Genel

Kerim Çelik katma değeri artıracak projelere odaklanıyor!

Borusan Holding'in Yassı Çelik Grubu şirketlerinden Kerim Çelik, çelik üreticilerinden Arcelor Mittal ve Borusan Holding ortaklığı ile çalışmalarını yürütüyor..

Borusan Holding'in Yassı Çelik Grubu şirketlerinden Kerim Çelik, çelik üreticilerinden Arcelor Mittal ve Borusan Holding ortaklığı ile çalışmalarını yürütüyor. Bu yıl katma değeri artırıcı proje ve ürünlere odaklanacaklarını kaydeden Kerim Çelik Genel Müdürü Kerem Çakır, "Katma değeri yüksek ürün ve hizmetlerle yeni alanlar açmanın yolu Ar-Ge'den geçiyor. Müşteri ve pazar ihtiyaçlarına göre belirlediğimiz farklı projeler üzerinde çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu. 


Gerek ticari ve operasyonel gerekse teknik hizmetlerini müşteriye göre farklılaştırarak sunacaklarını belirten Çakır, iç pazardaki faaliyetlerinin yanı sıra dış pazarda kapasite ve tesis fırsatlarını yakından takip ettiklerini söyledi. 


Çelik servis merkezi hizmetlerinin, üretim zincirinde çelik üreticisi ile nihai ürün kullanıcısı arasında önemli bir bağ oluşturduğuna işaret eden Kerem Çakır, arz talep dengesi açısından sıkıntı yaşanması beklenen iç pazarda yakın gelecek içinde söz sahibi çelik servis merkezlerinden biri olmayı sürdürmeyi amaçladıklarını aktardı. Bu doğrultuda hacimden ziyade katma değeri artırıcı proje ve ürünlere odaklanmayı amaçladıklarının altını çizen Çakır, "Sektörde kâr marjları daraldı. Böyle bir tablo içinde katma değeri yüksek ürün ve hizmetlerle yeni alanlar oluşturmak ve bunları korumak önem taşıyor. Bunu yapmanın yolu da ArGe'den geçiyor" dedi. Ar-Ge çalışmalarına verdikleri önemin altını çizen Çakır, "Sektördeki kimliğimizi korumak için Ar-Ge'ye odaklanmamız gerekiyor. Dolayısıyla inovasyon bizim için güçlü bir ihtiyaç olarak ortaya çıkıyor. Müşteri ve pazar ihtiyaçlarına göre belirlediğimiz farklı projeler üzerinde çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu. 


Faaliyetlerine 2006 yılından beri devam ettiklerini anlatan Kerem Çakır, uluslararası standartlarda çelik servis merkezi (ÇSM) hizmeti sunduklarını dile getirdi. Çelik servis merkezlerinin sunduğu nitelikleri doğrultusunda müşteriye yakın olmanın, firmaları adına önem taşıdığına değinen Çakır, 2014 yılında da müşterilerine yakın durarak, ihtiyaç ve beklentilerini yüksek düzeyde karşıladıklarını dile getirdi. Bu doğrultuda geçen yıl iş hedeflerine ulaştıklarını bildiren Çakır, şöyle devam etti: "Müşteriyi, operasyonlarını ve ihtiyaçlarını anlamak, hızlı servis verebilmek ve ilave nakliye maliyetleri yaratmamak için müşteriye fiziksel olarak yakın olmak gerekiyor. Biz de iç pazarda yerli oyuncuya yakın faaliyetlerimizi yürütüyoruz." Ayrıca yurtdışı satışın firmaları için öncelikli hedef olmadığını belirten Çakır, buna rağmen sınırlı da olsa Yunanistan, Hindistan ve Mısır'a ihracat yaptıklarını aktardı. 

"ÇSM ile ürünü ve hizmetleri zamanında ulaştırmayı hedefliyoruz" Bursa, Manisa ve Adana'da şubelerinin bulunduğunu ileten Kerem Çakır, dilme, boy kesme, multiblanking, trapez form ve oluklu levha form hizmetleri verdiklerini ifade etti. Çakır, satış ve müşteri teknik hizmetleri ekipleriyle sürekli danışmanlık hizmeti sağladıklarını da kaydetti. Çakır, hizmet verdikleri sektörler arasında beyaz eşya ana ve yan sanayii, otomotiv ve yan sanayii, inşaat, makine ve yedek parça, radyatör, aydınlatma, ısıtma-havalandırma, çelik mobilya imalatçıları, mobilya aksesuarı ve kablo kanalı ve taşıma sistemleri bulunduğunu aktardı. Geniş bir ürün gamına sahip olduklarını ifade eden Çakır, "Bunun yanı sıra soğuk sac, sıcak daldırma galvanizli sac, asitlenmiş ve yağlanmış sıcak sac ve boyalı sac gibi ürünler de ürün gamımızda bulunuyor. Hedefimiz çelik servis merkezlerimiz aracılığıyla nihai kullanıcılara istedikleri kalitedeki ürün ve hizmetleri zamanında ulaştırmak" dedi. 


"Üreticiler, kendi servis merkezlerini kuruyor" 

Son birkaç yıla bakıldığında yassı çelik sektörünün kâr oranının düştüğüne dikkat çeken Kerem Çakır, iç pazardaki arz fazlası ve rekabetin dolaylı olarak çelik servis merkezlerini etkilediğini kaydetti. Çakır, "Kapasitelerini doldurmakta zorluk çeken yassı sac üreticileri, dağıtım kanalının önemli bir parçası olan çelik servis merkezlerini kontrol etme ihtiyacı duyuyor. Bunun için pazarda halihazırda faaliyet gösteren çelik servis merkezleriyle ticari anlaşma yoluna gitmek yerine kendi çelik servis merkezlerini kurmaya ve güçlendirmeye çalıştıklarım görüyoruz. Tek üreticiden ürün tedarik eden, satın almada farklı kaynaklar kullanmayan bu tür çelik servis merkezleri, esneklik konusunda sorun yaşamakla birlikte kapasitelerini talebin üzerine çıkarıyor" ifadesinde bulundu. Aynı zamanda birçok küçük ölçekli sac işleme merkezinin mevcut olduğunu ifade eden Çakır, bu merkezlerin iş güvenliği ve sosyal haklar açısından yetersiz kaldığını savunarak, servis ve işleme için istenen değerin giderek düşürüldüğü yorumunu yaptı. 


Dünya Bölge