Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, son zamanlarda eleştirilen uçak rötarları için, “Rötarları bitirmek mümkün değil ama en azından katlanabilir düzeye getirmeye çalışıyoruz” dedi. Yeni pist için 5 bin konutun yıkılması gerektiğini bunun da fizibl olmadığını vurgulayan Yıldırım, daha fazla park alanı için 760 dönümlük askeri alanı devralacaklarını, burayı uçaklara park yeri yapacaklarını söyledi. 10 yıldır ulaştırma bakanı olduğunu ifade eden Yıldırım, bu dönem artık milletvekilliğinde son dönemi olduğuna atıfta bulunarak, “Allah bir kapıyı kapatırken bir başkasını açar. Olmadı hiçbir şey olmazsa torunlarımız büyüyor. Onlarla ilgileniriz” dedi.
İzmit Körfezi’ne yapılacak olan asma köprünün rüzgar testleri için Milano’da bulunan Yıldırım gazetecilere değerlendirmeler de bulundu. Yıldırım şu mesajları verdi:
Üç yıl içinde iki köprümüz daha olacak
İstanbul için süren 7 büyük projemiz var. Avrasya geçişi, Marmaray, Ankara-İstanbul Hızlı Treni, 3.Boğaz Köprüsü, 3.Havalimanı, İzmir-İstanbul otoyolu ve Kanal İstanbul. Toplam yatırım 32 milyar dolar. 10 milyar dolarını biz kalanını da yap işlet devret ile yapacağız. 3.Boğaz Köprüsü ile İzmit Körfez Geçişi’ni 3 yıl içinde aynı anda bitirmeyi planlıyoruz. 2015’te iki köprümüz daha olacak.
3.Havalimanı 150 milyon yolcu kapasiteli olacak
İstanbul’a 3. Havalimanı için hazırlıklar son aşamaya geldi. Yerini belirledik. 150 milyon yolcu kapasiteli olacak. 5 pisti ile aynı anda iniş ve kalkışa uygun olacak. İlk bölümünü 3 yılda bitireceğiz. İkinci bölümünü hizmete girdikten sonra bitireceğiz.
Yeni pist fizibl değil
Gecikmeler bir sorun. Yok sayamayız. Atatürk Havalimanı kapasitesinin 2 katı çalışıyor. Böyle bir havalimanı dünyanın hiçbir yerinde yok. Orada operasyonu sürdürebilmek için arkadaşlarımız olağanüstü çalışıyorlar. 2003’te 8 milyon olan yolcu sayısı 2011’de 38 milyona çıktı. Havalimanı aynı ama artış inanılmaz. Günde 1100 uçuş yapılıyor. Havalimanını büyütmek mümkün değil. İlave pist yapmak maliyetli. Çünkü 5 bin konut yıkmanız lazım. Kot farkı çok fazla. 5 milyar dolar ve çok zaman harcamak lazım. Fizibl değil.
Emniyet müzakere konusu olmaz
Bugün yaşanan sorunda herkesin payı var. Kimse suçu havalimanına ya da DHMİ’ye atmasın. Havacılıkta emniyet asla müzakere konusu olmaz. O yüzden gerekli tedbirleri hep birlikte alacağız.
Ankara metrosu uykumuzu kaçırıyor
Ankara metrosu çok gecikti. Çayyolu-Kızılay ve Batıkent-Sincan 2013 sonuna kadar bitecek. Tandoğan – Keçiören ise 2014’te hizmete girecek.
Uçak parkı için 760 dönümlük askeri alanı devralacağız
Peki 3 yıl ne yapacağız? Bu sorunun kaynağı tek başına havalimanı değil. Sorunların oluşmasında herkesin katkısı var. Yönetimsel sorunlar da var. O yüzden bir dizi adım attık. Seyrüsefer altyapısını yeniledik. Uçuşlarla ilgili–kalkış sürelerini kısaltmak gibi- birtakım çalışmalarımız var. Kontrolörlerden pilotlara kadar herkesi daha yoğun havalimanlarına eğitime yolladık. Daha fazla park alanı yapıyoruz. 760 dönümlük askeri alanı da devralıp uçaklar için park yeri yapıyoruz. Atatürk Havalimanı’nda rötarları bitirmek mümkün değil. Ama en azından katlanılabilir düzeye getirmeye çalışıyoruz.
Radikal