Kent Haberleri

Konak Tramvayı'ndaki planlama hatası pahalıya mal oldu!

Büyükşehir'in Konak Tramvayı güzergahını deniz tarafına kaydırması sonucu, geçen sene 3 milyon lira harcanan kıyı düzenlemesi kullanılamaz hale gelecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin geçtiğimiz yıl ihalesini sonuçlandırdıktan sonra 4 kez güzergah değişikliğine gittiği Konak Tramvayı'ndaki planlama hatası, pahalıya mal oldu. Üçkuyular'dan başlayıp Halkapınar'a kadar uzanan ve toplam uzunluğu 12.7 kilometreyi bulan Konak Tramvayı'nda, hatlardan birisinin son revizyonla Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara tarafından deniz kesimine kaydırılması, Büyükşehir Belediyesi'nin 3 milyon 7 bin lira harcayarak geçtiğimiz yıl hizmete soktuğu Üçkuyular ve Göztepe Vapur İskeleleri arasındaki yaklaşık 1.5 kilometreyi bulan sahil düzenlemesini vurdu. Kıyı düzenlemesi kapsamında inşa edilen yürüyüş ve bisiklet yolları ile oturma gruplarının ray döşeme çalışmaları sırasında kırılıp dökülecek olması 'bu kadar da olmaz' dedirtti. Yaşananlara isyan eden vatandaşlar "Ortaya çıkan kamu zararı, buna neden olan bürokratlara zimmet çıkarılsın" dedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent içi toplu ulaşım sorununu çözmek amacıyla geçtiğimiz yıl Karşıyaka ve Konak tramvaylarının yapımı için çalışma başlattı. Büyükşehir'in paket halinde çıktığı ihaleyi 182 milyon 144 bin lira artı 69 milyon 153 bin 255 euroya Gülermak Ağır Sanayi İnşaat Firması aldı. Yüklenici firma ile yer teslimi yapıldı. İşte ne olduysa bundan sonra oldu. Karşıyaka'da 3, Konak Tramvayı'nda da 4 kez güzergah değişikliğine gidildi. Konak Tramvayı'nda en son Üçkuyular Pazaryeri'nin yan tarafından başlayan ve Marina Kavşağı'na kadar birlikte gelen hattın burada ikiye ayrılması, hatlardan birinin sahil yolunun kıyı kesimine kaydırılması kararlaştırıldı. 


SAHİL BANDI DÜZENLENDİ 

Bu arada Büyükşehir Çiğli'den Güzelbahçe'ye kadar 40 kilometrelik sahil şeridinin yeniden düzenlenmesi için çalışma başlattı. 'İzmir Deniz Kıyı Düzenleme Projesi' kapsamında ilk etapta Konak Pier ile Pasaport arasındaki sahil bandı ardından da Konak sahili ihale edilerek düzenlendi. Yine aynı proje kapsamında Üçkuyular Vapur İskelesi ile Göztepe Vapur İskelesi arasındaki 1.5 kilometre uzunluğundaki sahil bandı da yeniden düzenlendi. Yaklaşık 3 milyon 7 bin liraya mal olan ve 2014 yılı şubat ayında başlatılan çalışma nisan ayında tamamlanıp İzmirlinin kullanımına sunuldu. Düzenleme kapsamında seyir amfileri, özel kıyı mobilyaları, yeni iskeleler, bitki terasları ve özel aydınlatma direkleri, balık tutma alanları, bisiklet ve engelli yolları inşa edildi. Bitki örtüsünün de zenginleştirildiği alanda kaldırımlara granit taşları döşendi. Göztepe Vapur iskelesi, yaya üst geçidi ve Göztepe İskelesi'nin önündeki alan proje kapsamında meydanlaştırıldı. Palmiyelerin altında kıyıya özel tasarlanmış oturma grupları, İzmir Kayığı'ndan esinlenen ahşap kayık heykeli ve dayanıklı kompozit ahşap zemin düzenlemesiyle oluşturulan Kayıklı İskele Meydanı ile İzmirlilerin vapur beklerken daha keyifli zaman geçirmesi hedeflendi. Son güzergah değişikliğinin kıyı düzenleme projesi tamamlandıktan sonra yapılması skandalı da beraberinde getirdi. 


PROJE DÜŞÜNÜLMEDİ 

Mustafa Kemal Sahil Bulvarının kara tarafında başlatılan ray döşenme çalışmaları önümüzdeki günlerde kıyı tarafında da başlayacak. Üçkuyular Marina Kavşağından deniz tarafına geçecek olan tramvay hattı, yeni düzenlenen sahil bandından geçecek. Durum böyle olunca 3 milyon 7 bin lira harcanarak inşa edilen yeni kıyı düzenleme alanın önemli bir bölümü ray döşeme çalışmaları sırasında zarar görecek. Birçok projede olduğu gibi burada da Büyükşehir'in plansız projelerinin bedelini İzmirli ödeyecek. Kıyı düzenleme projesi kapsamında inşa edilen yaya kaldırımları ile bisiklet ve engelli yürüyüş yolları kırılacak. Özel olarak oluşturulan yeşil doku da yaşananlardan nasibini alacak. Durum böyle olunca harcanan 3 milyon 7 bin liranın önemli bir bölümü de çöpe atılmış olacak. 


Sabah Egeli