Kiğılı Çin'de 500 metrekarelik mağaza açtı!
Hazır giyimin korkulu rüyası haline gelen Çin'in kalbinde ilk Türk markası vitrine çıktı. 2 milyon dolarlık yatırımla Guangzhou'nun en lüks caddesine 500 metrekarelik mağaza açan Kiğılı, Çinliler'e ucuz takım elbise satacak
Beko, Aksa ve Aktaş firmalarının ardından yüzde 100 Türk sermayesiyle Çin'e giren ilk perakende giyim firması markası Kiğılı oldu. 2 milyon dolarlık yatırımla Guangzhou'nun en lüks caddesine mağaza açan şirketin bu pazardaki hedefi, 5 yılda 10 kat büyümek. Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kığılı, üretimde dünya devleriyle yarıştıklarını hatta onlara tasarım ihraç ettiklerini belirterek, "Hep ithal ediyorduk, şimdi kalbine gittik" dedi. 12 yıldır Çin'le ticaret yaptıklarını söyleyen Kiğılı, şöyle konuştu: "Şu anda toplam 5 bin metrekarelik alanda 4 showroomla hizmet veriyoruz. Çin'de kaliteli ürüne ve modaya açık bir kitleyle karşı karşıyayız. Erkek giyimde Türkiye'ye göre farklılıklar söz konusu. Çin'de erkek giyim çok pahalı. Kaliteli ürünü uygun fiyatla sunarak Çinli tüketicilere ulaşabileceğiz."
ORTAĞI TÜRK WEİBO
Kiğılı'nın Çin'deki ortağı ise ülkede Zara'dan Massimo Dutti'ye kadar birçok markaya üretim yapan Türk Weibo şirketi. İki şirket ülkenin önemli ticari merkezlerinde mağaza sayısını artırmayı hedefliyor. Weibo, Kamboçya başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde geniş üretim kapasitesi ve koleksiyona sahip. Şirket, Kiğılı adına geniş bir lojistik ağı kurarak pazarda büyümeyi planlıyor.
5 YILDA BİN MAĞAZA AÇILACAK
Kiğılı'nın Çin'deki ortağı Guangzhou Weibo Co. şirketinin CEO'su Selçuk Alperen, bölgede 10 bin kişiye istihdam sağlıyor. Bir buçuk yılda Çin'in 12 şehrinde büyük Kiğılı mağazaları açacaklarını belirten Alperen, "Shenzen'de Ermenegildo Zegna'nın yerini aldık. 5 yılda bin mağazaya ulaşacağız. Belli bir büyüklüğe gelince franchise vereceğiz. Bin mağaza Çin için büyük bir hedef değil" diye konuştu.
Avrupalı sanıyorlar
Türkiye'nin Guangzhou Başkonsolusu Burak Ali Karacan, "İşçi maliyetleri yükseliyor. Üretim Kamboçya'ya kayıyor. Burada Türk markasını Avrupalı olarak görüyorlar. Lüks markalar cirolarını artık buradan yapıyor. Çin'de kâr marjları Avrupa ve ABD'den daha yüksek" dedi.
Sabah