Sektörel

Konut alıcısının en büyük sıkıntısı net-brüt metrekare farkı!

Özellikle büyükşehirlerdeki konut alıcısının en büyük sıkıntılarından 'net-brüt' metrekare farkı, müşteriyi mağdur ettiği kadar, 'güveni' önde tutan inşaat firmalarında da sıkıntıya yol açıyor.

MFZ Grup ortaklarından Muhanver Gözüm: "Net-brüt metrekare hesabında alıcıya doğru bilgi vermeyenler, tüm sektörün imajını zedeliyor" "İnşaatçılar, konut alıcısına 'brüt metrekare' denildiğinde hangi alanların dahil edildiğini, 'net metrekare'hin konutun ta kendisi olduğunu anlatmalı" 


Özellikle büyükşehirlerdeki konut alıcısının en büyük sıkıntılarından 'net-brüt' metrekare farkı, müşteriyi mağdur ettiği kadar, 'güveni' önde tutan inşaat firmalarında da sıkıntıya yol açıyor. 


Çok sayıda konut alıcısının mağdur olduğu 'net-brüt metrekare' karmaşası, yapılan son yasal düzenlemelerle kontrol altına alınmaya başladı. Konutla ilgili tüm metrekarelerin sözleşmede yer alması zorunlu kılınırken, konut alıcısının güvenini tekrar kazanmanın ise sektör temsilcilerine düştüğü belirtildi.

 

Brüt metrekareye otopark, depo, hatta merpen boşluğu gibi ortak alanlar eklendiğinde bazen net metrekarenin 2 katı alanla karşılaşılabildiğini kaydeden MFZ Grup ortaklarından Muhanver Gözüm, yaptıkları gözlemlerin, tüm düzenlemeler, uyarılara karşın vatandaşın bu konuda kafasının halen karışık olduğunu gösterdiğini belirtti. 


MFZ Grup gibi sektörde "güven"i ön planda tutan firmaların brüt metrekare denildiğinde hangi alanları dahil ettiğini madde madde anlattığını vurgulayan Gözüm, "Alıcı ortak alanlarla hesaplanmış brüt metrekareyi duyduğunda çok geniş bir daire satın alıyor yanılgısı yaşıyor. 


Net-brüt metrekare hesabında alıcıya doğru bilgi vermeyenler ne yazık ki tüm sektörün imajını zedeliyor. Konut alıcısının da mutlaka tam olarak ortak kullanım alanlarınız nedir, daire olarak net metrekaresi nedir gibi soruları yöneltmesi gerekiyor" dedi. 


Başkent Ankara'da Çayyolu'nun Beytepe'yîe birleştiği lokasyonda Allora Beytepe konut projesini hayata geçirdiklerini anımsatan Gözüm, pazarlama stratejilerinin başında konut alıcısına doğru bilgi vermek olduğunu kaydetti. 


Gözüm, şunları söyledi: "İnşaatçılar, MFZ Grup olarak bizim de yaptığımız gibi, konut alıcısına 'brüt metrekare' denildiğinde hangi alanların dahil edildiğini, 'net metrekare'nin konutun ta kendisi olduğunu anlatmalı. Güven bizim için her şeyden önce geliyor. Belki de en büyük farkımız, konut alıcısının bize güvenmesini bu kadar önemsememiz. Bu güveni sağlamak için de net metrekare, sözleşme, tapu gibi konularda duyarlı davranıyoruz." 


Son Saat