Kempinski zincirinin 60 yeni otel planında Türkiye yok
Kempinski oteller zinciri, bugün 60 olan otel sayısını 2014 yılına kadar 120'ye çıkarmayı hedefliyor
Kempinski Üst Operasyonlar Yöneticisi Duncan O'Rourke, "2012'ye kadar 44 otel açacak 104 otele, 2014'e kadar ise 120 otele çıkmış olacağız" dedi. O'Rourke, genişlemenin Avrupa bölgesine odaklanacağını belirtti ve ekledi: "Türkiye'de 3 otel ve 2 rezidansımız var. Çok mükemmel bir teklif gelmediği sürece Türkiye'de yeni bir otel açmayı planlamıyoruz." O'Rourke, Türkiye'deki otellerinin krize rağmen dünya ortalamasının üzerinde doluluk oranı yakaladığının da altını çizdi. Kemspinski'nin lüks marka olmaya devam edeceğini vurgulayan O'Rourke, "Asla 3 ve 4 yıldız kategorisinde oteller açmayacağız ve marka yaşımızın üstünde otel sayısına ulaşmayacağız" diye konuştu. Markayı yeniden konumlandırmada spa'ya özel önem verdiklerini söyleyen O'Rourke, yaptıkları Joint Venture anlaşması çerçevesinde Resense ve Kempinski The Spa ismiyle kendi otellerinde hizmet vereceklerini sözlerine ekledi.
Sabah
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Kempinski 5 yılda 60 yeni otel açacak
Türkiye'de İstanbul, Antalya ve Bodrum'da otel, yine İstanbul'da iki rezidansı bulunan Kempinski Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Duncan O'Rourke, halihazırda 60 otele sahip olduklarını, 2014'te 120 otele çıkacaklarını söyledi
Türkiye'de yeni bir otel ya da rezidans planlamadıklarını, yapım aşamasında olan 44 otelin gelecek yıl devreye gireceğini belirten O'Rourke şunları anlattı:
“Hızlı büyüyeceğiz ancak otel sayımız hiçbir zaman yaşımızı geçmeyecek. Kempinski kriterlerine uymayan oteller yavaş yavaş portföyümüzden çıkacak.”
Bir yıllık çalışma sonunda marka yüzlerini yenileyerek “Çarpıcı Avrupa stilini” oluşturduklarını belirten O'Rourke yeni konsepte ilişkin şu bilgileri verdi:
“Kempinski The SPA ile güzelliği, Kempinski Balosu ile kültürü, misafirlere yardımcı olan Kırmızılı Kadın ile yaşam biçimini ve yeni yiyecek-içecek konseptleriyle damak tadını kapsayan bu yeni konsept Avrupalı köklerimizle misafirlere özgün deneyimler yaşatacak.”
Çalışan sayısı krizde arttı
Krizde toplu işten çıkarma yerine işe alım ve yatırım gerçekleştirdiklerini ifade eden O'Rourke gruba ilişkin şu bilgileri verdi:
“2009'da doluluk olarak yüzde 18-19'luk düşüş yaşadık. Türkiye'de Avrupa'ya göre doluluktaki iyileşme çok daha hızlı. 2008 bizim için rekor bir yıldı. 2010'da 2008 rakamlarına dönmeyi umuyoruz. Düşüş bireysel müşterilerde değil, şehir otellerinde ve kurumsal müşterilerde yaşandı.”
Milliyet
'Avrupalı Kempinski', 4 yılda 60 yeni otel açma hedefinde
Avrupa, Asya ve Afrika'da faaliyet gösteren ve 60 oteli bulunan Kempinski, 2014 yılına kadar 120 otele ulaşmayı hedefliyor. Avrupa ve Çin'de hızlı büyüyecek olan grubun dört yıllık yatırım planları arasında Türkiye bulunmuyor. Kempinski Operasyonlardan Sorumlu Direktörü (Chief Operating Officer-COO) Duncan O'Rourke, bir yandan büyürken var olan otellerde yeniden yapılanmaya gittiklerini söyledi. Kempinski'nin 'Avrupa stilini' ön plana çıkaracağını söyleyen O'Rourke, '12 aylık araştırma sonucunda tüm otellerimizde uygulayacağımız yeni konseptleri belirledik. 1897'den bugüne getirdiğimiz Avrupalı yaşam stilini ön plana çıkarmaya karar verdik' dedi.
