Kişisel masaj ürünleri Türkiye'de 150 milyon TL'ye ulaştı!
Tüm dünyada kullanımı giderek artan kişisel masaj ürünleri sektörü Türkiye'de de 1 milyon adetlik satışla 150 milyon TL'ye ulaşıyor
Türkiye’de son 3 yıldır yaygın olarak satışı yapılan kişisel masaj ürünlerin en çok tercih edileni ise masaj minderi oluyor. Türk tüketicilerinin kişisel masaj ürünlerini tercih ederken en çok trafikten şikayet ettiklerini söyleyen Homedics’in Türkiye distribitörü Gizpa’nın Yönetim Kurulu Başkanı Onur Gizer, “Türk halkını masaja yönlendiren en önemli etken ise İstanbul trafiği. Müşterilerimizle yaptığımız anketlerde tüketiciler trafikte geçirdikleri vakitlerde çok gerildiklerini, bu sebeple masaj aletleriyle rahatlamayı seçtiklerini söylüyorlar” diye konuştu. Türkiye yeni tanışıyor Gizpa Genel Müdürü Cem Tanlar ise, Türkiye’nin kişisel masaj ürünleri ile yeni yeni tanıştığını kaydederek, şunları söyledi: “Daha önceleri bir iki ürün zar zor bulunabiliyordu. Ancak zamanla bazı şirketler markalı ürünleri piyasaya sürüp, reklamlarını yapınca ilgi bir anda arttı. Tüketiciler de artık farklı şeyler görmek, satın almak istiyor. Şu anda biz Türkiye’de ürünlerimizi anlatmak, tüketici ile tanıştırmak evresindeyiz. Ancak kısa süre olmasına rağmen tahminlerimizin de ötesinde talep görüyor. Büyük teknoloji marketleri de artık mağazalarına bununla ilgili bölümler koyuyor. Bu da sektör için harika bir gelişme. Masaj ürünleri-kişisel sağlık ürünleri pazarının ciddi şekilde büyüyeceğini öngörüyoruz. Mağazalar için de çok yeni bir ürün grubu olduğu için bu ürünlere hak ettiği yeri verme konusunda tereddüt gösteren mağazalar var. Bu anlayışla karşılamakla beraber, ürünleri ve satış potansiyelini gördükçe bu tip mağazaların düşüncelerini tamamen değiştiğine şahit oluyoruz.” 1 milyon adetlik pazar Cem Tanlar, Türkiye’de masaj ürünleri pazarının yıllık 500 bin adet civarında olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Kişisel masaj ürünleri sektörü de 1 milyon adede ulaşıyor. Ancak ev kullanımına yönelik masaj ürünleri pazarı henüz dünya da da oldukça yeni. Türkiye’de ise henüz emekleyen bir pazar. İnsanlar yeni yeni farkına varmaya başladı.Hızlı bir büyümesi var. Önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde bu alanda da yıllık satış rakamları 2 milyon adedi geçer. Dünya pazarı sadece masaj ürünlerinde tahminlere göre 50 milyon adet.” Kişisel ürünler masaj salonlarını vurmaz Masaj ve sağlık ürünlerinin geleneksel masaj salonlarına zarar vermediğini söyleyen Homedics’in Uluslararası Pazarlar Satış Direktörü Omar Kobzili, “Aslında darbe vurmadı, ikisi birden büyüyor dünyada. Yani hem geleneksel masaj salonları, SPA merkezleri sayısı hızla artıyor, hem de ev-ofis kullanımına yönelik masaj ve kişisel sağlık spa ürünlerine olan talep hızla büyüyor. Dünya sağlığını korumanın en önemli yollarından birinin masaj olduğunu keşfetti belki de. Ev tipi ürünler ucuzluk ve pratiklik sağladığı için hızla yayılıyor” dedi. Onur Gizer ise Türkiye’de kişisel masaj ürünlerinin masaj salonlarına olan etkisini konuşmak için erken olduğunu ekleyerek, “Vakit ve imkan bulabilen salonlara gitmeye devam edecektir. Ancak ben bu imkanları yeteri kadar bulamayan veya bulupta ev ortamında da sürekli olarak bunu yaşamak isteyen bir sürü insan da var. Her iki alanın da müşterisi elbetteki olur” dedi. 50 milyon adet ürün satılıyor Omar Kobzili, dünya genelinde yılda yaklaşık 50 milyon adet kişisel kullanıma yönelik masaj ürünlerinin satıldığını belirterek, şunları söyledi: “Sadece ABD’de yılda 20 milyon adet masaj ürünü satılıyor. Avrupa’da son 6-7 senedir bu ürünlere olan rağbet çığ gibi büyüdü, halen de büyümeye devam ediyor. Belki krizin etkilerinden ve insanların rahatlamaya olan ihtiyaçlarının artmasından olsa gerek, son iki senedir tüm sektörlerde küçülme olurken, kişisel masaj ürünleri sektörü büyüdü Avrupa’da. Bu konuda ilginç bir örnek de İtalya’dır. Tüm ekonomik sıkıntılara rağmen İtalya’da satışlarımız azalmadı, bilakis arttı. Geçen sene Avrupa’da 2 milyon adet masaj aleti sattık. Bunun dışında masaj ürünlerine en düşkün ülkeler, Rusya, Orta Doğu ülkeleri oluyor. Güney Amerika’da da yoğun bir şekilde ürünler satılıyor.” Mert Temizkan / HÜRRİYET