Ulaşım

Keçiören Metrosu 2015'te açılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, "Özellikle havalandırmaya yönelik teknik bir takım sıkıntılar ortaya çıkmış. Onları çözüyorlar, herhangi bir sıkıntımız söz konusu değil. 2015 yılında kesinlikle açacağız" dedi.


İhlas Haber Ajansı (İHA) ve TGRT Haber Ankara Temsilcisi Batuhan Yaşar’ın sunduğu "Neler Oluyor" programına konuk olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, bakanlığının yürüttüğü faaliyetlere ilişkin açıklamalarda bulundu. Bakan Elvan, programda, gündemde yer alan çözüm süreci, seçim barajı tartışmaları, 3. köprü, 3. havalimanı, hızlı tren, duble yolla ve 4G teknolojisine yönelik dikkat çekici bilgiler paylaştı.


"YÜKSEKOVA HAVAALANI’NI BÜTÜN ENGELLEMELERE RAĞMEN EN GEÇ MAYIS AYINDA AÇACAĞIZ"

Hakkari’de yapılacak Yüksekova Havalimanı’ndaki son durumu açıklayan Bakan Elvan, kar nedeniyle çalışmaların durduğunu, hedeflerinin ise en geç Mayıs ayı itibarıyla alanı kullanıma açmak olduğunu açıkladı.

Yüksekova’da pist yapımı yarıda kaldı yoksa daha erken açabilirdik ama hava şartları daha iyi giderse Nisan ayında açabileceğiz. Ama eninde sonunda, zorda olsa, birçok engellemelere rağmen Yüksekova’daki havaalanımızı açacağız" dedi.

Bölgede bir havaalanı ağı oluşturduklarını belirten Elvan, Yüksekova Havaalanı’nı İranlı turistlerin de kullanmasının öngörüldüğünü kaydetti.



"ÇANAKKALE BOĞAZI ÜZERİNE KÖPRÜ YAPACAĞIZ"

Marmara Bölgesi etrafında bir otoyol ringi oluşturduklarını açıklayan Elvan, "Özellikle Ege Bölgesi’nden Orta Anadolu’nun Batı kesiminden gelen araçlar artık İstanbul’a girmeden, Balıkesir ve Çanakkale köprüsü üzerinden Trakya’ya geçebilecek. Çanakkale Boğazı üzerine bir köprü yapacağız. Bunun projesi bitmişti ancak ben arkadaşlarıma talimat verdim, ’Mevcut köprü üzerine tek bir hat bile olsa bir demiryolu inşa edelim, çünkü ileride ona da ihtiyacımız olacak’ dedim. Bu konuda çalışmalar devam ediyor. Çanakkale Köprüsü’nün de yine Yap-İşlet-Devret modeliyle ihaleye çıkacağız. Şu anda proje çalışmaları devam ediyor. Bu projemize yurtdışımızdan taliplimiz de var. Ülke ismi zikretmeyim ama bununla ilgili ilgilendiklerini zikrettiler. Arap ülkesi değil" ifadelerini kullandı.

Bakan Elvan, Marmara etrafında oluşturulan otoyolun bir bölümün yapımı devam eden Kanal İstanbul’un üzerinden geçeceğini ve aynı güzergah üzerinde bir demiryolu ringi de oluşturmak istediklerini bildirdi.


"KANAL İSTANBUL’A YÖNELİK ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR"

Mega projelerden Kanal İstanbul’a yönelik çalışmaların sürdüğünü anlatan Elvan, "Bunun teknik düzeyde yapılması gereken önemli çalışmaları var. Dolayısıyla zaman içerisinde kamuoyuyla paylaşacağız. Zaman içerisinde neleri yaptığımızı, hangi aşamaya geldiğimizi ve hangi süreçlerle bu işe devam edeceğimizi açıklayacağız" dedi.


"ÖMRÜ DOLAN BÜTÜN SATHİ KAPLAMALI YOLLARI BİTÜMLÜ SICAK KARIŞIMA ÇEVİRECEĞİZ"

Yapılan sathi kaplamada hak-edişlerin verilmediği, ayrıca devletin zarara uğratıldığı iddialarını yanıtlayan Elvan, "Özellikle sathi yollarda yaklaşık 3 yıldan sonra bozulmalar, çukurlaşmalar oluşuyor. Daha sonra tamiratına giriyorsunuz. Önümüzdeki dönemde biz, BSK’ya yani bitümlü sıcak karışıma ağırlık vereceğimizi ifade ettik. 40-45 santim bir kalınlığı var, sathi kaplamadan çok farklı bir şey. Bu eleştiriyi yapanlara şunu soruyorum; AK Parti iktidarına kadar Türkiye bitümlü sıcak karışımın ne olduğunu bilmiyordu ve bir tek otoyollarda kullanılıyordu, tüm yollarımız zaten sathi kaplamaydı. Zaman içerisinde biz ömürleri dolan sathi kaplamaları bitümlü sıcak karışıma çevireceğiz ve uzun ömürlü hale getireceğiz" açıklamasında bulundu.




