Kentsel Dönüşüm

Kentsel dönüşüm için en çok İstanbul ve Ankaralılar Alo 181'i aradı!

Çevre ve şehircilik konusundaki soruları yanıtlamak, ihbar ve de şikayetleri değerlendirmek amacıyla oluşturulan " Alo 181 " i, geçen yıl 242 bin 347 kişi aradı...

Türkiye genelinde Bakanlığın çalışma alanına giren tüm konularda vatandaşların sorularını yanıtlamak, sorunlara kaynağında müdahalede bulunmak amacıyla hizmet veren "Alo 181" çevre hattını geçen yıl 242 bin 347 kişi aradı. Çağrı merkezini arayan vatandaşların yüzde 72,98'i bilgi alırken, yüzde 22,45'i şikayette, yüzde 4,56'sı da ihbarda bulundu. Merkezi arayanlar, en çok sırasıyla riskli yapı, riskli alan, finansman-kredi ve altyapıya ilişkin olmak üzere kentsel dönüşümü sordu. ÇED çalışmaları, gürültü, hava kirliliği, çevre yardımları ve imar uygulamaları da vatandaşların merkezi arama nedenleri arasında yer aldı. 


EN ÇOK İSTANBULLU, EN AZ TUNCELİLİ ARADI 


Merkezin en çok arandığı il ise 17 bin 433 kişiyle İstanbul oldu. 

11 bin 414 İstanbullu kentsel dönüşümü sorarken, 968 kişi ÇED çalışmaları, bin 26 kişi çevre yönetimi, 500 kişi mesleki hizmetler, 142 kişi mekansal planlama, 98 kişi yapı denetim çalışmaları, 19 kişi doğal sitve korunan alanlar için aradı. İstanbul'da Yardım Masası uygulaması kapsamında 962 kişiye hizmet sunulurken, 2 bin 304 kişi de diğer konularda bilgilendirildi. 


BAŞKENTTEN 2 BİN 774 KİŞİ 181'İ ARADI 


En çok çağrının geldiği İstanbul'u, 2 bin 982 kişiyle İzmir, 2 bin 774 kişiyle Ankara, 2 bin 203 kişiyle Bursa, 2 bin 103 kişiyle Kocaeli, bin 510 kişiyle Antalya, bin 416 kişiyle Konya, bin 15 kiAdana, 952 kişiyle Trabzon ve 903 kişiyle Kayseri takip etti. Tunceli 27, Kilis 31 ve Bayburt 34 kişiyle çağrı merkezinin en az arandığı iller Çevre ve şehircilik konusundaki soruları yanıtlamak, ihbar ve şikâyetleri değerlendirmek amacıyla oluşturulan "Alo 181" çağrı merkezini, geçen yıl 242 bin 347 kişi aradı. Çağrı merkezi en çok İstanbul, İzmir ve Ankara'dan aranırken, en fazla merak edilen konu ise kentsel dönüşüm oldu. 


ÇED çalışmaları, gürültü, hava kirliliği, çevre yardımları ve imar uygulamaları da vatandaşların merkezi arama nedenleri arasında bulunuyor. 


Haber Vaktim