Ulaşım

Konak-Karşıyaka Tramvay projesi ne zaman tamamlanacak?

İzmir’de projesi açıklandığından beri tartışma konusu olan tramvay hattı, bu kez de inşaatın çok yavaş ilerlemesiyle gündemde. Konak ve Karşıyaka tramvay projelerinin 13 Haziran 2017'de bitirileceği belirtiliyor.

Üçyol Üçkuyular Metro Hattı'nı 10 yılda bitiren İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 3 yılda bitirmeyi taahhüt ettiği tramvay inşaatının çok yavaş ilerlemesi ve hatta bazı yerlerde hiçbir çalışmanın yapılmaması yine aynı sorunu gündeme getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan tramvay projesinin yavaş ilerlemesi vatandaşların tepkisine neden oldu. Mavişehir'den başlayan tramvay inşaatının bazı yerlerinde hiçbir çalışma olmaması dikkat çekti.


Yaz aylarında okulların da kapalı olması nedeniyle çalışmaların daha hızlı ilerlemesi gerektiğini söyleyen vatandaşlar, "Tramvay çalışmaları hızlı bir şekilde devam ederse hem trafik rahatlar hem de İzmirliler bir an önce tramvaya kavuşur" diye konuştu.


Konak ve Karşıyaka tramvay projelerinin 13 Haziran 2017'de bitirileceği belirtiliyor. Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergah üzerinde 15 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattı, gidiş-geliş şeklinde çift hat olarak çalışacak. Karşıyaka tramvayı, Alaybey'den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi'ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı'nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanındaki Mavişehir Banliyö İstasyonu'na gelecek. Ancak vatandaşlar, bu hızla gidilirse projenin 2017 yazında bitirilemeyeceğini ifade ediyor.


Odalardan güzergah ve yol eleştirisi

Proje açıklandıktan sonra TMMOB'ye bağlı meslek odalarından sert eleştiriler gelmişti. İnşaat mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Ayhan Emekli, ihalesi yapılan projeyle ilgili toplantının geç yapılmış olmasını eleştirmişti. Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesi Başkanı Özlem Şenyol Kocaer ise, tramvayın yeşil alan ve otopark alanlarından geçmesini doğru bulmadıklarını söylemişti. Araçlarla aynı yolu kullanmasının daha doğru olacağını belirten Kocaer, otoparkların azalmasını da eleştirdi. Karşıyaka istasyonu gibi yoğun yaya kullanımı olan bir yerde kaldırımdan geçecek tramvayla ilgili güvenliğin sağlanma riskleri olduğunu beilirten Kocaer, bu bölgede de hattın yoldan gitmesini önermişti.


Yeni Asır