Kendini temizleyen perdeye yoğun ilgi!
Elvin Tekstil'in ürettiği ve kendi kendini temizleyen perde "Green Guard"ın, özellikle yurt dışından büyük ilgi gördüğü bildirildi.
Elvin Tekstil'in ürettiği ve kendi kendini temizleyen, mikrop barındırmayan, koku gideren ve UV ışınlarını engelleyen perde "Green Guard"ın, özellikle yurt dışından büyük ilgi gördüğü bildirildi.
Elvin Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Canan Sönmez Canik,
Orta Doğu Teknik Üniversitesi işbirliği ve TÜBİTAK katkılarıyla geliştirilen
perdenin, dünyada ilk defa nano teknolojiyi kullanılarak üretildiğini
vurgulayarak, perdenin çay, yağ, şarap gibi organik lekeleri zaman içinde kendi
kendine yok ettiğini söyledi.
"Yeşil koruma" anlamına gelen "Green Guard"ın, UV ışınlarını
engelleme, mikrop barındırmama, kendi kendini temizleme, asılı olduğu mekanı kötü
kokulardan arındırma gibi birçok işleve sahip olduğunu kaydeden Canik, bu
özelliklerin, ürünün katma değerini artırma açısından çok önemli olduğunu dile
getirdi.
Canik, "Green Guard"ın, dünyanın geleceğiyle ilgili önemli bir çalışma
olduğunu ve tekstil sektöründe dünyada bir ilk olduğunu ifade ederek, şöyle
konuştu:
"Susuzluğun insanoğlunu tehdit ettiği bir dönemde, ürüne katma değer
sağlayacak özellikler geliştirirken, bu tehdidi göz ardı edemezdik. Küresel
ısınma neticesinde gelecek nesilleri büyük tehlikeler bekliyor. Buna bir çözüm
bulmak amacıyla yola çıktık ve Green Guard'ı ürettik. Perdemiz, küresel ısınmada
su kıtlığı da düşünülürse kullanım suyu ihtiyacını azalttığı için son derece
çevreci bir ürün."
GÜNEŞ IŞIĞI, LEKELERİ YOK EDİYOR
Canan Sönmez Canik, "Green Guard"ın, güneş ışığından yani ev
ortamındaki ışıktan yararlandığını belirterek, "Mesela, Green Guard yağ lekesi
oldu. Bu leke, güneş ışığı gördüğü sürece kendi kendine yok oluyor. Perdeyi
yıkamanıza gerek kalmıyor. Böylelikle dünyayı tehdit eden susuzluğa karşı bir
nevi önlem almış oluyoruz" diye konuştu.
YURT DIŞINDAN YOĞUN İLGİ
Ürünün, yurt dışından yoğun ilgi gördüğünü dile getiren Canik, şöyle
devam etti:
"Konuyla ilgili inanılmaz taleple karşı karşıyayız. Bu, çok sevindirici
bir gelişme. Ürünümüzü bütçemiz elverdiğince dünyaya tanıtmaya çalışıyoruz. Çok
da ilgi görmeye başladı. Ürünümüzü en son Belçika Decosit Fuarında tanıttık. Bu
ürünümüzle, Elvin Tekstil olarak fuarda başarılı 3 şirketin içine girdik ve
bununla ilgili olarak bir belgeyle ödüllendirildik. Kısa bir süre önce de
Avustralya'dan ürünle ilgilenilen bir e-posta aldım. Uluslararası ev tekstil
dergilerinde ürünü öğrenen kişiler bize ulaşıyor. Sadece ülkemiz için değil,
dünya için de çok önemli bir buluş olan ürünümüz, yoğun ilgi görmeye başladı.
Dünyanın bir ucundan bile talep alıyoruz."
"OTOMOTİVDE DENENİYOR"
Canik, teknolojinin çok hızlı geliştiği bu dönemde, hangi sektörde olursa
olsun ürünün daha işe yarar hale getirilmesi gerektiğini anlatarak, ürünle ilgili
deney ve testlerin devam ettiğini söyledi.
Ar-Ge departmanında ürünün dağarcığın genişletmek adına çalışmaların
sürdüğünü belirten Canik, şunları söyledi:
"Mesela otomotiv koltukları ve tavanları için bu ürünü geliştirebilir
miyiz diye çalışıyoruz. Çünkü arabalarda sigara içiliyor ve kir oluyor.
Otomobilin içinde kullanılan tekstil ürününün ortamdaki kiri kendi kendi
temizlemesi için testler gerçekleştiriliyor, bir takım çalışmalar yapılıyor. Ama
henüz sonuçlanmış değil, şu ana kadar gelişen somut bir şey yok. Tekstil
sektöründeki bir çok ürüne bunu uygulama şansı elde edersek, dünyanın geleceği
için bir fayda sağlamış oluruz."
HER ŞEYİYLE YERLİ BİR BULUŞ
Canik, "Green Guard"ın, ilk defa hammaddesi başta olmak üzere her
şeyiyle yerli bir buluş olduğuna dikkati çekerek, "Üretim için bir takım
hammaddeleri ithal etmenize gerek yok. Böylelikle de tüm kazanç, ülkenin oluyor.
Bir dünya markası olmayı hedefliyoruz. Dünya genelinde 'Made in Turkey' yazılı
ürünlerin sayısını artırmak istiyoruz" dedi.
