Perakende

Kiğılı, Üsküp’te bir mağaza daha açacak!

Kiğılı, mağazalaşma atağını Balkanlar’da sürdürüyor. Balkanlar’daki ilk mağazasını geçen hafta Makedonya-Üsküp’te açan Kiğılı yılbaşına kadar Üsküp’te bir mağaza daha açacak. 2016’da da Sırbistan ve Bosna-Hersek’te de Kiğılı mağazaları açılacak.

TÜRKİYE’de erkek giyiminin önde markalarından biri olan Kiğılı, 2015’in son ayında Balkan’larda mağaza açıyor. Yurt dışı büyüme stratejisini frene basmadan sürdüren Kiğılı’nın CEO’su Hilal Suerdem 2015 yılının sancılı bir yıl olduğunu belirterek, “ Dolar kurundaki dalgalanma, siyasi belirsizlik ve yaşanan üzücü olaylar sektörü son derece olumsuz yönde etkiledi. Ancak biz yılların tecrübesiyle kendimizi her anlamda güvenli tuttuk. 2015 yılında hem ciro hem adet bazında geçen yıla göre yüzde 20 büyüdük. Biz bu süreçlerde herkese moral vermeyi amaçlıyoruz. Sıkıntıların çözümü olma yönünde adımlar atıyoruz. Kampanyalar, indirimler düzenliyoruz” dedi. Bu süreçte frene basmadıklarını çünkü planlamaları 2 yıl önce yaptıklarını kaydeden Suerdem, ancak böyle giderse frene basmak gerekebilceğini belirtti. Yurtdışı mağazalaşma süreci hakkında da konuşan Suerdem şunları söyledi:


DUBAİ YERİNE İSTANBUL

“Çin’de üç mağazamız var. Guangzhou’da 2, Pekin’de 1 mağaza açtık. Yılsonuna kadar 3 mağaza daha açmış olacağız. Çin’de yabancı markalara çok ciddi bir ilgi var. Ağırlıklı olarak spor giyim, pantolon satıyoruz. Çin’e yatırımı çok önemsiyoruz. Makedonya Üsküp’te geçen hafta bir mağaza açtık. Yılbaşına kadar 2 mağazaya çıkacağız. Ardından Sırbistan ve Bosna Hersek’te yeni mağazalar açmayı hedefliyoruz. Belgrad’ta da yılbaşından sonra mağaza açacağız. Perakende sektörünün etkileri büyük, hem Türkiye içinde hem de dışındaki pozisyonumuz önemli.” Türkiye’de en çok mağazalarını ziyaret eden yabancıların Araplar olduğunu da sözlerine ekleyen Suerdem, “Arap müşteriler Dubai yerine İstanbul’u tercih etmeye başladı. İstanbul’da yabancı müşterimiz var Anadolu’da yok denecek kadar az. İstanbul Dubai’nin sıkı bir rakibi. Kültürel, doğal ve tarihi özelliklerimizi kullanmalıyız şehir olarak. Bizim 2023 yılında 100 mağazaya ulaşma hedefimiz var yurtdışında. Çin bu rakamın dışında. Çin’de farklı bir operasyon yapıyoruz” dedi.


İnternet en büyük mağaza oluyor

KİĞILI CEO’su Hilal Suerdem, şu anda en büyük 5’inci mağazalarının e-ticaret olduğunu belirterek, “2010 yılında açtığımız www.kigili.com, satış grafiğindeki payını git gide artırıyor. 2014 yılında e-ticaret cirosu toplam Kiğılı cirosu içinde yüzde 1.07’lik bir orana sahipken, 2015 yılının mayıs ayına kadar geçen dönemde bu oran yüzde 2.5’i aştı. 2013 yılıyla kıyasladığımızda, 2014 yılında çevrimiçi satışlarda yüzde 87’lik büyüme kaydedildiğini görebiliriz. E-ticaretin ulusal ticaret hacmi içindeki edindiği yüzde 1.5 oranıyla kıyaslanacak olursa bu rakamın ülke ortalamasının iki katından fazla olduğunu görüyoruz” dedi.


Rakamlarla Kiğılı

-Yurtiçinde 67 ilde 225 mağazası, yurtdışında da 28 mağaza ve 9 satış noktası var. 

-Çin, İran, Avusturya, Fransa, Azerbaycan, Nahçıvan, Gürcistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Kazakistan, İran, Irak’ta mağazaları olan Kiğılı 2014 yılında 450 milyon lira ciro yaptı. 2015 hedefi ise 520 milyon lira.

-Kiğılı ürünleri Anadolu’da en çok Diyarbakır, Van, Muş, Erzurum illerinde satılıyor. 

-Çin, İran, Avusturya, Fransa, Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Kazakistan, İran, Irak mağazaları var

-Yılda 450 bin takım elbise, 2 milyon 400 bin adet de gömlek üretiyor

-Kiğılı Card kullanıcısı sayısı 2 milyon 200 bin

-Kiğılı online’da da Türkiye’de en çok takım elbise satan mağaza. 

-Kiğılı’da 2100 kişi çalışıyor



Hürriyet