"AVRASYA TÜP GEÇİDİ 2016 SONUNA KADAR TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ"

Avrasya Tüp Geçidi konusunda ise Marmara Denizi altında bin 500 metreye ulaştıklarını açıklayan Elvan, "En son Sayın Başbakanımızla gittiğimizde, 920 metredeydi. Diğer aç-kapa tünellerini de dahil edersek 3 kilometreye yakın tünel işlemi tamamlandı. Tamamlanma süresi 2017 ama biz 2016 sonuna yetiştirmeye çalışıyoruz. Beklentimiz günlük en az 100 bin aracın geçeceği yönünde. 68 bin 500 aracın üstünde geçen araçtan elde edilen gelirin yüzde 70’i yükleniciye, yüzde 30’u da devletin kasasına gidecek. Ücret 4 dolar+KDV olacak" şeklinde konuştu.


"3. HAVALİMANI İÇİN FİNANSAL KREDİ SIKINTISI SÖZ KONUSU DEĞİL"

Bakan Elvan, tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanı olma unvanını elde edecek 3. Havalimanı çalışmalarının devam ettiğini belirtti. Havalimanını yapacak ilgili konsorsiyumun zemin etüdü ve sondaj çalışması yaptığını anlatan Elvan, "Çalışmalar çok yoğun bir şekilde devam ediyor. Diğer taraftan da konsorsiyum araç alımına devam ediyor. ’Finansal olarak kredi bulmada sıkıntıları var’ gibi bir problem söz konusu değil. Şu anda özellikle balçık olan kesimler var, gerçekten zemini oldukça kötü olan yerler var. Bu kesimlerin nasıl iyileştirileceğine yönelik çözüm önerileri sunuyorlar. Çalışmalar gayet iyi gidiyor, herhangi bir sıkıntı yok. Herhalde 2015 sonuna doğru belirgin bir silüet görülecek" ifadelerini kullandı.


"İSTANBUL HAVA YOLU ŞİRKETLERİ İÇİN YÜZDE 20 YAKIT TASARRUFU SAĞLIYOR"


Sabiha Gökçen ve Atatürk Havalimanı’nın yolcu sayısında inanılmaz bir artış söz konusu olduğunu vurgulayan Elvan, şöyle devam etti: "Her yıl yüzde 14’ün üzerinde sürekli iniş-kalkış rekorları kırılıyor. Geçen yıl günde bin 100 civarında uçak iniş ve kalkışı söz konusuydu, bu yıl bin 200’e ulaştık. İnanılmaz bir rakam. Her 60 saniyede bir uçak kalkıp-iniyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yolcu sayısında da ciddi bir artış var, 20 milyona yaklaştık. Toplam yıllık yolcu sayısına baktığınız zaman İstanbul’da iki havalimanında 80 milyona ulaşacağız. İstanbul’un havacılıkta transit ülke olmasının anlamı şu; İstanbul’un havayolu trafiği her geçen gün artacak. Dubai’de, Frankfurt’ta rekabet ettiği havalimanları var söyleyeceksiniz. İstanbul’un en önemli özelliği: İster Ortadoğu’ya ister Asya’ya ister Afrika’ya isterse Avrupa’ya gidin hiç fark etmez, genelinde değerlendirildiği zaman aşağı yukarı uçaklar, havayolu şirketleri diğerleriyle kıyasla yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlıyor."


"3. HAVALİMANI’NA RECEP TAYYİP ERDOĞAN ADI YAKIŞIR"

Bakan Elvan, 3. Havalimanı tamamlansa bile özellikle tarife dışı uçuşlar için Atatürk Havalimanı’na ihtiyaç olacağını belirtti. Yeni havalimanının ismi konusundaki spekülasyonlara da cevap veren Elvan, "Bana hep Sayın Cumhurbaşkanımızın ismi mi verilecek? şeklinde bir soru soruluyor. Ben de gerçekten 2002 yılından bugüne kadar Türkiye’nin geldiği noktaya baktığınızda ekonomik alandaki gelişmeler, istikrar, vesayete karşı mücadele, Türkiye’nin gelişmesi yönünde atmış olduğumuz cesur adımlar, hep Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan önderliğinde olmuştur, onun kararlı ve dik duruşuyla olmuştur. O her zaman ve AK Parti olarak bizler milletimizi hep arkamızda hissettik ve milletimiz de Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın neler yaptığını, Türkiye’yi hangi noktadan nereye getirdiğini çok iyi gördü. Elbette yakışır diyorum" ifadelerini kullandı.


"ANKARA-İSTANBUL 1 SAAT 20 DAKİKAYA DÜŞECEK"

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı projesine yönelik, "Doğrudan bir hat olması halinde güzergahta ciddi bir kısalma söz konusu oluyor. Yüksek hızlı tren hattımızın uzunluğu, şu anda 500 kilometre civarında. Yani 340-350 kilometreye düşüyor, doğrudan bir hat. Eskişehir üzerinden dolaştığınız için biraz daha fazla oluyor. Bununla ilgili geçmişte projeler oldu ve biz bu projeler üzerinde de çalışıyoruz. Bazı çevrelerden şöyle bir talep de geldi: ’Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılabilir mi, elinizdeki veriler nelerdir, biz bunu değerlendirmek istiyoruz’ diyen firmalarımız da oldu. Bu bizi son derece cesaretlendirdi. Ankara-İstanbul 1 saat 20 dakikaya düşecek. 350 kilometre hızla giden bir tren planlıyoruz" dedi.