Ekonomik kriz ile baş etmenin tek yolunun özgün ve farklı tasarımlarla
nano teknolojik akıllı tekstiller olacağı bilinciyle hareket ettiklerini anlatan
Canik, bu nedenle firmaların Ar-Ge'ye çok ciddi yatırımlar yapması gerektiğini
sözlerine ekledi.
Elvin Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Canan Sönmez Canik,
Orta Doğu Teknik Üniversitesi işbirliği ve TÜBİTAK katkılarıyla geliştirilen
perdenin, dünyada ilk defa nano teknolojiyi kullanılarak üretildiğini
vurgulayarak, perdenin çay, yağ, şarap gibi organik lekeleri zaman içinde kendi
kendine yok ettiğini söyledi.
"Yeşil koruma" anlamına gelen "Green Guard"ın, UV ışınlarını
engelleme, mikrop barındırmama, kendi kendini temizleme, asılı olduğu mekanı kötü
kokulardan arındırma gibi birçok işleve sahip olduğunu kaydeden Canik, bu
özelliklerin, ürünün katma değerini artırma açısından çok önemli olduğunu dile
getirdi.
Canik, "Green Guard"ın, dünyanın geleceğiyle ilgili önemli bir çalışma
olduğunu ve tekstil sektöründe dünyada bir ilk olduğunu ifade ederek, şöyle
konuştu:
"Susuzluğun insanoğlunu tehdit ettiği bir dönemde, ürüne katma değer
sağlayacak özellikler geliştirirken, bu tehdidi göz ardı edemezdik. Küresel
ısınma neticesinde gelecek nesilleri büyük tehlikeler bekliyor. Buna bir çözüm
bulmak amacıyla yola çıktık ve Green Guard'ı ürettik. Perdemiz, küresel ısınmada
su kıtlığı da düşünülürse kullanım suyu ihtiyacını azalttığı için son derece
çevreci bir ürün."
GÜNEŞ IŞIĞI, LEKELERİ YOK EDİYOR
Canan Sönmez Canik, "Green Guard"ın, güneş ışığından yani ev
ortamındaki ışıktan yararlandığını belirterek, "Mesela, Green Guard yağ lekesi
oldu. Bu leke, güneş ışığı gördüğü sürece kendi kendine yok oluyor. Perdeyi
yıkamanıza gerek kalmıyor. Böylelikle dünyayı tehdit eden susuzluğa karşı bir
nevi önlem almış oluyoruz" diye konuştu.
YURT DIŞINDAN YOĞUN İLGİ
Ürünün, yurt dışından yoğun ilgi gördüğünü dile getiren Canik, şöyle
devam etti:
"Konuyla ilgili inanılmaz taleple karşı karşıyayız. Bu, çok sevindirici
bir gelişme. Ürünümüzü bütçemiz elverdiğince dünyaya tanıtmaya çalışıyoruz. Çok
da ilgi görmeye başladı. Ürünümüzü en son Belçika Decosit Fuarında tanıttık. Bu
ürünümüzle, Elvin Tekstil olarak fuarda başarılı 3 şirketin içine girdik ve
bununla ilgili olarak bir belgeyle ödüllendirildik. Kısa bir süre önce de
Avustralya'dan ürünle ilgilenilen bir e-posta aldım. Uluslararası ev tekstil
dergilerinde ürünü öğrenen kişiler bize ulaşıyor. Sadece ülkemiz için değil,
dünya için de çok önemli bir buluş olan ürünümüz, yoğun ilgi görmeye başladı.
Dünyanın bir ucundan bile talep alıyoruz."
"OTOMOTİVDE DENENİYOR"
Canik, teknolojinin çok hızlı geliştiği bu dönemde, hangi sektörde olursa
olsun ürünün daha işe yarar hale getirilmesi gerektiğini anlatarak, ürünle ilgili
deney ve testlerin devam ettiğini söyledi.
Ar-Ge departmanında ürünün dağarcığın genişletmek adına çalışmaların
sürdüğünü belirten Canik, şunları söyledi:
"Mesela otomotiv koltukları ve tavanları için bu ürünü geliştirebilir
miyiz diye çalışıyoruz. Çünkü arabalarda sigara içiliyor ve kir oluyor.
Otomobilin içinde kullanılan tekstil ürününün ortamdaki kiri kendi kendi
temizlemesi için testler gerçekleştiriliyor, bir takım çalışmalar yapılıyor. Ama
henüz sonuçlanmış değil, şu ana kadar gelişen somut bir şey yok. Tekstil
sektöründeki bir çok ürüne bunu uygulama şansı elde edersek, dünyanın geleceği
için bir fayda sağlamış oluruz."
HER ŞEYİYLE YERLİ BİR BULUŞ
Canik, "Green Guard"ın, ilk defa hammaddesi başta olmak üzere her
şeyiyle yerli bir buluş olduğuna dikkati çekerek, "Üretim için bir takım
hammaddeleri ithal etmenize gerek yok. Böylelikle de tüm kazanç, ülkenin oluyor.
Bir dünya markası olmayı hedefliyoruz. Dünya genelinde 'Made in Turkey' yazılı
ürünlerin sayısını artırmak istiyoruz" dedi.
Ekonomik kriz ile baş etmenin tek yolunun özgün ve farklı tasarımlarla
nano teknolojik akıllı tekstiller olacağı bilinciyle hareket ettiklerini anlatan
Canik, bu nedenle firmaların Ar-Ge'ye çok ciddi yatırımlar yapması gerektiğini
sözlerine ekledi.