriş tarihi olarak 2016'nın ilk aylarını gösterdi. Aralık 2015'te ise Binali Yıldırım süreyi biraz daha uzattı ve “En geç 2016'nın üçüncü çeyreğinde hizmete girecek” açıklaması yaptı.
Son açıklama ise bugün Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'dan geldi. Arslan da, Yıldırım'ın 6 ay önce yaptığı açıklamanın üzerine bir üç ay daha koyarak, Keçiören Metrosu'nun 2016'nın sonunda hizmete gireceğini söyledi.
GÜNDE İKİ METRE
Keçiören Metrosu, Keçiören ilçesi ile Atatürk Kültür Merkezi arasında hizmet verecek. Temeli 2003 yılında atılan ve toplam uzunluğu 9 bin 200 metre olan hattın yapımı yaklaşık 5 bin gün önce başladı. Kaba bir hesapla inşaat günde 2 metre ilerliyor.
Sözcü
Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankaralıların yıllardır beklediği Keçiören Metro Hattı'nın, yılsonunda hizmete gireceğini bildirdi. Arslan, Atatürk Kültür Merkezi ile Keçiören arasında yapımı devam eden 9.2 kilometrelik Keçiören Metrosu’yla birlikte Başkent’in trafiğinin büyük ölçüde rahatlayacağını söyledi.
YÜK PAYLAŞTIRILIYOR
Eskişehir, Konya, Ankara ve İstanbul hatlarından sonra devam eden diğer hatları da bir bir devreye alarak karayollarının şehirlerarası toplu taşıma yükünü azaltmış olacaklarını vurgulayan Arslan, “Marmaray, Egeray gibi şehir içi demiryolu hatlarının yanı sıra yeni metro hatlarını da devreye alarak büyükşehirlerde keşmekeşe dönen şehir içi ulaşım çilesine de artık bir son vermek istiyoruz" ifadesini kullandı.
İkisi hizmete alındı
Başlatılan 3 hattan ikisinin hizmete alındığına dikkati çeken Arslan, Keçiören hattını da kısa sürede hizmete vermek amacıyla 3 vardiya çalışıldığına dikkati çekti. Batıkent ile Keçiören metro hatlarını birbirine bağlayacak hat kesiminin yapımı amacıyla 16 Nisan’da AKM-Akköprü hattının kapatıldığını hatırlatan Arslan, "Bu çileyi bir an önce bitirmek amacıyla 16 Haziran’da tamamlanması planlanan inşa işlerini 3 vardiya halinde süren çalışmalarımızla 37 günde tamamladık. Böylece AKM-Akköprü metro istasyonunu 24 Mayıs’ta açmış olduk" diye konuştu.
Yapımı 12 yıldır sürüyor
Bakan Arslan, hattın Keçiören'de Gazino istasyonundan başlayıp, Dutluk, Kuyubaşı, Mecidiye, Keçiören Belediyesi, Meteoroloji, Dışkapı, ASKİ, Atatürk Kültür Merkezi'ne ve burada mevcut metrolara bağlandığını ifade etti. Bakan Arslan, hattın uzunluğunun 9.2 kilometre olduğunu, hizmete girip tam kapasite çalıştığında Keçiören'den Ankara'nın merkezine günde 700-800 bin, saatte ise 50 bin yolcunun seyahat edebileceğinin de altını çizdi. Hattın yapımına 12 yıl önce başlandığı belirtildi.
Aşkınız bitmesin ama...
Bu arada Başbakan Binali Yıldırım, geçtiğimiz günlerde Osmanlı Halk Pazarı'nın açılışında yaptığı konuşmada, kendisine Twitter üzerinden gönderilen bir mesajla ilgili şu göndermeyi yapmıştı: "Bakanlığım esnasında, bana Ankara'dan bir genç, bir mesaj gönderdi. Daha doğrusu bir tweet atmış, arkadaşına diyor ki, 'aşkımız Keçiören Metrosu gibi olsun, hiç bitmesin.' Bu güzel gençlerimize kötü bir haberim var; sizin aşkınız hiç bitmesin ama Keçiören Metrosu bu yıl sonu bitiyor."
Akşam