Dekorasyon

Kendi kendini temizleyen banyolar 53. Milano Tasarım Fuarı’nda tanıtıldı!

Kanalsız iç hazneye sahip klozet Rim-ex, infinit malzemeyle üretilmiş ince lavabolar 53. Milano Tasarım Fuarı’nın dikkat çeken ürünleri arasında yerini aldı. Günümüz insanı evinde konfordan vazgeçmeden hayatını kolaylaştıracak pratik ürünler istiyor.

Günümüz insanı evinde konfordan vazgeçmeden hayatını kolaylaştıracak pratik ürünler istiyor. Büyük kentlerde artan metrekare fiyatları, küçülen mekanlar, hayatın hızlı akışı da bu isteği perçinliyor. Beklentilerinin değişmesiyle, klasik ürünler yerini fonksiyon odaklı tasarımlara bırakıyor. Kimsenin jakuzili banyo beklentisi yok. Hatta uzun küvetler yerini tepe duşlara bırakıyor. Yaşlanan nüfus nedeniyle yükselen klozet boyları geleceğin banyosunun nasıl olacağının da ipuçlarını veriyor. Göze çarpan bir diğer trend ise banyoların bir şekilde yatak odaları, bahçelerle ilişkilendirilmesi. Geçen hafta katıldığım 53. Milano Tasarım Fuarı’nda inovatif ürünler öne çıktı. Eczacıbaşı Yapı’nın Re-mix isimli kanalsız iç hazneye sahip klozetleri standı gezenlerin, başında en çok durduğu üründü.

VitrA, inovatif ürünüyle, yılda ortalama 85 saat süren banyo temizliğine çözüm getirmiş. Rim-ex, haftada ortalama 3.5 kez yapılan ve her seferinde 28 dakika süren banyo temizliğinden 20 dakika kazandırıyor. Klasik klozetlerin iç kısmındaki girintili alanların tam olarak temizlenememesi sorunu, modelin kanalsız yapı sayesinde ortadan kaldırılmış. Sağlığa zararlı organizmaların üremesine ortam yaratan kanalı bulunmayan model, kolayca temizleniyor.


Katlanır cam kabinler

VitrA’nın yeni banyo serileri Memoria, Nest ve Metropol’ün yanı sıra yeni malzeme teknolojisi Infinit’i kullanarak ürettiği lavabolar da Milano’da sergileniyor. Infinit teknolojisi ile lavabolar istenilen incelikte üretilebiliyor. Duvara doğru kolayca katlanabilen cam kabini ile Secret Zone, duş kullanılmadığında yer işgal etmiyor ve banyo ile bütünlük sağlayan estetik bir görünüm sergiliyordu. Eczacıbaşı, 975 milyon euro gibi devasa cirosunun yüzde 1.5’ini inovasyona aktarıyor.

İnovasyon Direktörü Boğaç Şimşir’in verdiği bilgiler kayıt altına alınmalı:

Teknoloji, insanın banyonun içinde nerede olduğunu algılar düzeye gelmiş durumda meğer. Kir tutmayan lavabo ve küvetler de eklenince muhtemelen üç beş yıl içinde banyolarımız kendi kendilerini temizler hale gelecek.



‘ALIM İÇİN GÖZÜMÜZ AÇIK’

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, global şirket kavramının hakkını veren bir kurum. Çok markalı, çok pazarlı, çok üretim merkezli çalışıyorlar. Yaklaşık 6 bin 500 çalışana sahip grup, aralarında Almanya, Fransa, Rusya’nın olduğu 4 ülkedeki 16 tesiste üretim yapıyor. Bozüyük, Gebze ve Tuzla olmak üzere Türkiye’de 6, Almanya, Fransa ve Rusya’da ise 10 tesisleri var. Cirosunun yüzde 30’u Almanya, yüzde 10’u Fransa, yüzde 5’i İngiltere, yüzde 13’ü Rusya, yüzde 35’i ise Türkiye’den geliyor.

Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan bu yapıya dikkat çekerek, “Biz küresel çapta güçlü bir oyuncuyuz. Bunu güçlendirmek için yeni markalar satın almak konusunda her zaman gözümüz açık” dedi.


Milliyet/Songül Hatısaru