Tescilli Markalar Derneği Başkanı Füsun Çevikel Kuran Haberi
Türkiye’nin perakende sektöründeki yükselişi dünyaca ünlü markaların gözünden kaçmıyor. Organize perakende hacmi 100 milyar doların üzerine çıkan ve bunun 55 milyar dolarının gıda dışı perakendeden geldiği ifade edilen pazara 2005’ten beri her yıl ortalama 10 yabancı marka mağaza açarak giriş yapıyor. Şüphesiz, bunu sağlayan en önemli etkenler arasında harcama potansiyeli artan kalabalık nüfus, Türkiye’deki siyasi istikrar ve dünyayı sarsan ekonomik krizden kaçış geliyor. Ancak sayıları hızla artan modern alışveriş merkezleri (AVM) de yabancı markaların Türkiye’de mağaza açma kararı almasında yadsınamayacak rol oynuyor.
Peki, Avrupa sıralamasında en fazla perakende harcaması yapan 6’ncı ülke konumuna yükselen Türkiye’de yabancı markaların gelişimi nasıl Kim ne zaman gelmeyi seçti Pazarı bundan sonra neler bekliyor
Gıda dışı perakendede yabancı markaların Türkiye’ye...