Kentpark AVM Ankara'yı dünya markaları ile tanıştırdı
Mehmet Akalın Harvey Nichols, Decathlon, Paris Hilton gibi dünya markalarını Ankaralılarla ilk kez tanıştırdıklarını söyledi
Kentpark Genel Müdürü Mehmet Akalın Harvey Nichols, Decathlon, Paris Hilton gibi dünya markalarını Ankaralılarla ilk kez tanıştırdıklarını söyledi
Kentpark'ın kuruluş öyküsünü anlatır mısınız?
Kentpark, Ankara'da 30-40 yıl ticari geçmişe sahip 9 ailenin bir araya gelmesiyle hayata geçen bir proje. 2006 sonunda ilk kazma vuruldu. Türkiye'de büyüme rakamlarının iki haneli olduğu, dünyada ekonominin altm çağını yaşadığı dönemde önü çok açık bir proje olarak yola çıkıldı. 2008'de projenin inşa aşaması bitmiş olmasına rağmen yıl sonunda yaşanan krizde şartların zorluğuna rağmen çalışmalar sürdü. Ben de aynı yıl projeye dahil oldum. Proje, tüm zorlu şartlara rağmen yabancı ortak almadan yerli sermaye ile bugünkü noktaya geldi. Öz sermaye dışında Akbank'tan kredi kullandık.
Yatırım miktarı nedir? Şu an geldiğimiz noktada 135 milyon euro. 15 milyon euro daha harcamayı öngörüyoruz. Sonuçta alışveriş merkezimiz (AVM) toplamda 150 milyon euro'ya mal olacak.
Projeden kısaca bahseder misiniz? Kentpark 2 aşamalı bir karma proje. Proje 206 mağazanın yanı sıra ofis, AVM ve 465 konuttan oluşuyor. Ofis projeleri tamamlandı. Bina da entegre vaziyette. 4 katta 12 bin metrekarelik alan var. Bunun 2 katı, 6 bin metrekaresi tamamlandı. Uluslararası firmalara teslim edilmiş, fiili halde çalışır durumda. 235 bin metrekare alan üzerinde kurulu Kentpark'ın 80 bin metrekaresi kiralanabilir alandan oluşuyor. Bu alanın yüzde 96'sı kiralandı. Yüzde 42'sini uluslararası firmalar kiraladı. Bu firmalardan bazıları Türkiye ve Ankara'ya ilk kez geldi. Konutların satışına Eylül 2011'de başlayacağız. 1 artı l'lerin fiyatı 250 bin dolardan başlıyor.
Hangi firmalar bunlar? Decathlon, Paris Hilton Türkiye'ye ilk kez geldi. Harvey Nichols ise ilk kez Ankaralı ile buluştu. Medya Markt 6 bin metrekarelik alanıyla ilk kez şehir içinde. Bina iki ana bloktan oluşuyor. Sağ, yani doğu tarafı ulusal ve Ankara'da olan markalarm alışılagelmiş AVM konseptini tamamlayan markalarm olduğu blok. Sol, yani batı bloğunda ise A plus müşteri profiline uygun uluslararası markalarm olduğu bir blok oluşturduk. Burası Harvey Nichols'ın köşesinden başlıyor, Armani, Salvatore Ferragamo, Polo Ralph Lauren, Fendi, Gucci, Dölce Gabbana, Calvin Klein, Frcnch Collection ve ardından New Balance, Timberland ve GAP ile sonlanıyor. Karşı koridorda ise Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Paris Hilton, Machka ve Vakko ile öbür koridor sona eriyor.
Ziyaretçi hedefiniz nedir?
1-30 Mart arası gelen ziyaretçi sayısı
1 milyon 48 bin. Bunu açılışın getirdiği bir refleks olarak yorumluyorum. Ayda ortalama 800 bin ile 1 milyon arasında ziyaretçi bekliyoruz. Eylül 2010'da ise 1 milyonun çok üzerine çıkarız. Bir yılda 13-14 milyon civarında ziyaretçi almış olmayı öngörüyoruz.
Kentpark'ı diğer AVM'lerdan ayıran özellikler neler?
KentPark'ta hipermarket yok. Onun yerine 8 bin metrekarelik bir alana dağılmış, tamamen ihtisas mağazalarından oluşmuş bir pazar alanı ve bunu da destekleyen bedesten alanı var. Pazar alanında ekmek fırını, şarküteri, kasap, bakkal, baharatçı, kuruyeşmişçi, manav, balıkçı ayrı ayrı tasarlandı. Bedesten Hanı'nda günlük küçük ihtiyaçların görüleceği takı, gümüş, altın, sarrafiye ve perukçu var. Bir de sahaf geliyor. Ayrıca çocuklar için oluşturduğumuz, içinde 2 bin metrekarelik Macera Adası
adında oyun alanımız var. Bakkalı, kafesi olan başka bir şehir kurduk. Müşterilerimiz çocuklarını kreş gibi bütün gün bırakabilecek. Büyüklerin içeri girmesi yasak, para birimi farklı. Çocuğa o para birimini veriyoruz, onu harcıyor. Bunun Türkiye'de örneği yok.
Posta