Bu projeyi de Yap-İşlet-Devret modeliyle yapmak istediklerini anlatan Elvan, "Devletin kasasından bir kuruş çıkmayacak. Yüklenici firma yapmak istiyorum diyecek, fiyatta, taşınacak yolcu sayısında anlaşırsak neden olmasın" diye konuştu.

30 yıldır atıl duran Ayaş Tüneli’ne ilişkin müjde veren Elvan, "O tüneli tamamlayacağız. Gerçekten bizim bitirmemiz gereken bir proje" dedi.


"ASFALTLARI DAHA UZUN ÖMÜRLÜ HALE GETİRMEK İÇİN TÜBİTAK ÇALIŞIYOR"

Yapılan asfaltların daha uzun ömürlü hale getirilmesi için hem TÜBİTAK, hem üniversiteler hem de bakanlığın Ar-Ger biriminin çalıştığını açıklayan Elvan, oldukça olumlu sonuçlar elde edildiğini açıkladı


"BİZ DEMİRYOLLARINI ÖZELLEŞTİRMİYORUZ"

Demiryollarının özelleştirilme iddialarına da son noktayı koyan Elvan, "Biz demiryollarını özelleştirmiyoruz. Herkes ’demiryolları özelleştiriliyor’ diye bir ifade kullanıyor, bu doğru değil. Biz demiryollarında altyapı yatırımları yapmaya devam edeceğiz. Biz TCDD’den farklı demiryollarının işletmesine yönelik bir şirket kuracağız, bu şirket vasıtasıyla kamunun işletmeciliği yapılacak. Ama diğer taraftan özel kesim talep etmesi halinde biz özel kesime de alt yapı yatırımlarını yani demiryollarımızı açacağız. Nasıl biz 2003 yılında havayollarının özelleştirilmesini sağladık, havaalanlarında yapmış olduğumuz uygulamanın aynısını demiryollarında yapacağız. İkincil düzenleme çalışmalarımız tamamlandı. En son bir değerlendirme yapıyoruz, özellikle bu alanda uzman olan kişi ve kurumlarla istişarelerimizi yapıyoruz. Yakın bir süre içerisinde bunları açıklayacağız" açıklamasında bulundu.


"ANKARA-SİVAS ARASI 12 SAATTEN 2 SAATE DÜŞECEK"

Demiryolu projelerini anlatan Elvan, Kapıkule’den Çerkezköy’e kadar olan kesimin 2015 yılında Avrupa Birliği (AB) fonlarını kullanarak yapımına başlanacağını anlattı.

Doğu tarafında Ankara’dan Sivas’a olan kesimin yapımına devam ettiklerini söyleyerek, "Sivas’tan da Erzincan’a doğru 50 kilometrelik kesimin ihalesini yaptık. Buradan itibaren Erzurum ve Kars’a kadar olan kesimin proje çalışmaları devam ediyor. Sivas’tan sonra hızlı tren olacak. Ankara’dan Sivas’a kadar yüksek hızlı tren olacak, Sivas’tan Kars’a kadar olan kesim ise hızlı tren olacak. Şu anda Ankara’dan Sivas’a bir tren 12 saatte gidiyor ve 603 kilometrelik bir mesafe. Bunu 405 kilometreye düşürüyoruz, 12 saati de 2 saate düşürüyoruz. Hızımız 250’ye ulaşacak. Ankara-Sivas’ı 2016’da bitirmeye gayret edeceğiz" bilgisini verdi.

Diğer taraftan Ankara’dan İzmir’e uzanan yüksek hızlı tren hattına ilişkin açıklama yapan Elvan, "Şu anda Polatlı ile Afyon arasında çalışmalar devam ediyor. Ankara-İzmir arası hedefimiz 2017. Hedefimiz Edirne’den Kars’a kadar olan kesimi yüksek hızlı ve hızlı trenle birbirine bağlamak" dedi.

Karayolları müteahhitlerine periyodik olarak ödemeler yapıldığını vurgulayan Elvan, bu ayda 2 milyar liralık ödeme yapılacağını açıkladı.


"KEÇİÖREN METROSU İÇİN ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR"

Keçiören Metrosu için çalışmaların devam ettiğini anlatan Elvan, "Özellikle havalandırmaya yönelik teknik bir takım sıkıntılar ortaya çıkmış. Onları çözüyorlar, herhangi bir sıkıntımız söz konusu değil. 2015 yılında kesinlikle açacağız" dedi.


"ESENBOĞA’YA YÖNELİK ALTERNATİF GÜZERGAHLAR BELİRLENDİ"

Esenboğa Havalimanı’na yönelik alternatif güzergahlar belirlendiğini açıklayan Elvan, "Öncelikle bu güzergahlardan hangilerini tercih edeceğimize karar verdikten sonra Esenboğa’ya yönelik adımları atacağız" dedi.




Haber Vaktim