Kentsel Dönüşüm

Kentsel dönüşümle birlikte JCB, inşaat pazarına makina satacak!

400 milyar dolarlık Kentsel Dönüşüm Projesi'nin de etkisiyle hareketlenen Türkiye inşaat pazarı, İngiliz iş makinaları devi JCB'nin de iştahını kabarttı



JCB'nin sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı Sir Anthony Bamford, Türkiye'deki distribütörleri SİF İş Makinaları kanalıyla 2012 yılı sonuna kadar 280 milyon TL'lik makina ve parça satışı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıkladı.


Türkiye'deki yaklaşık 14 milyon riskli konutun yıkılıp yeniden yapılmasını kapsayan 400 milyar dolarlık Kentsel Dönüşüm Projesi'nin etkisiyle iş makinalarına artan talep, uluslararası üreticilerin de iştahını kabarttı. Yılın ilk 5 ayında sadece kepçe satışlarının yüzde 14 artış kaydetmesi, iş makinaları üreticilerinin rotasını Türkiye'ye çevirdi. 


SİF İş Makinaları Ankara Bölge Müdürlüğü binasının temel atma törenine, (soldan sağa), JCB Genel Müdürü Ian Sayers, JCB Denizaşırı Ülkeler Direktörü Patrick Massardy, SİF Genel Müdürü Cüneyt Divriş, Işıklar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Işık, JCB'nin sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı Sir Anthony Bamford, STFA Yönetim Kurulu Üyesi Alp Taşkent, JCB Kuzey Afrika ve Türkiye Bölge Müdürü, JCB İcra Kurulu Üyesi Graeme Macdonald ve STFA İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Neyzi katıldı.



Türkiye'deki operasyonlarını 38 yıldır STFA ve Işıklar Holding kuruluşu SİF İş Makinaları aracılığıyla yürüten İngiliz iş makinaları devi JCB, Yönetim Kurulu Başkanı Sir Anthony Bamford'un deyimiyle pazarda yaşanacak olan "patlama'yı fark eden şirketlerden biri. 2011 yılında 2.75 milyar sterlinlik bir ciro elde eden ve İngiltere'nin en büyük aile şirketlerinden biri olan JCB, agresif bir büyümeyle Türkiye'deki iş hacmini 2 katına çıkartmayı hedefliyor. 


JCB'nin bu yıl Türkiye'ye 280 milyon liralık makina ve parça satışı hedeflediğini belirten Bamford, "Bu rakamı önümüzdeki 3 yıl içerisinde 2 katına çıkartmayı planlıyoruz" dedi. Türkiye'nin JCB için hem sahip olduğu potansiyel, hem de ürün kalitesi ile çok önemli bir pazar olduğunu dile getiren Bamford, "Bunun bir alışveriş olduğunu düşünecek olursak, aynı oranda JCB'de Türkiye için büyük önem taşıyor. JCB olarak, her yıl Türkiye'den 300 milyon liranın üzerinde parça alımı yapıyoruz" diye konuştu.


JCB'nin Türkiye pazarında yüzde 15'lik bir paya sahip olduğunu belirten Bamford, bu yıl Türkiye'de 1.500 araç satmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi. JCB, küresel iş makinaları pazarının yüzde 18 büyüme kaydettiği 2011 yılında, 69 bin makina satışı gerçekleştirerek yüzde 34'lük bir büyüme elde etti. Bir önceki yıl 51 bin 600 makina satmıştı.


Dünyanın 4 bir yanında satışa sunulan ve İngiltere, İrlanda, Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu, Hindistan, Kuzey Afrika ve Avrupa pazarlarında lider konumda bulunan JCB makinalarının yüzde 20 oranında Türk aksamlarından oluştuğunu belirten Bamford, "Bu, bugün kendisini yerli marka olarak lanse eden bazı markaların dahi ulaşamadığı ciddi bir rakam. Türkiye ile olan ticaretimizle dolaylı yoldan bir istihdam yarattığımızı da dile getirmek isterim. Örneğin, Orhangazi'deki Componenta fabrikasında bize özel mal üretmek üzere istihdam edilen 120 çalışan var" diye konuştu. 


Gül ile görüştü


Türkiye'deki operasyonlarını büyütmek hedefi çerçevesinde pazarı daha yakından tanımak isteyen Bamford'un 17-19 Temmuz'da gerçekleştirdiği Türkiye ziyareti bir hayli yoğun geçti. Önce şirketin dünyadaki ilk LEED Gold sertifikalı distribütör tesisi olan SİF İş Makinaları Ankara Bölge Müdürlüğü binasının temel atma törenine katılan Bamford, daha sonra Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığıve Başbakanlık Yatırım Ajansı yetkilileriyle biraraya geldi. Türkiye'de toplam 24 tedarikçi ile çalıştıklarını belirten Bamford, JCB'ye Türkiye'den ekipman ve yedek parça temin eden Bursa Orhangazi'dekiComponenta'da ve İzmit'teki Federal Mogul'da da incelemelerde bulundu. Bamford, seyahatinin son gününde ise İstanbul-Tarabya Huber Köşkü'nde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından kabul edildi.


JCB Yönetim Kurulu Başkanı Bamford: "Avrupa'daki tüm ekonomilerin mali açıdan büyük sıkıntılar çektiği bir süreçte, Türkiye bir yıldız gibi parlamayı başardı. Bu ziyaretimin temel nedenlerinden biri de, bunu nasıl başardığınızı anlayabilmek."


Türkiye Avrupa'nın en büyük 4'üncü pazarı 



Bugün, dünyanın en büyük 12'nci, Avrupa'nın ise en büyük 4'üncü iş makinaları pazarı olan Türkiye'nin 2016'da bir basamak tırmanarak 3'üncü sıraya yükseleceği tahmin ediliyor. Yıllık ekonomik hacmi 5.5 milyar dolara ulaşan pazar, 2010 yılında yüzde 93 satış adedi artışı ile bir dünya rekoruna imza attı. Tüm sektörde yaklaşık 14 bin kişi istihdam ediliyor. 25'i Avrupa Birliği ülkesi olmak üzere Türkiye'den 127 ülkeye makina ihracatı gerçekleştiriliyor. Sektörün 2014 hedefleri arasında, 2011'de 10 bin 500 olan iş makinası satış adedini 19 bine yükseltmek, yine 2011'de 1.3 milyar dolar olan ihracatını 3 milyar dolara, 3.3 milyar dolar olan ithalatını 6 milyar dolara çıkartmak yer alıyor. 2011 yılında 5.5 milyar dolar ciro elde eden sektör bu rakamı da 12 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyor. 

Vatan