Keçiören metrosu yeniden ihaleye çıkarılacak!
Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak, Ankara’da devam eden raylı ulaşım sistemi çalışmalarında önceliğin Keçiören’e verildiğini bildirdi
Belediye Başkanı Ak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ulaştırma Bakanı
Binali Yıldırım’ın geçtiğimiz günlerde Keçiören’i ziyaret ettiğini hatırlatarak,
temasları sırasında ilçe halkına "metro müjdesi" verdiğini söyledi.
Ulaştırma Bakanlığı’nın yarım kalan metro projelerini tamamlayacağını
aktaran Ak, bu kapsamda yapımı devam eden Keçiören metrosunun Ankara’daki
projeler arasında ilk sıraya alındığı ve önceliğin Keçiören’e verildiği müjdesini
veren Bakan Yıldırım’a teşekkür eden Ak, bu karardan duydukları memnuniyeti diye
getirdi.
Göreve geldiklerinden bu yana Keçiören metrosunun diğer projelerden önce
tamamlanması konusunda taleplerde bulunduklarını kaydeden Mustafa Ak,
gerekçelerini daha önce Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a anlattığını dile
getirerek, "Onlar da bizim söylediklerimizi araştırıp talebimizin mantıklı ve
makul olduğunu görünce (tamam sizi birinci sıraya yazıyoruz) dediler" görüşünü
aktardı.
Keçiören metrosunun mevcut metro inşaatları içinde 10 kilometre mesafeyle
en kısa hat olduğu bilgisini veren Ak, bir süre önce projede yapılan düzenlemeyle
güzergahın, Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye
yapılması planlanan Ankara Hızlı Tren Garı’na entegre edildiğini bildirdi.
Hattın başlangıç noktasının daha önce Tandoğan Meydanı olduğunu ancak
yapılan değişiklikle güzergahın başlangıç noktasının Hızlı Tren Garı’nın 25 metre
altı olacağını kaydeden Ak, bu sayede yer altından yapılacak bir tünelle
Ankaray’ın Maltepe istasyonuyla da bağlantı kurulacağını vurguladı.
Belediye olarak ilçe genelinde gerçekleştirdikleri "beklenti
anketleri"nde metro sorunun öne çıktığını vurgulayan Keçiören Belediye Başkanı
Ak, sözlerine şöyle devam etti:
"Metronun yapımı Keçiörenliler için son derece önemli. Bu nedenle
Keçiören de böyle bir müjdeyi bekliyordu zaten. Metronun bir an önce tamamlanarak
hizmete girmesi ile en önemli sorunlardan biri de çözülmüş olacak. Daha önceki
metro yapım ihaleleri iptal edilerek bir kaç ay içinde Ulaştırma Bakanlığı
tarafından yeniden ihaleye çıkılacak. Yüzde 43’ü tamamlanmış olan Keçiören
hattının yerel seçimlerden önce hizmete girmesini bekliyoruz.
Bugüne kadar Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım’ın imza attığı bir çok
proje, zamanından önce tamamlandı. İhaleyi alan firmalar işin teslim sürecini hep
öne çektiler. Biz de Keçiören metrosunun kısa sürede bitirileceğini umut
ediyoruz."
-"KEÇİÖREN METROSU ANKARA TRAFİĞİNİ RAHATLATACAK"-
Keçiören’in nüfus itibariyle Türkiye’nin en büyük ilçesi olduğunu ve
ilçedeki araç trafiğinin ciddi boyutlara ulaştığını kaydeden Belediye Başkanı
Mustafa Ak, bunda geçen yıl rekor kıran otomobil satışlarının etkisi bulunduğu da
bildirdi.
Özellikle hafta için Fatih Köprüsü ve Etlik güzergahlarında
kilometrelerce araç kuyrukları oluştuğunu anlatan Ak, "Bu trafik yoğunluğunun
tek çözümü de raylı sistemdir. Ulaşım ağını birbirine bağlayarak bu sorunu raylı
sistemle çözmek lazım. Toplu taşımayla bu sorun çözülmez. Özel araçların artması
nedeniyle trafikteki yoğunluk artmakta. Ulaşımı şu anda uzun vadede çözecek olan
raylı sistemdir" dedi.
Keçiören’de toplu taşımayı kullanan yoğun bir nüfus olduğuna da dikkati
çeken Ak, "Hizmete girecek olan metro hattı kısa bir hat olmasına rağmen nüfus
yoğunluğu nedeniyle müşterisi en çok olan güzergah olacaktır. Bu sayede kendini
amorti edebilecek potansiyele de sahiptir. Bu nedenle Keçiören metrosunun ilk
sırada bitirilmesi ve hizmete açılması sadece Keçiören’e hizmet etmeyecek aynı
zamanda Ankara’nın ve diğer metroların yapımına da hizmet edecektir" görüşünü
bildirdi.
-BAŞKENTTEKİ METRO PROJELERİ-
Ankara Büyükşehir Belediyesi bir süre önce yaptığı çalışma ile Batıkent
metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği yer olan Atatürk Kültür Merkezi
durağından başlayan ve Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın altından geçerek,
Genelkurmay Başkanlığı’nın önündeki kavşak noktasından Çayyolu metrosuna
bağlanacak yeni bir metro hattı projesi hazırlamıştı.
Projelerin tamamlanmasının ardından TCDD Genel Müdürlüğü, Yüksek Planlama
Kurulu’nun (YPK) tavsiyesi doğrultusunda Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın hafif
raylı sistem Ankaray’ın yanı sıra metro hatlarına da entegrasyonu yönünde Ankara
Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzalamıştı.
Etüt projeye göre Genelkurmay Başkanlığı önündeki kavşak ile Atatürk
Kültür Merkezi arasına yapılacak metro hattı yerin 25 metre altından geçecek.
-ANKARA HIZLI TREN GARI-
Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye yapılması
planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek.
Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında
yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak. Garın iki katına 5 yıldızlı otel
yapılacak, çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Tesisin zemin katının
altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı
otopark yer alacak.
Mevcut gardaki hatların yer değişikliğinin ardından yeni gar binasına
aynı anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği, 420 metre uzunluğunda 6 hızlı
tren, 4 konvansiyonel, 2’şer banliyö ve yük trenleri hattı yapılacak.
Ankara Hızlı Tren Garı ile mevcut gar eş güdümlü olarak kullanılacak, iki
gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı sağlanacak. Projeye göre,
Ankaray’ın Maltepe istasyonundan yeni gar binası arasındaki bağlantı "yürüyen
bant" sisteminin bulunduğu bir tünelle gerçekleştirilecek. Ayrıca parsel devri
ile Celal Bayar Bulvarı 3 şeritten, 4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.
Projenin ihale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma garın yanı sıra
peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacak. Yapım süresi 2,5 yıl
olarak belirlenen ihaleyi, en kısa işletme süresi öneren firma kazanacak.
TCDD Genel Müdürlüğü Hızlı Tren Garı’nın ihalesini, şartname alan
firmaların tesisin altından geçecek metro istasyonuna yönelik "çekinceleri"
nedeniyle 22 Şubat 2011 tarihine ertelemişti.
AA