Sektörel

Kiraların düşmesi cadde yatırımlarını hareketlendirdi!

Yüksek kiralar ve kentsel dönüşüm nedeniyle bir dönem tercih edilmeyen cadde mağazacılığı yeniden rövançta. Franchise veren markaların sayısının artması ve kiraların düşmesiyle cadde yatırımları hızlandı.

Yüksek kiralar ve kentsel dönüşüm nedeniyle bir dönem gözden düşen mağaza yatırımcılığına ilgi yeniden başladı. Franchise veren markaların sayısında artış olması ve kira fiyatlarının düşmesi yatırımcıları harekete geçirdi. 

 

HANGİ CADDELER ÖNDE

Girişimcilerine daha kârlı ve uygun maliyetli yatırımlar sunmak için çalışan  franchise markaları belirledikleri hedef caddelerde incelemelerde bulunuyor. İstanbul’da sırasıyla Beyoğlu, Bağdat Caddesi, Nişantaşı, Etiler ve Bahariye alıyor. Sultanahmet, Boğaz hattı, Bebek, Maslak ve Bakırköy, Ümraniye ve Karaköy gibi bölgeler yatırımcıların ilk tercihi. Uzmanlara göre bu bölgelerdeki kira giderleri son iki yıldır düştü ve birçok noktada hava parası uygulamasıyla yatırımların hızla caddelere yapıldığı. Sadece İstanbul için değil, İzmir, Ankara, Bursa, Antalya ve Eskişehir gibi illerde de cadde mağazacılığı artıyor.

 

NEDEN TERCİH EDİLİYOR

Hürriyet Gazetesi'nden Ceyhun Kuburlu'nun haberine göre, cadde mağazacılığının en önemli etkenlerinden birisi daha geniş metrekarelerde dükkanlara ulaşmak. Yetkililer konu ile ilgili olarak “Özellikle kafe ve restoran konseptleri için caddeler büyük fırsatlar içeriyor. Toplu taşıma araçlarına yakın noktalarda ‘al-git’ konsepti çok tercih ediliyor. Bazı noktalarda ise bahçeli dükkanlar bulabilmek daha kolay oluyor. Bu da yatırımcılar için çok cazip. Çünkü restoran ve kafelerde en çok aranan özellik bahçesi ve açık alanı olması. Artık kafelerin bahçeleri sadece yaz aylarında değil aynı zamanda kış aylarında da açık. Bugün AVM’lerde bu noktalara sahip olmak neredeyse mümkün değil. Zaten AVM’lerin yemek katları dolu. Bu noktalarda kiralar da yeni yatırımcılar için çok yüksek. Böyle olunca da cadde mağazacılığı tekrar cazip hale gelmiş durumda.” açıklamasında bulundu.