Emlak Terimleri

KEP başvuru işlemleri!

Kayıtlı Elektronik Posta ve Elektronik Tebligat sistemine üye olmak için gerekli olan belgelerin temin edilerek yetkilendirilmiş PTT Merkez Müdürlüklerine başvuruda bulunulması gerekiyor. İşte KEP başvuru işlemleri...

KEP başvuru işlemleri!

Kayıtlı Elektronik Posta ve  Elektronik Tebligat sistemine üye olmak için gerekli olan belgelerle başvuruda bulunulması gerekiyor. KEP başvuruları yetkilendirilmiş PTT Merkez Müdürlüklerine yapılıyor. 


Başvuru evraklarında gerekli incelemeler tamamlandıktan sonra başvuru yapılan PTT Merkez Müdürlüklerine davet edilerek kayıt işlemleri tamamlanıyor. KEP başvuru işlemleri için istenen belgeler, şu şekilde sıralanıyor.


KEP başvuru işlemleri için istenen belgeler:


Gerçek kişilerden istenen belgeler:

A. Kimlik tespiti için fotoğraflı ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası olan nüfus cüzdanı, pasaport, avukatlık ruhsatı ya da sürücü belgesi. 

 

B. Başvuru sırasında doldurulacak Kep Başvuru Formu Söz konusu başvuru formu başvuru yapılacak Yetkili Merkez PTT Müdürlüklerinden ya da PTT KEP sayfasından temin edilebilir. 


Kamu kurum ve kuruluşlarından istenen belgeler:

A. Kurum üst düzey yetkilisince imzalı; KEP hesap adresi başvurusunda bulunulacak birimin adının açık ve eksiksiz biçimde yazıldığı, söz konusu KEP hesap adresi için hangi personelin “İşlem Yetkilisi” olacağının (Ad,Soyad ve TC Kimlik No belirtilerek) ve kurum adına başvuru evraklarını hangi personelin teslim edeceğinin(Ad,Soyad ve TC Kimlik No belirtilerek) belirtildiği resmî yazı. 


B. Üzerinde tüzel kişiliğin MERSİS numarası ya da Ticaret sicil numarası bulunan ve Ticaret sicil memurluklarından alınacak ticaret sicil tasdiknamesi veya faaliyet belgesi. (Ticaret sicil veya MERSİS’de kayıtlı bilgileri olmayan Kamu Kurum ve Kuruluşları, resmi sicile tescil edilen veya ilgili mevzuat ile belirlenen isim ve unvanları ile başvuruda bulunurlar. ) 

 

C. Başvuru sırasında doldurulacak Kep Başvuru Formu 


D. Başvuru sahibinin Kimlik tespiti için fotoğraflı ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası olan nüfus cüzdanı, pasaport, avukatlık ruhsatı ya da sürücü belgesi. 



Tüzel kişilerden istenen belgeler:

A. Üzerinde tüzel kişiliğin MERSİS numarası ya da Ticaret sicil numarası bulunan ve Ticaret sicil memurluklarından alınacak ticaret sicil tasdiknamesi veya faaliyet belgesi. 

 

B. Başvuru sırasında doldurulacak Kep Başvuru Formu. 

 

C. Başvuru sahibinin Kimlik tespiti için fotoğraflı ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası olan nüfus cüzdanı, pasaport, avukatlık ruhsatı ya da sürücü belgesi. 

 

D. Noter onaylı imza sirküleri 

 

- İmza sirkülerinde, kimlerin şirketi hangi konularda ne kadar süre temsil edeceği, 

- İmzasının münferiden mi yoksa bir başka temsilci ile birlikte mi geçerli olacağı, bilgilerinin yer alması gerekmektedir. 

 

E. Başvuru sahibinin şirketin kanuni temsilcisi olduğu ilan edilen, imza sirkülerinin müstenidatı ticaret sicil gazetesi. 


( Kanuni temsilcinin başvurması halinde imza sirkülerinde 

Şirket adına sözleşmeler imzalamaya, 

Şirketi üçüncü kişilere karşı temsile, 

ifadeleri aranır.) 


Eğer şirketin kanuni temsilcisi yerine onun atadığı bir gerçek kişi başvuru işlemlerini yapacak ise bu işlem için noter onaylı vekâletname aranır. Vekâletnamede; 

 

I. Başvuru yapan kişi aynı zaman da işlem yetkilisi olarak atanacaksa; 

 

“…PTT işyerlerinden …’nın kurumumuz adına Elektronik Tebligat almaya elverişli Kayıtlı Elektronik Posta adresi başvuru yapmasına ve kurumumuz adına açılan Kayıtlı Elektronik Posta hesap adresine işlem yetkilisi olarak atanmasına….” 

 

II. Başvuru yapan kişi işlem yetkilisi olmayacak ise; 

 

“…PTT işyerlerinden ….’nın kurumumuz adına Elektronik Tebligat almaya elverişli Kayıtlı Elektronik Posta adresi başvuru yapmasına ve …’nın kurumumuz adına açılan Kayıtlı Elektronik Posta hesap adresine işlem yetkilisi olarak atanmasına….” 

ibaresi aranır.



KEP sistemi zorunluluğu!
KEP sistemi nedir?