Emlak Terimleri

Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli belgeler 2022!

Oturduğu binası kentsel dönüşüm dahilinde riskli olarak tespit edilerek yıkılan malikler ve kiracılar kira yardımı alabiliyor. Peki, kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli belgeler 2022 nelerdir? Riskli binası yıkılan hak sahiplerine finansal destekler sağlanıyor

Kentsel dönüşüm tüm Türkiye çapında hızla devam ediyor. Riskli binası yıkılan hak sahiplerine finansal destekler sağlanıyor. Bu destekler arasında kira yardımı da yer alıyor. Kira yardımı almak isteyen malikler ve kiracılar gerekli belgeleri temin ederek müdürlüklere müracaat ediyor. 

Kira yardımı başvurularının Müdürlük/Belediye tarafından incelenerek uygun bulunması halinde konut/işyeri maliklerine belirlenen tutarda ve 18 ay boyunca kira yardımı yapılacaktır. Konut/işyerinde kiracı olarak ikamet edenlere, yapının bulunduğu ilde malikler için belirlenen aylık kira yardımı tutarı esas alınarak, (2) aylık kira yardımı tek seferde (defaten) ödenecektir. İşte kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli belgeler 2022...

MALİKLERDEN İSTENEN EVRAKLAR

Riskli binadaki malikler;

Bağımsız bölümü gösterir tapu belgesi,

Arsa paylı tapular için, nüfus müdürlüğünden alınan adrese dayalı nüfus

kayıt örneği veya üzerine kayıtlı olan son üç aya ait elektrik, su, doğalgaz

veya telefon faturalarından birisi,

Nüfus cüzdanı fotokopisi,

Riskli bina tespit raporu inceleme formu,

Konutun tahliye edildiğine dair yeni adresini gösterir adrese dayalı

nüfus kayıt örneği,

ile Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine başvuracaktır.

KİRACI VEYA SINIRLI AYNİ HAK SAHİPLERİNDEN İSTENEN EVRAKLAR

Riskli binada kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olarak ikamet edenler;

Nüfus cüzdanı fotokopisi,

Kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi üzerine kayıtlı su, elektrik, telefon,

doğalgaz faturalardan birisi veya riskli binada oturduğunu gösteren nüfus

müdürlüğünden alınmış adrese dayalı nüfus kayıt örneği,

Konutun tahliye edildiğine dair yeni adresini gösterir adrese dayalı

nüfus kayıt örneği,

ile Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne başvuracaktır.

KİRACI VEYA SINIRLI AYNİ HAK SAHİBİ OLARAK İŞYERİ İŞLETENLERDEN İSTENEN EVRAKLAR

Riskli binada kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olarak işyeri işletenler;

Nüfus cüzdanı fotokopisi,

Kiracı veya sınırlı aynı hak sahibine ait vergi levhası,

İşyerinin tahliye edildiğine dair güncel vergi levhası,

ile İstanbul, İzmir ve Bursa’da Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü’ne, diğer illerde ise Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne başvuracaktır.
 

Riskli yapı tespiti ücreti 2022 ne kadar?

Kentsel dönüşüm yardımları neler?

Riskli yapı tespiti zorunlu mu?