Kentsel dönüşüm başvuruları e-Devlet'ten nasıl yapılır?
Türkiye genelinde kentsel dönüşüm çalışmalarının hızlandırılması amacıyla Kentsel Dönüşüm Yasası yürürlüğe girdi. Konutunu yenilemek isteyenler kentsel dönüşüm başvurularının e-Devlet'ten nasıl yapıldığını araştırıyor. İşte merak edilenler...
Kentsel dönüşüme ilişkin düzenlemeler içeren "Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulunda kabul edildi. Karar Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Kanunla, deprem bölgesinde yıkım kararlarının iptalinin talep edilmesi sebebiyle yıkılamayan yapılarla ilgili yargı süreçlerinin hızlandırılması planlanıyor.
Riskli yapı tespitinin Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ya da idarece resen yapılmasına imkan sağlayan kanun kapsamında, riskli yapıların yıktırılması için maliklere tek seferde 90 günden fazla olmamak üzere süre tanınacak. Yapıların tahliyesi, engellenmesi durumunda kolluk kuvveti marifetiyle yapılacak.
Kentsel dönüşüm, maliklerin salt çoğunlukla aldığı karara istinaden gerçekleştirilebilecek.
Uygulama imar planı ve mimari, statik, tesisat ile her türlü fenni mesuliyetin Kentsel Dönüşüm Başkanlığınca üstlenilmesi ve mülkiyetin belgelenmesi kaydıyla 30 gün içinde yapı ruhsatı verilecek.
Asgari koşulları taşıyan fakat ilgili bilirkişilik bölge listelerinde yer almayan bilirkişilerin görevlendirilmesine imkan tanınacak.
RİSKLİ BİNALAR NASIL TESPİT EDİLECEK?
Riskli binaların tespiti, maliklerin tapu ve kimlik fotokopisi ile yapacakları müracaat üzerine, Bakanlığık tarafından lisans verilen ve listesi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın resmi internet sitesi ile www.kentseldonusum.gov.tr adresinde güncel olarak yayımlanan kurum veya kuruluşlar tarafından yapılacak.
KENTSEL DÖNÜŞÜM BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Yeni Şafak'ta yer alan detaylara göre, Kentsel dönüşüm başvurusu, riskli yapı tespit raporu bulunan yapıların malikleri tarafından yapılır. Başvuru, binanın bulunduğu belediyeye veya kaymakamlığa yapılır.
Kentsel dönüşüm başvurusu için gereken belgeler
Başvuru için gerekli belgeler şunlardır:
Tapu ve fotokopisi
Kimlik fotokopisi
İkametgah belgesi
Riskli yapı tespit raporu
"Kentsel dönüşüm başvurusu e-Devlet ekranı"
Başvuru, e-Devlet üzerinden de yapılabilir.
E-Devlet üzerinden başvuru yapmak için aşağıdaki adımları takip edin:
e-Devlet'e giriş yapın.
Sağ üst köşedeki arama çubuğuna "Kentsel Dönüşüm" yazın.
Çıkan sonuçlardan "Kentsel Dönüşüm Başvurusu"nu seçin.
Açılan ekranda gerekli bilgileri ve belgeleri doldurun.
Başvuruyu onaylayın.
Başvuru değerlendirildikten sonra, bina riskli olarak kabul edilirse, dönüşüm süreci başlatılır.
Dönüşüm sürecinde, malikler üç seçenekten birini seçebilirler:
Yeni yapılacak binada kat sahibi olmak.
Belediyeden veya TOKİ'den konut almak.
Tazminat almak.
Naci Görür'ün 'Bunların akıbeti de Kahramanmaraş ve Hatay gibidir' dediği 18 kent hangileri?
Toroslar Belediyesi'nden satılık 3 arsa!
Bakan Işıkhan müjdeyi verdi: Deprem bölgesinde o süre 30 Nisan'a kadar uzatıldı!