Kentsel dönüşüm taşınma yardımı nedir?
Kentsel dönüşüm kapsamında kat maliklerine ve 1 yıllık olduğunu kanıtlayan kiracılara kira yardımı ve taşınma yardımı yapılıyor. Peki, Kentsel dönüşüm taşınma yardımı nedir? Nasıl alınır?
Kentsel dönüşüm taşınma yardımı nedir?
Kentsel dönüşüm kapsamında kat maliklerine ve 1 yıllık olduğunu kanıtlayan kiracılara kira yardımı yapılıyor. Yapılacak kira yardımının ilk beş aya kadar olan kısmı, taşınma masrafları da dikkate alınarak peşin olarak ödenebiliyor. Peki, Kentsel dönüşüm taşınma yardımı nasıl alınır?
Kentsel dönüşüm taşınma yardımı için aşağıdaki belgelerin temin edilmesi ve başvuru formunun doldurulması gerekiyor.
Konut Kiracıları İçin:
1. Ek-2 Başvuru Formu (Kurumda Verilecek)
2. Nüfus Cüzdanı Aslı ve Fotokopisi
3. Riskli binada oturduğunu gösterir; Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Örneği Aslı (Nüfus Müdürlüğünden alınacak, ıslak imzalı olmalı) veya son 3 aya ait elektrik, su, doğalgaz faturalarından birinin aslı (son 3 aya ait fatura; kiracının adına kayıtlı, açık adres ve bağımsız bölüm numarasını gösterir olmalı)
4. Yeni Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Örneği Aslı (Nüfus Müdürlüğünden alınacak, ıslak imzalı olmalı)
5. Riskli Yapı Belirtme Yazısının Fotokopisi
6. Kamu Bankalarına Ait Hesap Numarası, (IBAN) Gösteren Hesap Cüzdanı Fotokopisi (Mümkün olması halinde Ziraat Bankası ve Halkbankası, vadesiz hesap)
İş Yeri Kiracıları İçin:
1. Ek-3 Başvuru Formu (Kurumda Verilecek)
2. Nüfus Cüzdanı Aslı ve Fotokopisi
3. Riskli Bina Adresine Ait Vergi Levhası
4. Yeni Taşınılan Adrese Ait Vergi Levhası
5. Riskli Yapı Belirtme Yazısının Fotokopisi
6. Kamu Bankalarına Ait Hesap Numarası, (IBAN) Gösteren Hesap Cüzdanı Fotokopisi (Mümkün olması halinde Ziraat Bankası ve Halkbankası, vadesiz hesap)