Kiralar artınca alışveriş merkezleri sanal ortama taşındı
İnternette `alışveriş merkezi' kuran Damat, şimdiden 10'a yakın markayla satış yapıyor.
Perakendeciler alışveriş merkezlerinde yüksek kiralar nedeniyle sanal ortama taşınmaya karar verdi. Bu amaçla internette `alışveriş merkezi' kuran Damat firması, şimdiden ona yakın markayla birlikte satış yapmaya başladı. "modaelinizde.com" sitesinden faaliyet gösteren sanal alışveriş merkezinde erkek giyiminden terliğe, mücevhere kadar çeşitli markaların ürünleri satılıyor. Marka sayısını artıracaklarını söyleyen Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, daha şimdiden günde 25 ürün satışı yaptıklarını belirtti.
Sitede klasik bir alışveriş merkezi gibi uygun bir shop mix (mağaza karması) oluşturacaklarını anlatan Orakçıoğlu, "Ürünler ücretsiz olarak adrese teslim edilecek. İçinde food court da (yemek bölümü) olacak. Bu bölümden yemek sipariş edilebilecek. Hatta kahvaltı bile göndereceğiz" dedi.
Bir sonraki aşamada da `modaevinizde.com' sitesini de faaliyete geçireceklerini kaydeden Orakçıoğlu, "Çeşitli markalarla anlaşma yapıldı. Hedefimiz bir alışveriş merkezindeki mağaza karmasını oluşturmak. Burada önemli olan bir takım yeniliklerin ve değişimlerin öncüsü olmak. İşin geleceği bu. Şu anda bakıyorsunuz alışveriş merkezlerinde maliyetlerin en büyük bölümünü kiralar oluşturuyor. Pratik çözümler bulmak zorundayız. Bu sayede maliyetlere azaltıp etkinliği artırmak gerekiyor" diye konuştu.
Dubai'ye iki mağaza
Damat - Tween olarak markalaşma yolunda 20 yıldır büyük bir emek sarf ettiklerini kaydeden Orakçıoğlu, "Londra ve İtalya'da dünyanın ünlü markalarının satıldığı showroom'larda olacağız. Bunlardan birisi Zeta Studio" dedi.
Yurtiçi ve yurtdışında mağazalaşma konusunda atak içinde olduklarını belirten Orakçıoğlu, şöyle devam etti: "Dağıtım kanallarının içinde olmak lazım. Şu anda toplam 109 mağazaya ulaştık. En son yurtdışında Amman, Kiev ve Kahire'de mağazamız açıldı. Sonbahar - kış sezonunda Dubai'de iki mağaza açacağız. Norveç, İsveç, Danimarka gibi kuzey ülkelerinden teklifler var. Bu bizim için çok önemli. Bir başka önemli konu da üretime yaptığımız yatırım. Giresun'daki fabrikamızda verimliliğin artması nedeniyle ikinci etap yatırım kararı verdik. Bununla birlikte 300 kişilik ek istihdam yaratacağız."
`Sektörün liderliğine tekrar adayım'
Orakçıoğlu, 24 Haziran'da yapılacak İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) başkanlık seçimleriyle ilgili şunları söyledi: "Sektör için önemli bir süreç. Gerçekten özgür iradenin ortaya konduğu demokratik bir yarış. İHKİB seçimleri her dönem çekişmeli olmuştur. Bunu firmalarımızın kendi geleceklerine sahip çıkma konusundaki hassasiyetleri olarak da tanımlayabiliriz."
Sektörün üzerinde uygulanan ekonomi politikalarının yarattığı stres ve baskı olduğunu ifade eden Orakçıoğlu, "Ben de eli taşın altında olan biriyim ve bin 28 kişi çalıştırıyorum. Bunu en iyi anlayabilecek benim. Bu zor dönemde yapmamız gereken şey kenetlenmek ve yapıcı olmak. Hiçbir zaman yıkıcı olmak istemedik. Enerjimizi birbirimizi yıpratmak için kullanmak yerine enerjimizi sektör adına projeler üretmek için kullanmak hep bizim ana stratejimiz oldu" dedi.
Diğer adaylara başarılar dilediğini belirten Orakçıoğlu, şöyle devam etti: "Burada hizmet yarışı söz konusu. Önemli olan sektörün kazanması. Seçimden sonra özellikle tüm arkadaşlarımızın birbirini kucaklaması gerek. Sektörün kamuoyundaki algısı için de bu çok önemli. Kişiselleştirmek yanlış. Herkes yapacaklarıyla ve projeleriyle ön planda olmalı. Eleştirdiğimiz şeyleri kendimiz yapmamalıyız. Ben bu sektörün geleceğine güvendiğim için her kesitinde varım. Geleceğine yatırım yapan birisi olarak sektörün liderliğine tekrar adayım."
Milliyet