Lush Türkiye Haberi
Son yıllarda özellikle alışveriş merkezlerinde görmeye alıştığımız sabun markası Lush, Türkiye’deki mağaza sayısını artırmaya hazırlanıyor. Bundan 17 yıl önce İngiltere’de kurulan Lush markası ilginç bir öyküye sahip. Sahip olduğu özellikleri nedeniyle oldukça farklı bir marka. Sunday Times’a göre ‘en mutlu şirket’. Sahiplerinin hem vejetaryen hem de vegan olması şirket kültürünü de etkilemiş. Çevreye en az zararı vermek amacıyla ilginç kurallara sahipler. Mesela şirket, çalışanlarını toplum taşımayı kullanmaları için teşvik ediyor. Özellikle ülke içinde uçak yerine trenle, metroyla seyahat etmelerini tavsiye ediyor. Kısa mesafelerde ise bisiklet kullanmaları bile öneriliyor. Ürün hammaddelerini, hayvanlar üzerinde ürün testi yapmayan tedarikçilerden almaya özen gösteriyorlar. Hayvansal hammaddeleri de ürünlerinde kullanmayan Lush, köpek balıklarının sırf yüzgeçleri için öldürülmesin diye kampanyalar düzenliyor. Ya da yağmur ormanlarının azalmasıyla o bölgede yaşayan orangutanların...