İstanbul'daki Çırağan Palace Kempinski'de yeni konseptin tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan O'Rourke, otellerde SPA ile güzelliği, Kempinski balosu ile kültürü, Kırmızılı Kadın ile yaşam biçimini ve yiyecek ve içecek konseptiyle damak tadını vurgulayacaklarını belirtti. Grup, iletişim ve pazarlama yaklaşımının da bu anlayış paralelinde değiştirdi ve basılı malzemelerin yeni renk skalasını Avrupa peyzajına göre oluşturarak loş ve pastel renkleri ön plana çıkardı.
Kurumsal müşteriler azaldı
ASIL düşüşün bireysel müşterilerde değil, şehir otellerinde ve kurumsal müşterilerde yaşandığına işaret eden O'Rourke, 'Tatil müşterimiz yine resortlara giderek tatillerini yaptı.Geçen yıl Çırağan'da katıldığım bir toplantıda ilk üç müşteriniz kim diye sordum. Barclays, Lehman Brothers gibi krizden en çok etkilenen şirketlerdi. Düşüş de burada yaşandı' diye konuştu. Gruba ait otellerin yüzde 60'ını şehir otelleri oluşturuyor.
ABD'liler daha çok etkilendi
Ekonomik krizden ABD'li zincirlerin daha çok etkilendiğini belirten O'Rourke, 'Bu yıl yüzde 18-19 seviyesinde bir düşüş yaşadık. Ancak Türkiye'deki otellerimizin doluluğu Avrupa'ya göre daha çabuk yükseldi. 2008 bizim için rekor bir yıldı. 2010'da 2008 rakamlarına geri dönmeyi umuyoruz. Krizde büyümemizi de sürdürdük, bu dönemde işten çıkarma da yapmadık' dedi.
Akşam
Kempinski'de kapıda artık 'Kırmızılı Kadın'lar karşılayacak
Lüks otel markası Kempinski, İstanbul'u yeni konseptinin ilk kez uygulamaya geçeceği 10 şehir arasına aldı. Konsepte, müşterilere rehberlik edecek 'Kırmızılı Kadın' ve SPA markası da eklendi.
Dünyanın en lüks otel gruplarından Kempinski, yeni konseptini tanıttığı ve uyguladığı ilk 10 ülke arasına Türkiye'yi de aldı. Grubun yeni hizmet ve konseptlerinin uygulamaya başlayacağı Londra, Viyana, Dubai gibi şehirlerin arasında İstanbul da yer alırken Çırağan Kempinski'den 6 uzman da bu konseptin başka ülkelerde bulunan otellerdeki uygulanması için görevlendirildi.
Kempinski'nin yeni konsepti çerçevesinde artık otel müşterilerini dünyanın dört bir yanındaki grup otellerinde 'Lady in Red' yani 'Kırmızılı Kadın' adı verilen genç kadın görevliler karşılayacak. 'Kırmızılı Kadın' kente ilk kez gelenler için gezilecek yerler, popüler restoranlar önerecek, özel partiler organize edecek. Yeni konseptle birlikte SPA'lar gruba ait Kempinski by Resence markasıyla yönetilecek. 'Avrupa Oda Kahvaltısı' ile özel Kempinski cookileri de konseptin bir parçası olacak.
Türkiye pazarının çok önemli olduğunu ve krizde Avrupa'daki birçok ülkeye göre doluluklarını çabuk toparladığını söyleyen Kempinski COO'su Duncan O'Rourke, "Türkiye'nin potansiyeli nedeniyle yeni konsepti uyguladığımız ilk 10 şehir arasında İstanbul da var" dedi.
Hermes'in çantasını alır gibi otel açacağız
Kempinski Grubu'nun dünya genelinde 60 oteli olduğunu, 2014 yılına kadar bu sayıyı 120'ye çıkaracaklarını aktaran Duncan O'Rourke şunları söyledi: "Şu anda sektörde bu kadar büyüme gerçekleştiren bir grup yok. Ancak sahip olduğumuz otel sayısı yaşımızı geçmeyecek. Bu sayıyı tutturabilmek için tarzımıza uymayan otelleri eleyeceğiz. Nasıl bir Hermes çantaya sahip olmak için müşterilerinin bir yıl beklemesi gerekiyorsa biz de Hermes'in çantaları gibi otel açacağız."
Vatan