Kırık Tüneli'nin yüzde 35 bitti!
Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayan Erzuram-Rize Karayolu'ndaki Ovit Tüneli'nin devamı konumunda bulunan ve yapımı süren Kırık Tüneli tamamlan dığm da, yol 33 kilometre kısalarak sürücüler bir saat kazanacak.
Erzurum-Rize Karayolu'nun Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçesi arasında yapımı süren, Türkiye'nin en büyük tünellerinden Ovit Tüneli'nin devamı olarak İspir ilçesinde yapımına başlanan Kırık Tüneli'nin inşaatı devam ediyor.
Tamamlandığında söz konusu karayolunu 33 kilometre kısaltarak, sürücülere yaklaşık 1 saatlik zaman kazandıracak Kırık Tüneli, bittiğinde sürücülere konforlu ve güvenli bir ulaşımı imkanı sunacak.
Hizmete alındığında Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayacak ve transit taşımacılıkta önemli bir konuma sahip olacak tünel sayesinde, Gürbulak Sınır Kapısı'na kesintisiz ulaşım sağlanacak.
Erzurum Valisi Seyfettin Azizoğlu, Doğu Anadolu'nun ticaret merkezi olan kentin, İran, Azerbaycan, Gürcistan ve Nalıçivaıı'nı da ticaret partneri olduğunu belirterek, "Erzurum'u, Anadolu'dan Azerbaycan'a, Gürcistan'a ve Orta Asya'ya bağlayan yollanıl kavşağmda bir merkez olarak değerlendirmemiz lazım. Hükümetimiz de bunu böyle gördüğü içindir ki Erzurum'u, Orta Asya'ya bağlayan yolların kavşağında bir merkez yapmak için yatınnılarmı hızlandırdı. Bunlardan bir tanesi de Kırık Tüneli." dedi.
Azizoğlu, bu tünelin Karadeniz'i, Ovit Tüııeli'nin bitimiyle Bayburt ve İspir üzerinden Erzurum'a bağlayacağmı anımsattı.
Tünelin, Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran, Azerbaycan, Gürcistan üzerinden de bütün Orta Asya'ya bağlayan bir yolun başlangıcı olacağını belirten Azizoğlu, şöyle konuştu: "Bu tünel ile Karadeniz'i, Hazar Denizi'ne bağlayan önemli bir kavşak noktasındaki ulaşımı sağlamış olacağız. Kırık Tüneli, bu manada bizim açımızdan çok önemli. 2018'de tamamlanmış olacak. Çift tüp olarak 7 bin 100 metre uzunluğunda yapılmakta. Bittiği zaman da yolu 33 kilometre kısaltacak. Aynı zamanda daha düz ve güvenli ulaşımı sağlayacak. Devletimizin Erzurum'a verdiği önemi göstermesi açısından Ovit' ile beraber bu tünellere ayırdığı bütçelere bakmak lazım.
Devletimiz, büyük kaynaklar aktararak tüneli biran önce bitirmek için de gayret sarf ediyor. Bu tüneller bitince Karadeniz'den alınan yük Erzurum üzerinden Asya'ya en kestirme şekilde aktarılmış olacak. Böylece bu bölgedeki Rize, Trabzon, Bayburt, Erzurum, Kars, Ardahan, Iğdır, Doğubayazıt ve Ağrı tamamıyla gelişen, kalkınan zenginleşen bölge haline gelecek." Türkiye'de inşaatı devanı eden tüneller içerisinde, uzunluk bakımdan üçüncü büyük olan ve yüzde 35'i tamamlanan tünel hizmete girdiğinde, Erzurum-Rize karayolunu 33 kilometre kısaltacak.
Ayrıntılı Haber