Kent içi raylı sistemlere 7,5 milyar liralık bütçe!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından aralarında İstanbul banliyo hatlarının iyileştirilmesi, İstanbul ve Sabiha Gökçen havalimanları metro bağlantılarının da bulunduğu kent içi raylı sistemlere 7,5 milyar lira bütçe ayrıldığı açıklandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 2019 yılında kent içi raylı sistemlere 7,5 milyar harcama yapılacağı açıklandı.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçesi tarafından Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na ayrılan bütçe açıklandı. 27 milyar 770 milyon 926 bin lira tutarındaki bütçenin, 8 milyar 545 milyon 713 bin liralık kısmı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce kullanılacak.
Demir yolu inşaatı için 7,5 milyar lira
İstanbul ve Sabiha Gökçen havalimanlarının metro bağlantılarının da aralarında bulunduğu kent içi raylı sistem projelerine devam edilecek. Demir yolu inşaatı ve işletme işleri ve hizmetleri kalemine bu yıl 7,5 milyar lira ayrılacak.
250,7 kilometre raylı sistem hattı tamamlandı
Bakanlık tarafından üstlenilen kent içi raylı sistemlerden bugüne kadar 250,7 kilometre raylı sistem hattı tamamlanırken, 222,6 kilometresi için çalışmalar sürüyor. Raylı sistemlerde 94,7 kilometrelik hat ihale aşamasındayken,166,8 kilometrelik kısmının ise etüt projesi yapılacak.
İstanbul'da 206,6 kilometre, İzmir'de 206,5 kilometre, Ankara'da 185,7 kilometre, Konya'da 42,8 kilometre, Gaziantep'te 25,5 kilometre, Erzincan'da 22,6 kilometre, Antalya'da 19,1 kilometre, Erzurum'da 19 kilometre ve Kayseri'de 7 kilometrelik kent içi raylı sistem çalışmaları hızlanacak.
Halkalı hattı 2022'de tamam
İstanbul Havalimanı'nın şehir içine bağlantısının sağlanması için inşaatına başlanan 27 kilometrelik Halkalı hattının, 2022'de tamamlanması öngörülüyor.
İstanbul Havalimanı metrosu bu yıl açılacak
Geçen yıl çalışmalarına başlanan 37,5 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Gayrettepe raylı sistem bağlantısının ise bu yıl tamamlanması planlanıyor. Günlük 1 milyon 200 bin yolcu kapasiteli İstanbul Havalimanı'nın Gayrettepe ve Halkalı hatlarında, metro araçları saatte 120 kilometre hızla gidebilecek.
Sabiha Gökçen-Kaynarca metrosu hizmete girecek
Sabiha Gökçen-Kaynarca metro hattı çalışmalarının ise 2019 yılı içerisinde tamamlanması hedefleniyor. Uzunluğu 7,4 kilometre olan hatta, günlük 1 milyon 200 bin yolcuya hizmet verilecek.